گیاه بابونه و درمان فشار خون بالا

چای بابونه برای نوزادان مبتلا به کولیک یک آرام بخش محسوب می شود و در عین حال باعث افزایش خواب در بزرگسالان می شود. بعضی افراد با مصرف گیاه بابونه به درمان تعدادی از بیماری ها، از جمله اضطراب و زخم معده می پردازند. اما وقتی که به درمان مسائل جدی مانند فشار خون بالا برخورد می کنید، چای بابونه به صورت غیر مستقیم در بهبودی تاثیر می گذارد.

عوارض فشار خون بالا
در اثر برخورد خون به دیواره سرخرگ فشاری به عضله قلب وارد می‌شود، که فشار خون نام دارد. بدن دو فشار خون دارد:
فشار سیستولیک که همان فشار خون بالا است که به هنگام انقباض ماهیچه های قلب صورت می گیرد و خون را از قلب به سایر نقاط بدن می رساند.
فشار دیاستولیک که همان فشار خون پایین است که فشار بین ضربان های قلب را حساب می کند و مربوط به زمانی است که قلب در حالت استراحت است.
فشار خون بر حسب میلیمتر جیوه (mmhg) اندازه گیری می‌شود. میزان فشار خون بر اساس دو عدد نشان داده می‌شود. اولین عدد مربوط به فشار سیستولیک یا ماکزیمم و دومی مربوط به فشار دیاستولیک یا مینیمم است. معمولا یک فشار خون متعادل زیر mmhg 85/140 است. (۱۴۰ فشار سیستولیک و ۸۵ فشار دیاستولیک).
فشار خون بالا می تواند منجر به سکته مغزی یا نارسایی قلبی شود. اگر فشار خون بیمار بالاتر از این مقدار باشد پزشک ممکن است داروهایی برای کاهش فشار خون تجویز کند. ورزش، خواب کافی، کاهش اضطراب و یک رژیم غذایی سالم بخش مهمی از مشاوره پزشک را تشکیل می دهد.

مزایای بابونه
چای بابونه عموما به دو نوع آلمانی و رومی وجود دارد، هرچند هر دو نوع آن دارای خواص مفیدی هستند. مربیان مرکز پزشکی مریلند یادآور می شوند که بابونه ملایم و موثر است. شهرت گیاه بابونه به دلیل آرامش افسانه ای آن است که به هزاران سال پیش بر می گردد. گل های خشک یا گل ها تازه ای از گل بابونه با اضطراب و بی خوابی مبارزه می کند. بعضی افراد از چای بابونه برای درمان زخم معده، بثورات پوستی و زخم های دهان استفاده می کنند.

مزایای غیر مستقیم
چای بابونه ممکن است به کاهش سطح اضطراب و افزایش خواب کمک کند. دو عامل که کلیدی برای حفظ سطح فشار خون سالم هستند. بنابراین بابونه جایگزینی برای درمان فشار خون بالا نیست بلکه با کنترل کردن این دو عامل به طور غیر مستقیم بر فشار خون تاثیر می گذارند.

طرز تهیه دمنوش بابونه:

در ابتدا مقداری بابونه خشک را با قاشق پودر کنید. سپس آن را در قوری حاوی آب جوش بریزید و بگذارید حدود ده دقیقه بماند. زمانی که بابونه به طور کامل دم کشید می توانید آن را میل کنید.

نکته:
بهتر است بچه ها فقط ۳ تا ۶ گرم و جوانان حدود ۱۲ گرم چای بابونه مصرف کنند. بزرگسالان برای مصرف روزانه، ممکن است حدود ۲ قاشق غذاخوری بخورند. این چای ممکن است منافع غیر مستقیم به همراه داشته باشد. علاوه بر این توصیه می شود که هر روز ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. برای افرادی که از نوشیدن چای لذت می برند، نوشیدن یک فنجان یا دو فنجان چای بابونه توصیه می شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. آرزو حیدرزاده می‌گوید

    من فشار خون پایینی دارم یعنی مثلا ۹ روی ۵ یا حتی ۴ ار وقتی چایی بابونه میخورم دچار سرگیجه و سیاه رفتن چشم و پایین اومدن فشار میشم ولی چون آسم دارم خیلی خیلی برام مفیده چیگار باید بکنم

  2. […] گیاه بابونه می‌تواند به تسکین مشکلات شکمی در نوزادان کمک کند، چه کودک از شیر مادر تغذیه کند، چه با شیشه شیر تغذیه شود و یا مواد جامد بخورد ممکن است دچار گاز و درد شکم شود. یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا از بروز درد معده و نفخ نوزاد جلوگیری کنید این است که آروغ کودک خود را بعد از خوردن شیر مرتب بگیرید تا کودک از گاز شکم خلاص شود. در صورت تغذیه با شیشه شیر بسیار مراقب باشید، اگر از شیر خشک استفاده می‌کنید باید بطری را زیاد تکان دهید تا کاملا مخلوط شود و تکان دادن آن حباب‌های زیادی ایجاد کند. البته قبل از مصرف بگذارید حباب‌های آن برطرف شوند. […]

  3. […] گیاه بابونه گیاه بابونه با طبیعت گرمی که دارد یک نیرو بخش جنسی و درمان کننده […]

  4. ناشناس می‌گوید

    من خودمم همینطورم.خوابم میگیره.باعسل یا نبات شیرین کن کمترفشارخون رومیاره پایین.یه ذره نمک هم خوبه درکنارش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.