بهترین روغن برای ماساژ بدن

ماساژ درمانی روشی پرطرفدار برای تسکین دردهایی مانند کمر درد، گردن درد، سردرد و گرفتگی عضلات است که از هزاران سال پیش کاربرد دارد. اکثر بیماران برای تسکین درد به متخصصین ماساژ درمانی مراجعه می‌کنند. در حال حاضر، ماساژ درمانی به دلایل مختلفی انجام می شود و ۸۰ سبک مختلف ماساژ درمانی با طیفی گسترده‌ از انواع فشارها، حرکات و فنون مختلف وجود دارد. برای ماساژ بدن از روغن های مختلفی استفاده می شود که هرکدام فواید متفاوتی دارند. برای به دست آوردن حداکثر مزایای آن، باید روغن های مناسبی انتخاب شود. شایع ترین روغن های مورد استفاده برای ماساژ درمانی روغن زیتون و روغن بادام شیرین است، اما گزینه های دیگری هم وجود دارد.

خواص انواع روغن برای ماساژ بدن

روغن ماساژ باید ویژگی های خاصی داشته باشد که برای ماساژ مناسب باشد. برخی از این ویژگی ها باید کاملا رعایت شوند، در حالی که بعضی از آن ها خیلی مهم نیستند.

غلظت: روغن ماساژ نباید بسیار غلیظ باشد، بلکه این روغن باید خالص و به طور کلی فیلتر شده باشد.

چسبندگی: روغن ماساژ باید چسبندگی کمی داشته باشد، به این معنی که روغن ماساژ باید به راحتی بر روی پوست جریان یابد.

قابلیت جذب در زمان مناسب: روغن ماساژ باید به پوست جذب شود، اما نه خیلی سریع.

عدم خشک کردن پوست: بعضی روغن ها، مثل روغن شاهدانه ممکن است باعث خشک شدن پوست شوند. آنها بسیار سریع تر از روغن های دیگر خشک می شوند و ممکن است پوست را کمی خشک کنند. این در بعضی موارد مطلوب است، اما در اکثر ماساژها مورد استفاده قرار نمی گیرد.

عطر: روغن هایی که دارای بوی ناخوشایند هستند معمولا در ماساژ مورد استفاده قرار نمی گیرند، مگر اینکه واقعا مورد نیاز باشند. برای رفع بوی ناخوشایند می توانید روغن های اسیدی معطر به آن ها اضافه کنید.

مرطوب کنندگی: روغن هایی که خاصیت مرطوب کنندگی دارند، رطوبت پوست را به طور مداوم و طولانی حفظ می کنند.

پاکیزگی روغن: کیفیت و خلوص روغن بسیار مهم است. به طور کلی، روغن های فیلتر شده برای ماساژ دادن بسیار مناسب هستند.

روغن نارگیل بهترین روغن برای ماساژ بدن
روغن نارگیل بی رنگ و بسیار سبک است و پوست را جذاب می کند

روغن ماساژ
در سراسر جهان از روغن های گوناگونی برای ماساژ دادن استفاده می شود. شما می توانید بهترین روغن برای ماساژ بدن را انتخاب کنید.

۱. روغن بادام شیرین
این روغنِ شیرین و ملایم از میوه های درخت بادام بدست می آید. این روغن محبوب ترین روغن برای ماساژ است. روغن بادام شیرین دارای ویژگی هایی است که روغن ماساژ باید داشته باشد. این روغن به خوبی بر روی پوست جریان می یابد، بیش از حد جذب نمی شود و به مدت طولانی خواص آن را حفظ می کند.

۲. روغن زیتون
این روغن برای ماساژ نوزادان بسیار مفید است. اما، می توان آن را برای بزرگسالان نیز استفاده کرد. روغن زیتون پوست را ارتجاعی کرده و آن را تقویت می کند، به همین دلیل برای ماساژ بسیار مفید است. از زمان های قدیم در مدیترانه از روغن زیتون برای ماساژ جوانان استفاده می کردند. ماساژ منظم با روغن زیتون پوست را جوان تر و شفاف تر می کند.

۳. روغن نارگیل
روغن نارگیل برای بسیاری از مردم مطلوب است و برای ماساژ دادن عالی است. روغن نارگیل معمولا در هوای سرد نگهداری می شود، اما می توان آن را در هوای گرم و روی پوست نیز اعمال کرد. این روغن بی رنگ و بسیار سبک است و پوست را جذاب می کند. این روغن در مناطق استوایی ساحلی بسیار محبوب است. روغن نارگیل برای افراد مبتلا به آکنه بسیار مفید است و منافذ پوست را از بین می برد.

روغن کنجد بهترین روغن برای ماساژ بدن
روغن کنجد بهترین روغن برای ماساژ بدن است و برای تقویت ساختار بدن، یعنی تاندون ها، رباط ها و ماهیچه ها مفید است

۴. روغن انگور
اگر چه روغن انگور کمی گرانتر از روغن های دیگر است، اما بسیار سبک و نازک است. به نظر می رسد این روغن باعث براق شدن و ابریشمی شدن پوست می شود. این احساس نسبت به استفاده از سایر روغن های دیگر ماساژ کاملا متفاوت است. روغن انگور بسیار مغذی است، زیرا حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک است.

