خواص گریپ فروت در دوران بارداری

در مورد خواص گریپ فروت در دوران بارداری چه می دانید؟ گریپ فروت میوه ای است بین لیمو و پرتقال که به رنگ سفید و صورتی است. یک لیوان آب گریپ فروت سرد، به ویژه در فصل تابستان، باعث افزایش سطح ویتامین C می شود. از آنجا که گریپ فروت سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مختلف از جمله پتاسیم، لیکوپن، کلسیم، شکر و فسفر می باشد جایگاه خوبی در میان مرکبات دارد. با توجه به ارزش غذایی گریپ فروت، این میوه به عنوان یک غذای شگفت انگیز در نظر گرفته می شود و برای شروع یک روز تازه و پر انرژی یک صبحانه عالی و مقوی به حساب می آید.

خواص مصرف گریپ فروت در بارداری

گریپ فروت به دلایل متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید این میوه را از پوست خود استخراج کنید و مصرف کنید. همچنین عصاره دانه گریپ فروت در دوران بارداری دارای ارزش دارویی بالایی می باشد. در حالی که برخی از انواع گریپ فروت ها بیش از حد تارتی هستند و بعضی از آنها شیرین هستند.

آب گریپ فروت می تواند اختلالات زیر را درمان کند:

کلسترول بالا
آترواسکلروز
پسوریازیس
چاقی

عصاره دانه گریپ فروت، هنگامی که به صورت خوراکی مصرف می شود، یک درمان موثر برای مبارزه با عفونت های ناشی از باکتری، ویروس و قارچ است. از پوست گریپ فروت می توان برای رفع خستگی و رفع ریزش مو استفاده کرد. همچنین برای درمان سرماخوردگی می توان از این میوه استفاده کرد، روغن آن هم برای پاک کردن پوست و درمان آکنه مفید است.

خواص گریپ فروت در دوران بارداری
گریپ فروت دارای فیبر بالا می باشد که تقویت کننده سوخت و ساز بدن است

ارزش غذایی گریپ فروت:

۱. گریپ فروت یکی از ثروتمندترین منابع ویتامین C می باشد، این میوه همچنین غنی از فیبر، پتاسیم، پکتین و بسیاری از مواد مغذی دیگر است.

۲. برخی از اجزای آن سطح بالایی از آنتی اکسیدان دارند و برای درمان بیماری های عفونی بسیار مفید هستند.

۳. گریپ فروت دارای فیبر بالا می باشد که تقویت کننده سوخت و ساز بدن است.

۴. همچنین سرشار از کلسیم، ویتامین A و منیزیم است که باعث افزایش سطح انرژی در بدن می شود.

۵. این خواص به گریپ فروت کمک می کند تا از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کند که باعث التهاب در قسمت های مختلف بدن می شود.

۶. مقدار زیاد پتاسیم در گریپ فروت باعث می شود که قلب سالم بماند.

۷. سیترات موجود در گریپ فروت با کلسیم ارتباط دارد و مقدار کلسیم موجود برای تشکیل سنگ های اگزالات کلسیم را کاهش می دهد. همچنین به مقدار اسیدیته ادرار اضافه می کند و از این طریق مانع تشکیل اگزالات کلسیم کوچکتر می شود.

۸. فیتونوتیتی و لیمونین، موجود در میوه باعث کاهش رشد تومور می شود.

منبع: benefits of grapefruit during pregnancy

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.