درمان چربی خون در طب سنتی

اغلبِ درمان های طبیعی یا مکمل ها برای بیماری های قلبی به منظور کنترل کلسترول، کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب صورت می گیرد. به طور معمول تحقیق در مورد این درمان ها در مقایسه با درمان های معمول پزشکی محدود است. به طور بالینی ثابت شده است که چندین محصول طبیعی کلسترول را کاهش می دهند. طبق گزارش انجمن نارسایی قلبی در آمریکا (HFSA)، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد گیاهان طبیعی در کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی شکست خورده اند. با این حال، بسیاری از مردم روش های موفقیت آمیزی را با گیاهان دارویی تجربه کرده اند. برخی از مکمل های کاهش کلسترول و درمان های طبیعی ممکن است مفید باشند. قبل از اینکه هرگونه درمان چربی خون را امتحان کنید، با پزشک خود مشورت کنید زیرا مواد تشکیل دهنده بعضی داروهای گیاهی ممکن است عوارض جانبی مضر داشته باشد.

روشهای طبیعی برای درمان چربی خون

استراگالوس
استراگالوس یا گون گیاهی است که در طب سنتی چینی برای حمایت از سیستم ایمنی بدن استفاده می شود. این گیاه دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است و یک آداپتوژن محسوب می شود. اعتقاد بر این است که آداپتوژن از بدن در مقابل تنش های مختلف محافظت می کند. مطالعات محدود نشان می دهد که استراگالوس ممکن است برای قلب مفید باشد. اما تحقیقات بیشتری لازم است تا بفهمند استراگالوس چگونه بر میزان کلسترول و سلامت کلی قلب تاثیر می گذارد.

زالزالک
زالزالک یک بوته مربوط به گل رز است. از زمان امپراتوری روم، انواع توت ها، برگ ها و گل های آن برای مشکلات قلبی استفاده می شد. بعضی از مطالعات این گیاه را برای درمان بیماری های های خفیف قلبی مفید می دانند، با این حال، نتایج تحقیقات متناقض است.

بذر کتان
بذر کتان از گیاه کتان بدست می آید. هم دانه کتان و هم روغن کتان حاوی مقادیر بالایی از اسید آلفا لینولنیک (ALA) می باشند. آلفا لینولنیک (ALA)، اسید چرب امگا ۳ می باشد که ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. برخی از مطالعات نشان می دهد که آماده سازی کتان می تواند به کاهش کلسترول کمک کند، به ویژه برای زنان یائسه و یا افرادی که سطح کلسترول بالا دارند.

درمان چربی خون با اسیدهای چرب امگا ۳
استراگالوس یا گون گیاهی است که در طب سنتی چینی برای درمان چربی خون استفاده می شود

ماهی با اسیدهای چرب امگا ۳
اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی و روغن ماهی یافت می شود. ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی قزل آلای دریاچه، شاه ماهی، ساردین ها و دیگر ماهی های چرب از لحاظ منابع غنی هستند. کارشناسان معتقدند که اسید های چرب امگا ۳ در ماهی به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کنند. مطالعات اخیر نشان می دهد که سایر مواد مغذی در ماهی یا ترکیبی از این مواد مغذی و اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است برای محافظت از قلب مفید باشند. خوردن یک یا دو وعده ماهی در هفته ممکن است احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش دهد. اگر بیماری قلبی دارید، ممکن است از مصرف مکمل های اسید چرب امگا ۳ و یا خوردن غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ سود ببرید. به عنوان مثال، گردو، روغن کلزا و سویا منابع خوبی هستند.

سیر
سیر یک بمب خوراکی است که از هزاران سال پیش از آن برای پخت و پز و دارو استفاده می شود. سیر را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد. این ماده نیز در فرم مکمل به عنوان یک کپسول یا قرص در دسترس است. برخی تحقیقات نشان می دهد که سیر ممکن است به درمان چربی خون کمک کند، همچنین میزان کلسترول خون و پیشرفت بیماری آترواسکلروز را کاهش می دهد.

برنج مخمر قرمز
برنج قرمز مخمر یک طب سنتی چینی و از مواد تشکیل دهنده پخت و پز است. برخی از عناصر برنج مخمر قرمز شامل مقادیر قابل توجهی از موناکولین K می باشد، این ماده از لحاظ شیمیایی با مواد تشکیل دهنده فعال در لوستاتین یکسان است، لوستاتین داروی کاهش دهنده کلسترول است.

منبع: high cholesterol treatment

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.