درمان های خانگی برای آترواسکلروز

درمان های خانگی برای آترواسکلروز عبارتند از رژیم آب، ترک سیگار، رژیم غذایی، آب چغندر و جعفری. آترواسکلروز اساسا به سخت شدن شریان های بزرگ و متوسط اشاره می کند. سفت شدن شریان ها به علت انباشت بیش از حد کلسیم یا آهک در رگ های خونی ایجاد می شود.

با توجه به این پدیده، انعطاف پذیری و ارتجاعی بودن رگ های خونی از بین می رود. علاوه بر این، شریان ها باریک هستند و باعث دخالت آشکار در جریان خون می شود. اعتقاد بر این است که آترواسکلروز یکی از شایع ترین بیماری های رگ های خونی است. در اکثر موارد، آرتریت پاها، آئورت، قلب، کلیه ها و شکم از آترواسکلروز رنج می برند. در بعضی موارد، آترواسکلروز می تواند محرک احتمالی برای اختلال نعوظ باشد.

علت برجسته شدن آترواسکلروز، می تواند داشتن یک رژیم غذایی ناسالم باشد، یک رژیم غذایی که اساسا حاوی چربی های اشباع شده و هیدروژنه است. مواد غذایی پردازش شده و تصفیه شده در طولانی مدت به طور بالقوه می تواند باعث ایجاد آرتروسکلروز شود. علل دیگر سخت شدن شریان ها عبارتند از سیگار کشیدن، روماتیسم، مالاریا، دیابت و افزایش فشار خون. انجمن قلب آمریکا معتقد است که آترواسکلروز یک بیماری آهسته و پیچیده است که به طور معمول از دوران کودکی شروع می شود و با افزایش سن پیشرفت می کند. در برخی موارد، عوامل ارثی و عاطفی نیز می توانند منجر به آترواسکلروز شوند.

علائم آترواسکلروز
علائم اصلی مربوط به آرتروسکلروز عبارتند از:

– درد و گرفتگی در پاها
– سردرد و بیحسی در پاها
– آنژین در قفسه سینه
– اختلالات کلیوی
– فشار خون بالا
– کاهش حافظه
– بی حالی

درمان منظم آترواسکلروز با اتخاذ یک رژیم غذایی حاوی آبمیوه و سبزیجات شروع می شود. ویتامین های مشترک و محصولات OTC نیز بسیار مفید هستند. برخی از آنها عبارتند از سبوس جو، اسید پانتوتنیک، ویتامین C، ویتامین E و مواد آنتی اکسیدانی.

آترواسکلروز یک بیماری نامشخص است که همیشه باید از آن آگاهی داشته باشید. این بیماری معمولا به عنوان سفت شدن شریان ها نیز شناخته می شود و اساسا، دیواره شریان ها ضخیم و غیر قابل انعطاف می شود. این بیماری مزمن با افزایش سن شروع می شود.

برخی از علل آن عبارتند از فشار خون بالا، سیگار کشیدن، ژن ها، سطح کلسترول بالا، چاقی و عدم ورزش. هنگامی که از آترواسکلروز رنج می برید، باید آن را در اسرع وقت درمان کنید. برای یک درمان سریع و موثر، سعی کنید از درمان های خانگی استفاده کنید، این درمان ها در اغلب موارد مفید است.

ترک سیگار یکی از درمان های خانگی برای آترواسکلروز
در اسرع وقت سیگار را ترک کنید که یکی از درمان های خانگی برای آترواسکلروز می باشد

درمان های خانگی برای آترواسکلروز

بهترین راه حل های خانگی به شرح زیر است:

رژیم غذایی آب
حداقل پنج تا هفت روز رژیم آب را تمرین کنید. آب میوه و سبزی می تواند مفید باشد، اما فقط آب میوه تازه توصیه می شود. آب انگور، آب لیمو و آب آناناس بسیار مفید و سالم هستند.

رژیم غذایی برنامه ریزی شده
سعی کنید دانه ها، غلات، سبزیجات، میوه ها و آجیل را در رژیم غذایی خود ترکیب کنید. روغن هایی مانند روغن آفتابگردان، روغن زیتون و روغن کتان بسیار مفید هستند. به جای خوردن یک وعده غذا، در فواصل مکرر و کوچکتر غذا بخورید. مصرف چربی های حیوانی و کره را کم کنید. همچنین از خوردن گوشت، سس، چای، قند سفید، غذای فرآوری شده، قهوه، ادویه جات و ترشیجات جلوگیری کنید.

انتخاب دقیق ظروف
هرگز در غذاهای مس و آلومینیوم غذا نخورید، زیرا این فلزات در دیواره های آئورت و شریان ها قرار می گیرند و مشکل آترواسکلروز را شدید می کنند.

ترک سیگار
در اسرع وقت سیگار را ترک کنید. کشیدن سیگار باعث فشار خون بالا می شود که یکی از علل اصلی این بیماری است.

مصرف سیر و پیاز
سعی کنید پیاز و سیر را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. آنها از زمان های بسیار قدیم برای درمان آرتروسکلروز استفاده می شدند. اگر نمی توانید آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید، آن ها را به صورت قرص مصرف کنید.

مصرف ویتامین C یکی از درمان های خانگی برای آترواسکلروز
مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی ویتامین C یکی از درمان های خانگی برای آترواسکلروز می باشد

مصرف ویتامین C
مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی ویتامین C را افزایش دهید.

لیمو
لیمو برای درمان این بیماری ضروری است، زیرا باعث تقویت سیستم شریانی می شود.

جعفری
جعفری برای حفظ رگ های خونی و حفظ سیستم شریانی بدن مفید است.

آب چغندر
آب چغندر در درمان بیماری های قلبی بسیار مفید است. این ماده به عنوان یک حلال برای رسوبات کلسیم معدنی عمل می کند و به حفظ سیستم شریانی پاک و سالم کمک می کند.

منبع: arteriosclerosis homeopathic remedies

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.