بهترین درمان برای وزوز گوش

بعضی افراد در گوش خود صدای وزوز می شنوند، گاهی این صدا به قدری آزار دهنده است که این افراد تمام تلاش خود را می کنند تا از شر آن خلاص شوند. بعضی افراد هزینه های بسیاری را صرف مصرف دارو و انجام آزمایشات مختلف می کنند تا وزوز گوش را درمان کنند، اما شما می توانید این وضعیت را با روش های طبیعی و خانگی درمان کنید.

در گام اول بهتر است بدانید که چه چیزی موجب وزوز گوش می شود و چه چیزی وزوز گوش را تشدید می کند. در حالی که همیشه علت وزوز گوش درست تشخیص داده نمی شود، اما بعضی رفتارها و شرایط می تواند آن را تشدید کند. این رفتارها عبارتند از:

– کمبود خواب
– عصبانیت بیش از حد
– صحبت کردن بیش از حد
– تمرینات ورزشی بیش از حد
– شوک ناگهانی

برخی از عواقبی که ناشی از وزوز گوش هستند عبارتند از:

– انسداد گوش.
– مواجه شدن با صدای بلند در یک دوره زمانی.
– از دست دادن شنوایی.
– سردرد میگرنی.
– رژیم غذایی بیش از حد.

درمان خانگی برای وزوز گوش
ازبین بردن موهای زائد گوش به درمان وزوز گوش کمک می کند

درمان خانگی وزوز گوش

شما با تغییر چند رفتار ساده می توانید وزوز گوش خود را متوقف کنید.

– اگر در گوش خود موهای زائد دارید سعی کنید موهای زائد را از بین ببرید. ازبین رفتن آن ها به درمان وزوز گوش کمک می کند.

– شست و شوی گوش می تواند وزوز آن را برطرف کند، اما اگر بیش از اندازه گوش خود را شست و شو دهید احتمال سوراخ شدن پرده گوش افزایش می یابد.

– یکی دیگر از علل وزوز گوش، وجود آب در گوش است. هنگامی که آب گوش خارج می شود صدای زنگ آن نیز قطع می شود. در گوشه ای دراز بکشید و روی همان گوش که وزوز می شنوید بخوابید، ببینید اگر آب از گوش خارج شد وزوز به همان خاطر بوده است.

– اگر آسپیرین، کینین یا تتراسایکلین مصرف می کنید، با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید جایگزین دیگری برای این داروها وجود دارد، زیرا مصرف بعضی از این داروها باعث وزوز گوش می شود.

اگر رژیم غذایی خاصی دارید یا ورزش های پیشرفته می کنید سعی کنید تمرینات ورزشی خود را کوتاه کنید تا ببینید آیا علائم وزوز گوش شما کاهش می یابد یا خیر. شما می توانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

بهترین درمان برای وزوز گوش
با مصرف امگا ۳ و اسیدهای چرب ضروری وزوز گوش را درمان کنید

امگا ۳ اسیدهای چرب ضروری را درمان می کند
اسید چرب امگا ۳ که به عنوان روغن ماهی شناخته می شود، برای درمان بیماری هایی مانند بیماری قلبی، بهبود سلامت استخوان و مفصل مورد استفاده قرار می گیرد. روغن ماهی همچنین می تواند کلسترول و تری گلیسیرید بدن را نیز کاهش دهد. پزشکان این مکمل های قدرتمند را برای افزایش سلامت استخوان، مفصل و قلب توصیه می کنند. احتمالاً افرادی که به وزوز گوش مبتلا هستند در اسیدهای چرب امگا ۳ دچار کمبود هستند. هنگامی که مقدار اسید های ضروری بدن افزایش پیدا کند و به سطح استاندارد برسد، وزوز گوش نیز بهبود پیدا می کند.

ماساژ سر نیز برای درمان وزوز گوش بسیار مؤثر است. ماساژ سر با روغن دانه کنجد، سر را متعادل می کند. ماساژ روغن دانه کنجد بر پوست سر لذت بخش است و سیستم شنوایی را متعادل می کند و وزوز گوش را بهبود می دهد.

منبع: tinnitus treatment

مطالب مرتبط:
چه چیزی باعث عفونت گوش می‌شود؟

روش‌های مفید برای تسکین درد گوش

درمان گیاهی و خانگی گوش درد

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.