علائم رایج دیابت نوع دو

دیابت نوعی بیماری متابولیک است که از اختلال هورمون انسولین ناشی می شود. دیابت نوع دو به آهستگی ایجاد می شود و علائم کمتری ایجاد می کند. در لیست زیر مواردی بیان شده است که مشخص می کند آیا مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید یا خیر. علائم زیر را نادیده نگیرید و در صورت مشاهده هر یک با دکتر خود مشورت کنید.

علائم دیابت نوع دو

۱. تاری دید
مشکلات بینایی ممکن است ناشی از دیابت نوع ۲ باشد. هنگامی که سطح گلوکز خون افزایش می یابد، ممکن است شکل چشم و لنز تغییر پیدا کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بر چشم فشار وارد می شود و بینایی فرد تار می شود.

۲. خشکی پوست
دلایل متعددی باعث خشک شدن پوست و خارش می شود. یکی از خطرناکترین مشکلات دیابت نوع ۲، خشکی پوست است که اگر با گردش خون ضعیف همراه باشد خطرناک تر می شود. بهتر است پوست اطراف زیر بغل و گردن خود را بررسی کنید. اگر تاریک باشد، به این معنی است که از دیابت رنج می برید.

۳. سیستم ایمنی ضعیف
دیابت نوع یک بسیار نادر است و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. بیماران مبتلا به دیابت ممکن است در دوران سالمندی به عفونت های مختلفی مبتلا شوند. به عنوان مثال، اگر زنی مبتلا به دیابت نوع ۲ باشد ممکن است در دوران سالمندی دچار عفونت های قارچی و مخمر شود. باکتری ها و قارچ ها برای ادامه حیات نیاز به قند دارند. بنابراین بهتر است آزمایشات لازم را انجام دهید تا سطح قند خونتان مشخص شود. در این صورت ماهیت عفونت شناسایی می شود و علت ناراحتی مشخص می شود.

تاری دید از علائم دیابت نوع دو
دیابت نوعی بیماری متابولیک است که از اختلال هورمون انسولین ناشی می شود

۴. گرسنگی مکرر شبانه
اگر شب ها به دلیل گرسنگی از خواب بیدار می شوید، ممکن است به دیابت نوع ۲ مبتلا باشید. هنگامی که این مسائل را تجربه می کنید، بسیاری از توابع بدن تغییر می کنند و اندام ها شروع به کارهای متفاوت می کنند. رفع این نوع از گرسنگی بدون کنترل دیابت و رژیم غذایی غیرممکن است.

۵ . تحریک پذیری و خستگی مزمن
یکی دیگر از عوارض قند خون بالا تحریک پذیری و خستگی مزمن است. اگر احساس خستگی مزمن می کنید شاید به دلیل سطح بالای قند خونتان باشد. ممکن است دیابتی ها دچار شب اداری های مکرر شوند که این امر الگوهای طبیعی خواب را مختل می کند و فرد در طول روز احساس خستگی می کند.

۶. کاهش روند بهبودی
اگر زخم ها، تخریب های جزئی و جراحات به مدت چند روز بهبود پیدا نکرد، احتمالا دیابت نوع ۲ دارید. دیابت نوع یک معمولا برای چند روز و چند هفته کبودی دارد. اینکه چرا کبودی اتفاق می افتد با مقدار زیادی از گلوکز توضیح داده می شود. هنگامی که گلوکز از طریق شریان ها و رگ ها جریان می یابد، پوست بهبود پیدا نمی کند. بدون جریان خون مناسب انتظار نداشته باشید فرآیند بهبودی سریع انجام شود.

خشکی پوست از علائم دیابت نوع دو
اگر شب ها به دلیل گرسنگی از خواب بیدار می شوید، ممکن است به دیابت نوع ۲ مبتلا باشید

۷. تشخیص پزشکی
بهتر است برای تشخیص دیابت آزمایشات لازم را انجام دهید. یکی از ضروری ترین آزمون ها، تجزیه و تحلیل قند خون است. اگر میزان قند خون بیش از ۱۲۵ میلیگرم در دسی لیتر باشد، به این معنی است که از دیابت رنج می برید. پیش دیابت نیز شرایط خطرناکی است که بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ می باشد.

۸. کاهش وزن سریع
بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ دچار کاهش وزن سریع می شوند. هنگامی که انسولین قادر به تولید گلوکز در سلول های بدن نیست، تمام بدن به حالت گرسنگی می رود. در نتیجه بدن شروع به شکستن عضلات می کند تا پروتئین را به عنوان منبع اصلی انرژی مصرف کند.

منبع: symptoms of type 2 diabetes

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.