خواص فلفل سیاه در طب سنتی

فلفل سیاه یکی از بزرگترین ادویه جات در جهان است که از میوه گیاه فلفل سیاه از خانواده Piperaceae بدست می آید. این ادویه بومی کشور کرالا از ایالات جنوب کشور هند می باشد که از زمان های بسیار قدیم به عنوان ادویه و دارو استفاده می شود. این گیاه فصلی نیست و در تمام طول سال موجود است. piperine شیمیایی موجود در فلفل سیاه سبب حساسیت می شود و به دلیل خواص ضد باکتریایی آن، برای حفظ مواد غذایی استفاده می شود. فلفل سیاه یک عامل ضد التهاب بسیار قوی است که در این مطلب به خواص فلفل سیاه در طب سنتی اشاره می کنیم:

مروری بر خواص فلفل سیاه

آمار تغذیه ای فلفل سیاه
فلفل سیاه سرشار از مواد معدنی مانند منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین، ویتامین C، K و B6 است. فلفل سیاه مقدار زیادی از فیبر رژیمی دارد و دارای مقدار متوسط پروتئین و کربوهیدرات است.

مزایای سلامتی فلفل سیاه
فلفل سیاه به کاهش وزن کمک می کند و سینوس، آسم و تراکم بینی را درمان می کند. همچنین خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و کبدی را کاهش می دهد. در مطلب زیر با فواید فلفل سیاه آشنا می شوید:

بهبود هضم
مصرف فلفل، ترشح اسید هیدروکلریک را در معده افزایش می دهد، بنابراین هضم را تسهیل می کند. هضم مناسب برای جلوگیری از اسهال، یبوست و کولیک ضروری است. فلفل سیاه همچنین به جلوگیری از تشکیل گاز روده کمک می کند و هنگامی که به رژیم غذایی اضافه می شود، می تواند عرق و ادرار را نیز افزایش دهد. عرق کردن، سموم بدن را حذف می کند و همچنین می تواند آب اضافی را از بین ببرد. از نظر ادرار، فلفل سیاه می تواند اسید اوریک، اوره، آب بیش از حد و چربی را از بین ببرد، زیرا ۴٪ ادرار چربی دارد. فلفل سیاه همچنین به کاهش وزن کمک می کند، عملکرد کلی بدن را بهبود می بخشد و مانع از بیماری های شدید گوارشی می شود. فلفل سیاه، در یک حرکت رو به پایین به راحتی گاز را از بدن خارج می کند، گاز رو به بالا می تواند خطرناک باشد چون ممکن است حفره قفسه سینه و سایر ارگان های حیاتی را تحت فشار قرار دهد.

کاهش وزن
لایه بیرونی فلفل به شکستن سلول های چربی کمک می کند. بنابراین، فلفل یک راه خوب برای کمک به وزن طبیعی است. هنگامی که سلولهای چربی به قطعات کوچکتر شکسته می شوند، به راحتی توسط بدن به کار گرفته می شوند و به فرآیندهای دیگر و واکنشهای آنزیمی اعمال می شوند، در نتیجه از اضافه وزن جلوگیری می کند.

درمان بیماری قلبی از خواص فلفل سیاه
از خواص فلفل سیاه میتوان به درمان بیماری قلبی اشاره کرد

مراقبت از پوست
فلفل کمک می کند تا ویتیلیگو درمان شود، ویتیلیگو یک بیماری پوستی است که باعث می شود برخی از مناطق پوست رنگدانه های طبیعی خود را از دست بدهند و سفید شوند. در واقع فلفل سیاه می تواند پوست را برای تولید رنگدانه های ملانوسیتی تحریک کند. درمان موضعی فلفل سیاه همراه با درمان نور ماوراء بنفش بسیار بهتر از درمان های شیمیایی است. همچنین احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

باز کردن راه های تنفسی
فلفل سیاه برای درمان سرماخوردگی و سرفه به تونیک اضافه می شود. فلفل همچنین به درمان سینوزیت و تراکم بینی کمک می کند. این ادویه، یک مادۀ دفع کننده است و کمک می کند تا تخمیر مخاط و خلط در دستگاه تنفسی تجزیه شود. این مادۀ تحریک کننده طبیعی به شما کمک می کند تا مواد نرم را از طریق عطسه یا سرفه اخراج کنید، در نتیجه از عفونت یا بیماری که باعث رسوب در وهله اول می شود، بهبود می یابید.

کیفیت آنتی باکتریال
فلفل سیاه یک داروی ضد باکتری است و به مبارزه با عفونت و نیش حشرات کمک می کند. اگر فلفل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید باعث می شود تا با فیبر و کاهش کلسترول دیواره های شریان ها را تمیز نگه دارید، در نتیجه به کاهش آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی کمک می کند.

کیفیت آنتی اکسیدان
آنتی اکسیدان های موجود در فلفل سیاه می توانند از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری کنند و همچنین به جلوگیری از سرطان، بیماری های قلبی عروقی و مشکلات کبدی کمک می کنند. رادیکال های آزاد، محصولات جانبی متابولیسم سلولی هستند که به سلول های سالم حمله می کنند و DNA خود را به سلول های سرطانی جهش می دهند. آنتی اکسیدان ها این ترکیبات مضر را خنثی می کنند و سیستم بدن را از شرایط و علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، لکه های سنی، دژنراسیون ماکولا و کاهش حافظه در امان نگه می دارد.

درمان زخم های گوارشی از خواص فلفل سیاه
از خواص فلفل سیاه درمان زخم های گوارشی است

افزایش قابلیت زیستی
فلفل سیاه کمک می کند تا فواید گیاهان به قسمت های مختلف بدن برسند. به همین دلیل اضافه کردن آن به غذا نه تنها باعث خوشمزه تر شدن غذا می شود، بلکه باعث می شود مواد مغذی بیشتری در دسترس بدن قرار بگیرد.

بهبود عملکرد شناختی
Piperine، یکی از اجزای کلیدی فلفل سیاه است که برای کاهش اختلال حافظه و سوء عملکرد شناختی مفید شناخته شده است. به نظر می رسد که مسیرهای شیمیایی در مغز توسط این ترکیب ارگانیک تحریک می شوند، بنابراین فلفل سیاه برای بیماران مبتلا به آلزایمر، مبتلا به زوال عقل و سایر اختلالات مربوط به سن مفید است.

درمان زخم های گوارشی
بسیاری از مطالعات نشان داده است که فلفل سیاه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می تواند اثرات مفیدی بر آسیب مخاطی معده و زخم های گوارشی داشته باشد.

جلوگیری از آسم
فلفل سیاه درمان خوبی برای شرایط تنفسی است زیرا دفع کننده ادرار و ضد التهاب است.

منبع: health benefits of black pepper

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.