درمان آسم با گیاهان دارویی

طب سنتی برای درمان آسم که یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در جهان است و بر نحوه تنفس بزرگسالان و کودکان تاثیر می گذارد، گیاهان دارویی را توصیه و تجویز می کند. آسم یک بیماری تنفسی است و هیچ درمان شناخته شده علمی برای آن وجود ندارد، اما می توان آن را کنترل و تنظیم کرد. قبل از استفاده از داروهای گیاهی، باید در نظر داشته باشید که گیاهان می توانند به اندازه داروها قوی باشند. قبل از اینکه از گیاهان دارویی برای درمان آسم استفاده کنید بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

گیاهان دارویی مورد استفاده برای درمان آسم

گیاه Adhatoda
این گیاه یک بوته کوچک و همیشه سبز است که در ارتفاعات پایین هند و جنوب شرقی آسیا یافت می شود. برگ های این گیاه سال ها است که برای درمان آسم استفاده می شود و به عنوان یک برونکودیلاتور و خلط آور خفیف عمل می کند. این گیاه همچنین با کاهش دادن مایع چسبناک مخاطی به تنفس کمک می کند.

گیاه Ginkgo Biloba
یکی از قدیمی ترین گیاهانی که امروزه استفاده می شود گیاه Ginkgo Biloba است، این گیاه دارای طیف گسترده ای از نشانه هاست. گیاه گینگو، PAF یا فاکتور فعال کننده پلاکت را برای مبتلایان به آسم منع می کند، فاکتور فعال کننده پلاکت یک القا کننده قوی از جمع کننده پلاکت و واکنش آنافیلاکسی است. گیاهان دارویی که فعالیت ضد PAF را تحریک می کنند، به درمان آسم، واکنش های آلرژیک، ترومبوز و تشنج کمک می کنند. یک مطالعه نشان داد که یک دوز ۶۰۰ میلی گرم از گیاه گینگو باعث کاهش حساسیت هوایی در بیماران مبتلا به آسم می شود.

درمان آسم در طب سنتی
قبل از اینکه از گیاهان دارویی برای درمان آسم استفاده کنید بهتر است با یک متخصص مشورت کنید

کلسفات (Tussilago farfara)
این گیاه به عنوان یک سرکوب کننده سرفه عمل می کند. این گیاه در گذشته برای درمان بیماری های ریه مانند آسم و سرفه استفاده می شد.

شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra)
ریشه شیرین بیان به طور سنتی برای بازگرداندن تنفس و آرامش گذرگاه تنفس استفاده می شود.

درخت ساج دریایی (Pinus pinaster)
مطالعاتی که در سال ۲۰۰۲ بر روی عصارۀ استاندارد شده از پوست کاج های دریایی انجام شد، نشان می دهد که این گیاه ممکن است برای کاهش حساسیت و افزایش عملکرد ریه در مبتلایان به آسم مفید باشد.

زردچوبه (Curcuma longa)
زردچوبه عضو خانواده زنجبیل است و از هزاران سال پیش به عنوان ادویه و دارو استفاده می شود. اجزاء فعال زردچوبه شامل کورکومین ها هستند که یک ضد التهابی قوی برای وضعیت حاد و مزمن است و اعتقاد بر این است که در انواع راه های بیولوژیک برای کاهش التهاب عمل می کند.

اسکالپک چینی (Scutellaria baicalensis)
ریشه این گیاه در طب سنتی چینی برای شرایط مختلفی از جمله آسم استفاده می شود. این گیاه شامل مشتقات baicalein است که در مهار هیستامین و کولینرژیک نقش کلیدی دارد. در نتیجه برای کاهش میزان حساسیت و التهاب نقش حیاتی دارد.

پودر فورسکولین (Coleus Forskohlii)
پودر فورسکولین گیاهی است که معمولا در داروهای گیاهی آیورودا برای درمان آسم استفاده می شود. مطالعات اولیه نشان می دهد که پودر ساخته شده از این گیاه ممکن است اثرات مثبتی بر درمان آسم داشته باشد. افرادی که مبتلا به دیابت یا بیماری تیروئید هستند، نباید کولئوس فورسکولین مصرف کنند.

منبع: treatment of asthma

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.