بیکینی زنانه کجاست؟ لیزر لاین کجاست؟

بیکینی زنانه در واقع همان ناحیه تناسلی زنانه است و اصطلاح بیکینی از مایوی دو تکه با نام Bikini تشکیل شده است که نوعی لباس زنانه با دو بخش بالایی (پستان) و پایینی (ناحیه تناسلی) است و به دلیل سهولت نام بردن از این منطقه آن را با نام لباسی می‌شناسند که بر تن می‌کنند و اکثر متخصصان زیبایی و لیزر تراپیست‌ها لیزر این ناحیه را لیزر بیکینی یا لیزر لاین می‌نامند که اصطلاح محترمانه‌تری است.

لیزر موهای زائدخط بیکینی زنانه

خط استاندارد بیکینی مساحتی را در زیر قسمت ران پاها در بر دارد که بیشتر لباس زیر زنانه آن قسمت را نمی‌پوشاند و این قسمت تقریبا دو انگشت در امتداد خط V تشکیل شده بین دو ران است. رفع موهای زائد خط بیکینی تقریباً ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و تنها عارضه ایجاد شده پس از لیزر گرمازدگی، سوزش، قرمزی و به دنبال آن احساس خنکی است. تمام نواحی بدن حداقل به ۶ جلسه لیزرتراپی نیاز دارند اما خط بیکینی به دلیل آن که یک ناحیه هورمونی است به طور کلی به ۶ تا ۱۲ جلسه لیزر نیاز دارد تا به مرور دیگر شاهد رشد ۷۵ تا ۹۵ درصد از موهای زائد نباشیم. جلسات لیزر باید حدوداً ۵ هفته با یکدیگر فاصله داشته باشند تا چرخه رشد مو کند شده و متوقف شود و بسته به پیشرفت درمان و عمل توقف رشد مو در هر فرد این جلسات بین ۶ تا ۸ هفته از هم فاصله می‌گیرند.

از بیماران خواستار لیزرتراپی که برای عمل موزدایی ناحیه لاین بکینی مراجعه می‌کنند قبل از مراجعه به مطب خواسته می‌شود موهای این ناحیه را با یک ژیلت بتراشند و تا دو هفته قبل از لیزر از اپیلاسیون و بند انداختن خودداری کرده و به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند و آنتی‌بیوتیک نیز مصرف نکنند.

مراقب خط بیکینی و حساسیت لیزر در این ناحیه باشید
رفع موهای زائد بیکینی و مدیریت رشد موهای زائد در این ناحیۀ حساس، دشوار است و این ناحیه به مراقبت مداوم نیاز دارد تا بهداشت جسمی و جنسی آن رعایت شود. انواع کرم‌های موبر، ژیلت‌ها، تیغ‌ها و اپیلاسیون از جمله مواد و ابزار رفع موهای زائد جهت از بین بردن موقتی موهای زائد این ناحیه از بدن هستند که اغلب نیز باعث ایجاد تحریک، التهاب، ایجاد خارش، قرمزی و تاول در پوست می‌شوند. لیزر موهای زائد لاین بیکینی پس از لیزر صورت دومین ناحیه از بدن است که اغلب بیماران لیزرتراپی تقاضای آن را دارند. لیزر این ناحیه از بدن نه تنها باعث از بین رفتن عوارض ایجاد شده ناشی از اپیلاسیون به روش‌های دیگر می‌شود (که شامل قرمزی، تورم و تیرگی ناحیه تناسلی است) بلکه ماندگاری آن نیز تضمین شده است.

