خواص شیر نارگیل

شیر نارگیل اغلب به عنوان یک مایع معجزه کننده در نظر گرفته می شود زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها جلوگیری می کند. شیر نارگیل به همراه روغن نارگیل و آب نارگیل سالم ترین غذاهای جهان هستند. در ادامه خواص شیر نارگیل را بیان می کنیم:

خواص شیر نارگیل

۱. با کاهش فشار خون و کلسترول، سلامت قلب را بهبود می بخشد
نارگیل یکی از بهترین منابع اسید لاوریک است، تقریبا ۵۰ درصد از مواد موجود در نارگیل، دارای لوریک اسید است که خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی دارد. بر اساس مطالعات بسیاری، اسید لوریک یک اسید چرب اشباع شده است که باعث سلامت قلب می شود.

۲. عضله می سازد و به کاهش وزن کمک می کند
مطالعات نشان می دهد اسید های چربِ موجود در شیر نارگیل سبب افزایش انرژی می شوند و به افزایش عملکرد فیزیکی کمک می کنند. پس از ورزش، عضلات به مواد مغذی زیادی نیاز دارند، از جمله الکترولیت هایی مانند منیزیم و پتاسیم که در شیر نارگیل یافت می شوند.

کمک به کاهش وزن از خواص شیر نارگیل
از خواص شیر نارگیل کمک به عضله سازی و کاهش وزن است

۳. الکترولیت های بدن را فراهم می کند و از خستگی جلوگیری می کند
اگرچه شیر نارگیل یک منبع غنی از الکترولیت ها می باشد، اما مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ حجم خون، تنظیم سلامت قلب، جلوگیری از کم آبی و اسهال را نیز فراهم می کند. شیر نارگیل به خصوص در آب و هوای بسیار گرم، پس از ورزش و بعد از بیماری با افزایش الکترولیت ها به جلوگیری از خستگی، گرما زدگی، مشکلات قلبی، گرفتگی عضلات و کاهش ایمنی کمک می کند.

۴. به کاهش وزن کمک می کند
شیر نارگیل به علت وجود ماده MCT، غذای بسیار پر چربی است. این چربی ها باعث می شود فرد احساس سیری کنند، به همین دلیل به جلوگیری از اضافه وزن کمک می کند. این ماده از اسیدهای چرب ضروری برای کاهش وزن و سم زدایی استفاده می کند. شیر نارگیل همچنین بدن را هیدراته می کند و به ارگان های گوارشی مانند کبد و کلیه کمک می کند تا درست کار کنند. شیر نارگیل همچنین به سوخت و ساز چربی ها کمک می کند و زباله ها را از بدن حذف می کند.

۵. باعث بهبود هضم و از بین بردن یبوست می شود
هیدراته شدن دستگاه گوارش برای جلوگیری یا درمان یبوست بسیار مهم است. شیر نارگیل به علت وجود الکترولیت ها و چربی های سالم به سلامت روده کمک می کند و از شرایطی مانند یبوست جلوگیری می کند.

جلوگیری از کم خونی از خواص شیر نارگیل
از خواص شیر نارگیل حفظ حجم خون، تنظیم سلامت قلب، جلوگیری از کم آبی و اسهال است

۶. قند خون را مدیریت می کند و از دیابت جلوگیری می کند
چربی موجود در شیر نارگیل به سرعت شکر موجود در جریان خون را کاهش می دهد. شیر نارگیل سطوح انسولین را کنترل می کند و از دیابت جلوگیری می کند. این یکی دیگر از دلایل اضافه کردن شیر نارگیل به دستور العمل های غذایی مانند دسرهاست. MCT های موجود در شیر نارگیل یک منبع مهم انرژی هستند.

۷. به جلوگیری از کم خونی کمک می کند
اگر چه آهنِ موجود در نارگیل بسیار زیاد نیست اما هنوز هم منبع خوبی از آهن است که می تواند برای جلوگیری از کم خونی مفید باشد.

۸. از التهاب مفصلی و آرتریت جلوگیری می کند
MCTs موجود در شیر نارگیل می تواند به کاهش التهاب کمک کند، التهاب باعث شرایط دردناکی مانند آرتروز و درد های عضلانی و عمومی می شود. شیر نارگیل به جای شکر تصفیه شده مفید است به خصوص برای افرادی که مبتلا به آرتریت یا سایر بیماری های خود ایمنی هستند زیرا شکر یک التهاب مثبت است و با کاهش ایمنی، درد و تورم ارتباط دارد.

۹. از زخم جلوگیری می کند
یکی دیگر از مزایای شیر نارگیل که ممکن است شما را متعجب کند این است که شیر نارگیل می تواند به کاهش زخم ها کمک کند. هنگامی که به موش های زخمی شیر نارگیل داده شد، میزان زخم آن ها حدود ۵۶ درصد کاهش یافت. این مطالعه نشان داد شیر نارگیل تأثیرات محافظتی بر زخم معده دارد.

 

منبع: properties of coconut milk

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.