درمان کلسترول با گیاهان دارویی

کلسترول ماده مومی است که در تمام سلول های بدن یافت می شود. بدن به برخی از کلسترول ها نیاز دارد تا هورمون، ویتامین D و مواد شیمیایی مورد نیاز برای هضم غذا را تامین کند. کلسترول با مصرف برخی مواد غذایی بدست می آید و مقدار آن باید کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر خون باشد اگر این مقدار افزایش پیدا کند برای سلامتی خطرناک است. برای درمان کلسترول روش های درمانی بسیاری وجود دارد. اما قبل از مصرف هر گونه مکمل یا داروهای جایگزین بهتر است با پزشک مشورت کنید، زیرا مصرف بعضی از مکمل ها ممکن است با داروهایی که مصرف می کنید در تضاد باشند و عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کنند.

داروهای گیاهی برای درمان کلسترول

برخی داروهای های گیاهی و تغذیه ای که باعث کاهش کلسترول می شوند عبارتند از:

کاهش کلسترول با داروهای گیاهی
سیر ممکن است میزان کلسترول خون را تا چند درصد کاهش دهد، اما تنها در کوتاه مدت مفید است

سیر
بر اساس برخی مطالعات، سیر ممکن است میزان کلسترول خون را تا چند درصد کاهش دهد، اما تنها در کوتاه مدت مفید است. مطالعات دیگر، نشان می دهد که سیر ممکن است خونریزی و زمان لخته شدن خون را افزایش دهد، بنابراین قبل از عمل جراحی یا هنگام مصرف داروهایی مانند کومادین، نباید سیر مصرف کنید.

فیبر
مصرف فیبر به درمان کلسترول کمک می کند. گندم، جوی دو سر، جو و برنج حاوی فیبر هستند و به کاهش کلسترول کمک می کنند. اگر مکمل فیبر مصرف کنید، این مقدار را به آرامی افزایش دهید. مصرف فیبر همچنین به جلوگیری از گرفتگی عضلات نیز کمک کند. هنگامی که میزان فیبر را افزایش می دهید، مهم است که مایعات کافی مصرف کنید.

صمغ درخت Guggulipid
گوجول نام دیگر رزین Oleogum یا Mirrh mukul است. استفاده از این دارو از بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در هند آغاز شده است. در مطالعات بالینی در هند، guggulipid به طور قابل توجهی میزان کلسترول را کاهش می دهد. اما بیشتر این مطالعات معیارهای اعتبار علمی را رعایت نمی کنند، علاوه بر این، پس از انتشار نتایج منفی از یک کارآزمایی بالینی در ایالات متحده شور و شوق برای استفاده از guggulipid به عنوان عامل کاهش دهنده کلسترول کاهش یافته است.

کاهش کلسترول با خوردن سیر
دانه ها و برگ های زردچوبه، عصاره برگ عناب، ترشی و ریحان سبز ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند

مخمر برنج قرمز
در مطالعات انجام شده ثابت شد که مخمر برنج قرمز در درمان کلسترول نقش مهمی ایفا می کند. با این حال، در سال ۲۰۰۱، FDA کلستین را از قفسه خارج کرد، زیرا “کالستین” دیگر حاوی مخمر برنج قرمز نیست. دیگر مکمل های حاوی برنج مخمر قرمز که در حال حاضر در دسترس هستند، تنها می تواند حاوی مقادیر بسیار کمی از لواستاتین باشد.

پلیسنول
در مطالعات متعددی که اخیرا انجام شده است پلیسنول در کاهش کلسترول LDL موثر است. این ماده از نیشکر تولید شده است و در موم گیاه کوتیکول و در موم زنبور عسل وجود دارد.

سایر محصولات گیاهی
نتایج حاصل از مطالعات متعدد نشان می دهد که دانه ها و برگ های زردچوبه، عصاره برگ عناب، ترشی و ریحان سبز ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند. داروهای گیاهی و ادویه های دیگر از جمله زنجبیل، زردچوبه و رزماری نیز برای کاهش کلسترول مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: Cholesterol treatment with herbs

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.