علت شوره سر چیست؟

موی سر یکی از عواملی است که در زیبایی چهره اهمیت بسیاری دارد، به همین خاطر بسیاری از زنان و مردان به دنبال داشتن موهایی پر پشت و جذاب هستند. یکی از عواملی که جذابیت موی سر را از بین می برد شوره سر است. شوره ‌سر پوسته‌ های ریزی هستند که در کف سر دیده می شوند و گاهی اوقات ساقه مو را نیز درگیر می‌ کنند. شوره ‌سر از حوالی سن بلوغ با ترشح هورمون‌های جنسی در برخی افراد و به‌ ویژه آقایان شروع می‌شود و تا دهۀ هشتم زندگی ادامه می یابد. بسیاری از افراد برای رفع شوره سر به پزشک متخصص مو مراجعه می کنند. شوره سر علت های متفاوتی دارد که اگر آن ها را بدانید و برطرف کنید دیگر روی سر خود شوره ای نمی بینید.

علت شوره سر

۱- شانه زدن نامناسب مو
شانه شما بهتر است پلاستیکی با دندانه های درشت و نرم باشد ضمن اینکه استفاده از شانه بهتر از برس زدن است. اگر مجبور به استفاده از برس هستید نوک دندانه های آن گرد و نرم باشد. از طرفی بهتر است مو را از نوک آن شانه کنید. زمانی که مو را از ریشه شانه می کنید فشار بیشتری به مو وارد می شود.

خاراندن کف سر علت شوره سر
استرس روانی و استرس فیزیکی نقش مهمی در شوره سر دارند

۲- استفاده از شامپو نامناسب
هر مویی جنس خاصی دارد، بعضی افراد موهای خشک، بعضی افراد موهای معمولی و عده ای موهای چرب دارند. بهتر است قبل از خرید شامپو، جنس موهایتان را تشخیص دهید و مناسب با همان شامپو بگیرید.

۳- استرس و فشار روحی
استرس روانی و استرس فیزیکی مانند خستگی و بی‌ خوابی باعث تغییر هورمون هایی در بدن می شود که نقش مهمی در شوره سر دارند. استرس بیش از حد برای سلامتی بدن مضر است و اگر می خواهید موی بدون شوره داشته باشید باید بدون استرس زندگی کنید.

استرس علت شوره سر
خاراندن کف سر یکی از علت های شوره سر است

۴- استفاده بیش‌ از حد از محصولات مرتبط با مو مثل ژل و تافت
بعضی افراد برای حالت دادن مو های خود از تافت و ژل استفاده می کنند. این حالت دهنده ها به دلیل مواد شیمیایی برای مو ضرر دارند و باعث شوره سر می شوند.

۵- خاراندن کف سر
بعضی افراد مدام سر خود را با انگشتان خود خارش می دهند این کار باعث می شود میکروب‌ های موجود در ناخن به فولیکول مو انتقال پیدا کنند و اوضاع بدتر شود.

منبع: the cause of dandruff

مطالب مرتبط:
راه‌های مبارزه با شوره سر

موخوره و درمان آن به روش سنتی

چگونه شپش سر را درمان کنیم؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.