بهترین گیاهان دارویی برای اختلالات پوستی و سلامتی

بسیاری از افراد برای درمان بعضی بیماری های شایع از گیاهان استفاده می کنند، زیرا بسیاری از آن ها خواص درمانی دارند. در واقع گیاهان می توانند یک روش ارزان قیمت باشند که عوارض جانبی هم ندارند. تعدادی از گیاهان دارویی ضد التهاب، محرک، آنتی اکسیدان، آنتی باکتریال، ضد ویروس، ضد انعقاد و آرامبخش هستند که باعث می شوند برای طیف وسیعی از شرایط مورد استفاده قرار بگیرند.

فهرست گیاهان دارویی

زخم
برخی از گیاهان می توانند روند بهبودی زخم را سرعت ببخشند و از عفونت ها جلوگیری کنند.

بومادران
اگر سرعت بهبود زخم ها آهسته باشد می توانید برای افزایش سرعت بهبودی و ایجاد گردش خون در ناحیه آسیب دیده، از گیاه بومادران استفاده کنید. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است و برای زخم های عمیق استفاده می شود.

گل ختمی
ریشه گیاه گل ختمی از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی تشکیل یافته است و این باعث می شود که یک شفا دهنده عالی برای زخم ها باشد. ریشه این گیاه نوعی موتیلاسیون ترشح می کند که باعث کاهش التهاب می شود و با عفونت ها مبارزه می کند.

آرینیکا
مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که آرنیکا در بهبود زخم پس از جراحی موثر عمل می کند و در به حداقل رساندن زخم ها اثربخش است.

گوتو کولا
این گیاه افسانه ای میزان کبودی را کاهش می دهد و در کاهش تورم و درد اثر گذار است. این به دلیل حضور ساپونین های موجود در گیاه است که باعث گردش خون و سرعت بخشیدن به روند بهبودی می شود.

روئینه زرین
روئینه زرین در درمان عفونت های باکتریایی، پاکسازی زخم و سرعت بخشیدن به فرایند بهبودی کاربرد فراوانی دارد. این به علت حضور فلاونوئیدها و ساپونینهای موجود در این گیاه است.

گیاهان دارویی بومادران
گیاهان دارویی بومادران دارای خواص ضد التهابی است و برای زخم های عمیق استفاده می شود

پوست
بعضی از گیاهان خواص ضد پیری و مرطوب کنندگی دارند که برای پوست بسیار مفید است.

بابونه
گیاه بابونه منبع مهمی از آنتی اکسیدان های مفید مانند فلاونوئیدها می باشد که از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند و چین و چروک و زخم ها را کاهش می دهد.

آلوئه ورا
این گیاه در سراسر جهان به علت خواص آرامش بخش، ضد التهاب و ضد درد معروف است. این گیاه برای محافظت از پوست در برابر عفونت، از بین بردن التهاب، اگزما و پسوریازیس عالی است.

کامفری
کامفری که در گیاه شناسی هماور نامیده می شود نوعی از گاو زبان است که به دلیل مواد تشکیل دهنده آن از چندین دهه پیش در صنعت داروسازی کاربرد داشته است. این گیاه زخم را بهبود می بخشد و می تواند روند بهبودی پوست را سرعت دهد.

اسطوخوس
گیاه اسطوخودوس نه تنها بوی مطبوعی دارد بلکه به دلیل اثرات ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی مزایای بسیاری برای بدن دارد. این گیاه می تواند چین و چروک و زخم بدن را برطرف کند و پوست را جوان نگهدارد.

درخت چای
یکی از قوی ترین داروهای ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی در جهان، درخت چای است که هر گونه تحریک و عفونت پوست را تسکین می دهد.

خواص گیاه اسطوخودوس
گیاه دارویی اسطوخودوس می تواند چین و چروک و زخم بدن را برطرف کند و پوست را جوان نگهدارد

بیماری ها
تعدادی از گیاهان برای درمان بیماری ها مفید هستند:

زردچوبه
کورکومین یکی از مواد تشکیل دهنده فعال در زردچوبه است که با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، کاهش نشانه های آرتریت و از بین بردن مشکلات دستگاه گوارشارتباط دارد. این گیاه یکی از بهترین گیاهانی است که می توانید از آن استفاده کنید.

رزماری
مطالعات نشان داده است که رزماری دارای ویژگی های تقویت کننده است، این گیاه علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی از افزایش سلول های سرطانی نیز جلوگیری می کند.

دارچین
سینامالدئید یکی از مواد فعال دارچین است که برای کاهش خطرات مربوط به بیماری های قلبی، جلوگیری از دیابت، کاهش فشار خون و کاهش التهاب در روده ها مفید است.

گشنیز
این گیاه برای کنترل سطح کلسترول، کاهش قند خون، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن ایده آل است.

گیاه دارویی رزماری
گیاه دارویی رزماری علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی از افزایش سلول های سرطانی نیز جلوگیری می کند

اختلالات
درمان برخی از اختلالات ذهنی با گیاهان دارویی امکان پذیر است.

زوفا
این گیاه به طور مستقیم با سیستم عصبی مرکزی ارتباط برقرار می کند و می تواند انواع اختلالات عصبی از جمله صرع و اختلالات قلب و عروق را کنترل کند.

لوبلیا
یکی از ناسازگارترین اختلالات سیستم عصبی اِم‌اِس یا تصلب بافت چندگانه است، تحقیقات نشان داده است که مواد فعال در لوبلیا می تواند به بهبود این اختلال کمک کند.

جینکو بیلوبا
هنگامی که دچار اختلالاتی مثل اضطراب، افسردگی و استرس می شوید این گیاه می تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند زیرا باعث ترشح هورمون های مفید در بدن می شود.

جیسینگ
این گیاه برای اختلالات بیش فعالی و برخی اختلالات عاطفی مفید شناخته شده است. این گیاه سیستم عصبی را تحریک و سطح هورمون ها را متعادل می کند.

کوهوش سیاه
اگر از نوع خاصی از اختلالات اضطراب رنج می برید به خصوص اضطراب ناشی از یائسگی استفاده از این گیاه بسیار موثر است.

منبع: medicinal plants

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.