گیاه اسطوخودوس و شرح خواص اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس در اروپا، آفریقا، مدیترانه و بخش های آسیایی یافت می شود و به رنگ آبی، قرمز و بنفش است. تقریبا چهل گیاه از خانواده نعناع به لحاظ فنی در گروه گیاه اسطوخودوس طبقه بندی می شوند. دلیل آن که گیاه اسطوخودوس به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد این است که کاربردهای فراوانی در مواد غذایی، عطرها و داروهای گیاهی دارد. این گیاه پر از روغن های ضروری است و می تواند خواص مهمی برای بدن انسان داشته باشد. یکی از مشکلات اسطوخودوس این است که می تواند به سرعت گسترش پیدا کند، به همین دلیل بخش علف های هرز جهان به شمار می آید. اسانس اسطوخودوس به شدت زیاد است و به طور گسترده در دسترس است. اسطوخودوس به عنوان یک عنصر آشپزی در سس سالاد، عسل، نوشیدنی، انواع مختلف چای و به عنوان طعم دهنده غذاها استفاده می شود.

خواص اسطوخودوس

– اسطوخودوس برای تسکین اضطراب و استرس مفید است. ترکیبات آلی و طبیعی موجود در برگ ها و گل های اسطوخودوس می توانند بر انگشتان قرار بگیرند. این برنامه موضعی می تواند بدن و ذهن را با تسکین افکار مضر و متعادل کردن خلق و خو خنثی کند. به غیر از استفاده موضعی از آن، همچنین می توانید چای اسطوخودوس را دم کنید و به همین ترتیب اثرات مشابهی را به دست آورید. اجزای آنتی اکسیدانی اسطوخودوس می توانند بر سیستم غدد درون ریز بدن تاثیر بگذارند و سطح هورمون های استرس را کاهش دهند.

– اگر به طور منظم با بی خوابی، آپنه یا الگوهای بی خوابی مبارزه کنید و این عوامل باعث اختلال زندگیتان شده است از دمنوش اسطوخودوس استفاده کنید. چند گل اسطوخودوس را در آب گرم بیندازید و بگذارید چند دقیقه بماند. این دمنوش فوق العاده است و از هزاران سال پیش برای ایجاد آرامش استفاده می شود. این دمنوش به طور مستقیم در سیستم عصبی تاثیر می گذارد و می تواند ذهن را از افکار منفی پاک کند.

خواص گیاه اسطوخودوس
اگر ریزش مو یا هر مشکلی دیگری در موهایتان دارید بهتر است از شامپوی اسطوخودوس استفاده کنید

– همه افراد به دنبال راه حل قابل اعتمادی برای استراحت بدن و ذهن هستند و اسطوخودوس می تواند از هر دو مراقبت کند. گل های اسطوخودوس را به وان حمام اضافه کنید و خیس کنید، عناصر ضد التهاب اسطوخودوس می توانند به کاهش التهاب بدن و عضلات آسیب دیده کمک کنند. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اسطوخودوس بسیار قوی هستند و یکی از دلایل استفاده از گل های اسطوخودوس می باشند.

– یک راه آسان و راحت برای مراقبت از پوست این است که یک بطری اسپری با گل های اسطوخودوس تهیه کنید. هنگامی که پوست احساس خشکی کرد، به سادگی محلول تهیه شده را در منطقه مورد نظر اسپری کنید. این ترکیب می تواند برای شرایط مزمن مانند پسوریازیس، اگزما و آکنه مفید باشد.

– اگر چه بسیاری از مردم از اسطوخودوس برای آرامش و برنامه های کاربردی آروماتراپی استفاده می کنند، اما تاثیر آن بر روی عفونت چشمگیر است. بسیاری از مردم برگ های اسطوخودوس خرد شده را روی زخم های خود اعمال می کنند، این کار نه تنها باعث بهبودی سریع زخم ها می شود بلکه از گسترش عفونت نیز جلوگیری می کند.

– اگر ریزش مو یا هر مشکلی دیگری در موهایتان دارید بهتر است از شامپوی اسطوخودوس استفاده کنید. برخی از محصولات آرایشی ارگانیک بسیار گران هستند و برخی دیگر ممکن است ادعا کنند که از اسطوخودوس استخراج شده اند در حالیکه مواد شیمیایی دارند. یکی از بهترین گزینه ها این است که گل های اسطوخودوس را تهیه کنید و مانند چای دم کنید و سپس آن را روی موهای خود قرار دهید. این محلول به عنوان یک شامپوی موثر عمل می کند و به طور قابل توجهی باعث افزایش سلامتی مو می شود.

منبع: properties of lavender

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.