درمان کلسترول بالا در طب سنتی

بدن برای انجام بسیاری از کارها مانند جمع آوری سلول های جدید و هورمون ها نیاز به کلسترول دارد. اما مشکل این است که با برخی عادت های نادرست، کلسترول بیش از حد در بدن انباشته می شود. وقتی کلسترول بیش از حد در بدن انباشته می شود، کبد قادر نخواهد بود آن را از بین ببرد و در این موارد مصرف دارو لازم می شود. توصیه می کنیم برای حفظ کلسترول از رژیم غذایی خود مراقبت کنید و به طور منظم ورزش کنید. اما شما می توانید از روش های طبیعی برای متعادل نگه داشتن سطح کلسترول و درمان کلسترول بالا استفاده کنید. یکی از این روش های طبیعی مصرف چای گیاهی است که در مطلب زیر چند مورد از آن بیان شده است:

درمان کلسترول بالا با مصرف چای گیاهی

۱. قاصدک
این گیاه به آسانی تهیه می شود و برای سیستم گوارش بسیار مفید است، البته سطح کلسترول خون را نیز کاهش می دهد. آیا می خواهید بدانید چطور؟ قاصدک به بدن اجازه می دهد تعداد لیپیدها را کنترل کند و متابولیسم را تنظیم کند. شما می توانید آن را دو بار در روز -یک بار در صبح و یک بار در بعد از ظهر- بنوشید. یک قاشق چای خوری گیاه قاصدک را در یک فنجان آب بجوشانید. فراموش نکنید این چای گیاهی را بعد از دو وعده غذایی اصلی خود بنوشید.

۲. چای بذر پرنده
آیا اسم چای بذر پرنده را شنیده اید؟ این چای یک درمان طبیعی برای کنترل وزن و کاهش کلسترول است. متخصصان ادعا می کنند که این چای یکی از راه های موثر و قوی برای کنترل کلسترول است. چای بذر پرنده به طور مستقیم با چربی موجود در خون مبارزه می کند و به راحت چربی ها را از بین می برد. برای تهیۀ این چای، بذر پرندۀ مخصوص انسان را خریداری کنید و یک قاشق از آن را در یک لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

چای سبز برای درمان کلسترول بالا
چای سبز یک درمان طبیعی برای کنترل وزن و کاهش کلسترول است

۳. چای سبز و سیر
به خاطر داشته باشید سیر به عنوان یک وازودیلاتور واقعی عمل می کند یعنی انسداد شریان ها را باز می کند و گردش خون را تنظیم می کند. علاوه بر تنظیم فشار خون، می تواند اثرات دیورتیک داشته باشد. اگر سیر را با چای سبز ترکیب کنید بسیار مفید خواهد بود. برای تهیه این چای به دو قطعه سیر خرد شده نیاز دارید، قطعه های سیر را با یک فنجان چای سبز به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بماند. سپس آن را بین وعده های غذایی و یا قبل از خواب بنوشید.

۴. ماریان خار
این چای بدون شک یک درمان کلسترول کلاسیک است. این چای برای مراقبت از کبد عالی است و البته کلسترول بدن را نیز تنظیم می کند. این گیاه برای از بین بردن چربی ها و حفظ سوخت و ساز بدن مفید است. ماریان خار می تواند به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند. فروشگاه های بهداشت مواد غذایی ماریان خار را بصورت قرص یا چای کیسه ای ارائه می کنند. شما می توانید آن را دو بار در روز بعد از وعده های اصلی غذا بنوشید. فراموش نکنید که اگر آن را مرتباً مصرف نکنید نتیجه آن را نمی بینید.

۵. پوست پرتقال
پرتقال می تواند به درمان کلسترول بالا کمک کند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط چندین دانشگاه ایالات متحده، پوست پرتقال حاوی فلاونوئیدها است که برای مبارزه با کلسترول عالی هستند. برای تهیه آن یک قاشق غذا خوری پوست پرتقال تکه تکه شده و نصف قاشق غذا خوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. آن را با یک فنجان آب بجوشانید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. سپس این چای را بنوشید و اثرات فوق العاده آن را ببینید.

منبع: Cholesterol treatment

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.