۵. روغن کنجد
روغن به دست آمده از دانه های کنجد بسیار ارزشمند است. طبق گفته Charak Samhita، روغن کنجد یکی از قدیمی ترین و بهترین روغن ها برای بدن انسان است. این روغن دارای ارزش تغذیه ای عالی است و برای تقویت ساختار بدن، یعنی تاندون ها، رباط ها و ماهیچه ها مفید است.

۶. روغن جوجوبا
این روغن واقعا برای افرادی با مشکلات پوستی و آکنه بسیار مفید است. جوجوبا برای انواع پوست ها مناسب است. این روغن به عنوان موم مایع شناخته می شود و برای افرادی با پوست حساس بسیار مناسب است.

۷. روغن هسته زردآلو
این روغن بهترین روغن برای ماساژ بدن است که بسیار شبیه روغن بادام است، اما گرانتر است.

۸. روغن آفتابگردان
این روغن نسبتا ارزان است و می تواند برای ماساژ بدن مورد استفاده قرار بگیرد. این روغن نسبتا غلیظ است و می تواند به خوبی بر روی پوست جریان یابد. این روغن برای حرکات کششی با دست مناسب است که برای ماساژ کایروپراکتیک ایده آل است.

۹. روغن جوانه گندم
روغن جوانه گندم بسیار ضخیم و چسبناک است و برای ماساژ مناسب نیست. اما اضافه کردن برخی از روغن ها مانند روغن نارگیل و یا روغن زیتون آن را برای ماساژ مناسب می کند. روغن جوانه گندم و روغن بذر گل رز یک ترکیب آنتی اکسیدانی قوی است که پوست را از انواع آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند. روغن جوانه گندم بهترین منبع ویتامین E در میان روغن هاست که برای پوست های خشک یا چین و چروکدار مفید است.

روغن زیتون بهترین روغن برای ماساژ بدن
روغن زیتون بهترین روغن برای ماساژ بدن است که پوست را جوان تر و شفاف تر می کند

۱۰. روغن خردل
این روغن می تواند به عنوان بهترین روغن برای ماساژ بدن مورد استفاده قرار بگیرد. این روغن بوی تندی دارد و در هند بسیار محبوب است.

۱۱. روغن آووکادو
این روغن غلیظ و به رنگ سبز روشن است. این روغن غنی از رنگدانه های کلروفیل و کاروتینوئید است. روغن آووکادو برای ماساژ صورت و ماساژ درمانی داغ بسیار مناسب است. این روغن پوست را هیدراته می کند، همچنین برای پوست های خشک و آفتاب سوخته مناسب است و به راحتی جذب پوست می شود.

 

خواص روغن های مورد استفاده روش ماساژ
برای تحریک نقطه فشار و سلامت احساسی روغن اسطوخودوس در روغن پایه طب سوزنی
ماساژ قدرتمند از طریق مالیدن و ضربه زدن عدم استفاده از روغن ماساژ آنما
برای آرامش ذهنی و آرامش عضلات روغن یاس در روغن حامل ماساژ بالای بدن
برای گرفتگی عضلات عدم استفاده از روغن ماساژ عمیق نسج نرم
ماساژ ملایم با حرکات موزون عدم استفاده از روغن ماساژ Breema
ماساژ سر و گردن برای کاهش استرس روغن یاس و روغن نارگیل ماساژ سر
رایحه ای از روغن های ضروری عدم استفاده از روغن ماساژ چوا کای
کاهش استرس با فشار دادن به سر هر نوع روغن ماساژ سبک کرانیو ساکرال تراپی
برای کاهش استرس فیزیکی روغن نارگیل ماساژ Hilot
برای تقویت عضلات و بافت همبند روغن زیتون یا روغن خردل ماساژ نوزاد
اهمیت پزشکی در طب سنتی انتخاب روغن بر اساس موضوع سلامت شخصی ماساژ Kum Nye
روغن نارگیل ماساژ Lomi Lomi
ماساژ سر، پا و دست مخلوط روغن های ضروری با روغن جوجوبا ماساژ متامورف
برای افزایش جذب و کشش عدم استفاده از روغن ماساژ آزاد سازی بافت عضله ای
برای تحریک نقاط بازتاب شناسی اسانس اسطوخودوس ماساژ بازتاب شناسی
عملیات حرارتی برای بهبود شرایط خاص سنگ های گرم و پوشیده شده با روغن ماساژ سنگ
برای افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم عضلات، بهبود گردش خون، انعطاف پذیری بدن و کاهش تنش روغن بادام شیرین، روغن جوجوبا، روغن هسته زردآلو ماساژ سوئدی
فشار بافت های نرم و کشش عضلات عدم استفاده از روغن ماساژ تایلندی

منبع: The best oil for body massage

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.