علائم روماتیسم قلبی چیست؟

بیماری روماتیسم قلبی عارضه ای از تب روماتیسمی است که در آن دریچه های قلب آسیب می بینند. تب روماتیسمی یک بیماری التهابی است که با گلودرد شروع می شود. این التهاب می تواند بافت همبند را در سراسر بدن به ویژه قلب، مفاصل، مغز و پوست تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه تب روماتیسمی می تواند همه افراد را مورد حمله قراردهد، اما در کودکان ۵ تا ۱۵ ساله بیشتر دیده می شود. بهترین راه برای جلوگیری از تب روماتیسمی این است که گلو درد را با آنتی بیوتیک درمان کنید.

علائم روماتیسم قلبی

علائم بیماری های روماتیسم قلبی متفاوت است و آسیب به قلب اغلب قابل توجه نیست. وقتی علائم ظاهر می شوند، ممکن است به میزان و مکان آسیب های قلبی بستگی داشته باشد. شما می توانید چندین علائم داشته باشید، این علائم ممکن است در طول بیماری تغییر کند. به طور معمول علائم تب روماتیسمی حدود دو هفته پس از شروع عفونت استرپتوکوکی دیده می شود. تب روماتیسمی منجر به التهابِ قلب، مفاصل، پوست یا سیستم عصبی مرکزی می شود و علائم و نشانه های آن می تواند شامل موارد زیر باشد:

– تب
– درد مفاصل اغلب در زانو، مچ پا، آرنج و مچ دست
– انتقال درد از یک مفصل به مفاصل دیگر
– مفاصل قرمز، گرم یا متورم شده
– درد در قفسه سینه، شکم، قلب
خستگی
– بثورات
– حرکات غیرقابل کنترل بدن اغلب در دستها، پاها و چهره
– سر و صدا از رفتارهای غیر معمول، مانند گریه و یا خنده ناخوشایند

علائم روماتیسم قلبی
بیماری روماتیسم قلبی عارضه ای از تب روماتیسمی است که در آن دریچه های قلب آسیب می بینند

چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟
درمان مناسب می تواند از تب روماتیسمی جلوگیری کند. اگر در فرزندتان علائم دیگری از تب روماتیسمی مشاهده کردید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

اولین گام در تشخیص بیماری های روماتیسمی قلب این است که کودک به تازگی دچار عفونت استرپتوکوک شده است. ممکن است پزشک برای بررسی آنتی بادیهای استرپتوکوکی یک اسکن گلو یا یک آزمایش خون یا هر دو را تجویز کند. با این حال، احتمال دارد علائم عفونت استرپتوکوکی از بین برود. در این مورد، پزشک به والدین نیاز دارد تا به او بگویند که آیا کودک به تازگی دچار گلو درد یا سایر علائم عفونت استرپتوکوکی شده است.

پزشک یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و علائم تب روماتیسمی از جمله درد و التهاب مفصلی را در کودک بررسی می کند. پزشک همچنین ممکن است به قلب کودک نیز گوش دهد تا ریتم های غیر طبیعی یا نبض ها را بررسی کند، این بررسی ها ممکن است نشان دهنده این باشد که قلب تنگ شده است یا خیر.

علاوه بر این، برای بررسی قلب و ارزیابی آن چند آزمون دیگر وجود دارد از جمله:

اشعه ایکس از قفسه سینه، برای اندازه گیری قلب و دیدن اینکه آیا مایع اضافی در قلب یا ریه وجود دارد؟

اکوکاردیوگرام، یک تست غیر تهاجمی است که از امواج صوتی برای ایجاد یک تصویر متحرک از قلب، اندازه و شکل آن استفاده می کند.

منبع: heart rheumatism symptoms

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.