عوارض لیزر بیکینی
لیزر لاین بدون آسیب رساندن به پوست نواحی دیگر موهای زائد را به طور موثری از بین می‌برد

لیزر بیکینی چگونه انجام می‌شود؟

روند لیزرتراپی بر روی موهای زائد ناحیه بیکینی به گونه‌ای است که لیزر تراپیست برای از بین بردن موهای زائد خط بیکینی با ساطع کردن لیزری با طول موج‌های نوری آنها را سوزانده و رشد دوباره مو را در این ناحیه کند می‌کند. این نوع لیزر بدون آسیب رساندن به پوستِ نواحی دیگر بدن و یا حتی اندام‌های دیگر موهای زائد را به طور موثری از بین می‌برد. اگر نگران درد ناشی از لیزر در ناحیه حساس بیکینی هستید، نگران نباشید؛ لیزرهای پیشرفته امروزی در هر پالس موزدایی اسپری خنک کننده‌ای به بدنتان می‌پاشند تا هرگونه ناراحتی را به حداقل رسانده و رضایت بیمار را جلب کنند.

لیزر برزیلی رفع موهای زائد و لیزر خط لاین بیکینی

لیزر لاین

بسیاری از بانوان تفاوت درمان به روش لیزر موهای زائد خط بیکینی و لیزر برزیلی را نمی‌دانند. همانطور که گفته شد لیزر خط بیکینی یا لیزر لاین، تمامی نواحی را شامل می‌شود که شامل دو یا سه اینچ خارج از منطقه‌ای است که لباس زیر آن را می‌پوشاند و لیزر بیکینی در این ناحیه و برخی از مناطق پوشیده دیگر مانند دو لبه کناری ناحیه تناسلی زنانه و قسمت بالایی ناحیه شرمگاهی انجام می‌شود و برای افرادی جذاب و ایده آل است که بسیار به صاف و تمیز بودن این ناحیه علاقه‌مندند.

لیزر برزیلی

لیزر برزیلی کل ناحیه شرمگاهی را دربر می‌گیرد و برای کسانی مناسب است که به رفع موهای زائد کل این ناحیه علاقه دارند. اگر نگران رشد موهای زائد قسمت شرمگاهی از جمله جلو و پشت ناحیه تناسلی هستید این مورد گزینه مناسب‌تری برایتان است. با انتخاب هر یک از روش‌های گفته شد، بیماران خواستار لیزرتراپی می‌توانند بعضی از نقاط خاص در نواحی شرمگاهی خود را بدون اقدام خاصی و برای زیبایی بیشتر باقی بگذارند و موهای زائد نواحی دیگر را لیزر کنند. برای رضایت بیشتر بیمار، لیزر تراپیست‌ها در هنگام عمل لیزر تراپی در این ناحیه جزئیات اقدامات صورت گرفته را برای بیماران شرح می‌دهند تا خود بیمار درباره میزان موزدایی این منطقه تصمیم گیری کند.

مزایای لیزر موهای زائد خط برای زنان
رفع موهای زائد بیکینی و مدیریت رشد موهای زائد در این ناحیه بسیار دشوار است و به مراقبت مداوم نیاز دارد

مزایای لیزر موهای زائد خط برای زنان

۱- ریشه‌های تیز ناشی از تراشیدن یا اپلاسیون را از بین می‌برد.

۲- حساسیت‌هایی چون قرمزی، سوزش و التهاب را کاهش می‌دهد.

۳- پوست را نرم و لطیف می‌کند.

۴- از بین برنده تیرگی ناحیه تناسلی است.

۵- هر گونه تغییر رنگ و زخم‌های ایجاد شده به وسیله اپیلاسیون را درمان می‌کند.

۶- تعریق این ناحیه را کاهش می‌دهد.

۷- باعث صرفه جویی در هزینه موزدایی به روش‌های دیگر از جمله اپیلاسیون، کرم‌های موبر و وکس می‌شود.

۸- با موزدایی به وسیله لیزر، موها دیرتر در آمده و در نهایت رشد نخواهند کرد و کسب نتیجه در این روش، سریع‌تر و کامل‌تر است.

منبع: laser hair removal

مطالب مرتبط:
آیا لیزر بیکینی برای دختر ضرر دارد؟

آیا لیزر بیکینی ضرر دارد؟ بررسی عوارض لیزر بیکینی

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می‌شود؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.