کامکوات چیست و شرحی از خواص کامکوات

کامکوات ها از خانواده مرکبات هستند که نام علمی آن Citrus japonica می باشد. کامکوات ها هم از درون و هم از بیرون شبیه پرتقال هستند، هرچند که اندازۀ آن ها کوچکتر از پرتقال است. این درختچه ها بومی منطقه آسیا هستند، جایی که از هزاران سال پیش در آن رشد کرده اند. کامکوات ها از قرن نوزدهم به اروپا و آمریکا وارد شدند. انواع مختلفی از کامکوات ها وجود دارد، اما یکی از رایج ترین آن ها کامکوات گرد است که به نظر می رسد یک پرتقال کوچک است. با توجه به طعم شیرین کامکوات ها، از آن ها در انواع ژله، آب نبات و دسر استفاده می شود. کامکوات خواص بسیاری دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

ارزش تغذیه ای کامکوات

کامکوات ها از طیف گسترده ای از روغن های ضروری شامل لیمونن، آلفا پینن، مونوترپن و … ساخته شده اند. آنها همچنین حاوی فیبر، پتاسیم، کلسیم، ویتامین C، ویتامین A و چربی های مفید هستند.

خواص کامکوات

کامکوات ها دارای خواص شگفت انگیزی هستند، بگذارید جزئیات آن ها را در مطلب زیر بحث کنیم.

کمک در هضم
یکی از مهمترین وظایف کامکوات ها، نقش آنها در تنظیم هضم است. کامکوات ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که این مقدار کمک می کند تا دستگاه گوارش حرکت کند و هضم خود را تنظیم کند. اگر فردی دچار یبوست، التهاب و گرفتگی باشد با مصرف کامکوات مشکلش رفع می شود.

نحوه خوردن میوه کامکوات
کامکوات ها از طیف گسترده ای از روغن های ضروری شامل لیمونن، آلفا پینن، مونوترپن و … ساخته شده اند

کنترل دیابت
به غیر از خواص مفید کامکوات ها بر هضم، آن ها در جلوگیری از دیابت نیز نقش دارند. فیبر غذایی می تواند به بهینه سازی انسولین و تعادل گلوکز در بدن کمک کند، در نتیجه مانع از رشد این بیماری می شود.

افزایش ایمنی
کامکوات ها غنی از ویتامین C هستند و بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارند مثل پرتقال! ویتامین C، در رژیم غذایی ما بسیار مهم است، چون عمدتا تاثیر عمده ای در بدن دارند. این ویتامین رشد سلول های جدید را تحریک می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از بدن در برابر عفونت، باکتری و قارچ محافظت می کند. ویتامین C اولین خط دفاع بدن است و بدون آن نه تنها قادر به محافظت از خودمان نیستیم، بلکه حتی قادر نخواهیم بود که خودمان را درمان کنیم.

مراقبت از پوست
ترکیبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در کامکوات باعث می شود که از پوست در برابر اثرات سرطانی خورشید و اثرات منفی رادیکال های آزاد محافظت کند. کامکوات ها، مانند بسیاری از مرکبات دیگر، تاثیر زیادی بر ظاهر و پوست دارند.

مراقبت از چشم
کامکوات ها یک منبع غنی از ویتامین A و بتا کاروتن هستند که برای سلامت چشم مفید هستند. بتاکاروتن در نقش یک آنتی اکسیدان مفید عمل می کند و از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

محافظت از استخوان ها
مقدار قابل توجهی از کلسیم موجود در کامکوات کمک می کند تا از استخوان ها در طولانی مدت محافظت شود. سطح کلسیم بالا در بدن بهبودی را افزایش می دهد و باعث می شود استخوان ها سالم به نظر برسند.

خواص کامکوات در بارداری
یکی از مهمترین خواص کامکوات ها، نقش آنها در تنظیم هضم است

تقویت انرژی
شاید انتظار نداشته باشید که کامکوات ها در کربوهیدرات ها غنی باشند، اما آنها غنی هستند! کربوهیدرات ها برای پر کردن ذخایر انرژی ضروری هستند، از طرفی دارای سطح بالایی از ریبوفلاوین هستند که در تولید انرژی دخیل است و این روند را ساده تر می کند.

کاهش وزن
کامکوات ها غنی از فیبر، آب و کربوهیدرات ها هستند و کالری کمی دارند. از این رو، یک غذای ایده آل برای افرادی است که سعی می کنند وزن خود را کاهش دهند.

مراقبت از مو
ویتامین C، ترکیبات ارگانیک طبیعی، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در کامکوات ها تاثیر عمده ای بر کیفیت، بافت و قدرت مو دارد.

مراقبت از دندان ها
کامکوات ها حاوی بهترین مواد مغذی مانند کلسیم، پتاسیم و ویتامین C هستند که باعث افزایش کیفیت و استحکام دندان ها می شود.

منبع: Properties of kumquat

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.