آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می‌شود؟

اگر از روش های سنتی حذف مو مانند تراشیدن خسته شده اید، ممکن است علاقه مند باشید موهای زائد را بوسیله لیزر حذف کنید. برای انجام لیزر باید به متخصص پوست یا افراد واجد شرایط مراجعه کنید، اما برای همه ما اتفاق افتاده است هنگامی که اقدام به کاری می کنیم، شایعات بسیاری درباره آن می شنویم. یکی از این شایعات این است که حذف موی زائد توسط لیزر در منطقه bikini باعث ناباروری می شود. الیزابت هیل، متخصص پوست و استادیار پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک می گوید: “لیزرها با هدف قرار دادن ملانین (رنگدانه سیاه) موجود در مو، باعث تخریب فولیکول موهای سیاه می شوند.” “لیزرهایی که ما استفاده می کنیم کمتر از یک میلیمتر به پوست نفوذ می کنند، بنابراین هیچ راهی برای رسیدن به تخمدان ها وجود ندارد، حتی اگر آنها به تخمدان ها هم راهی داشته باشند هرگز نمی توانند کاری انجام دهند و هیچ تاثیری بر باروری ندارند”. پس لیزر موهای زائد باعث نازایی نمی شود.

هیل می گوید: “استفاده از لیزر در پوست تیره یا پوستی که قهوه ای مایل به زرد است می تواند سوختگی یا لکه های تاریک ایجاد کند”.

با این حال، بحث در مورد عوارض جانبی حذف موهای زائد توسط لیزر وجود دارد. اگرچه بعد از انجام لیزر ممکن است عوارض جانبی موقت و جزئی رخ دهد، اما اثرات دیگر نادر است. فراتر از آن هرگونه ادعا درباره پیوندهایی که لیزر در دراز مدت به سلامتی آسیب وارد می کند بی اساس است.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد باعث نازایی نمی شود زیرا هیچ راهی برای رسیدن به تخمدان ها وجود ندارد

اثرات جانبی لیزر موهای زائد

بعضی عوارض جانبی جزئی و مشترک هستند. حذف مو از طریق لیزر با حرارت بالا صورت می گیرد، به همین دلیل ممکن است پس از عمل، عوارض جانبی موقت ایجاد کند. یکی از این عوارض جانبی تغییرات پوست و رنگدانه ها هستند.

قرمزی و تحریک
حذف مو از طریق لیزر می تواند موجب تحریک موقت پوست شود. همچنین ممکن است در ناحیه تحت درمان قرمزی و تورم مشاهده کنید. با این حال، این اثرات جزئی هستند و اغلب همان اثراتی هستند که شما ممکن است بعد از استفاده از هر وسیله دیگری (مانند موم انداختن) آن را مشاهده کنید.

متخصص پوست ممکن است برای به حداقل رساندن این اثرات از بی حسی موضعی استفاده کند.

احساس سوزش چند ساعت بعد از لیزر از بین می رود، با این حال می توانید برای کاهش تورم و درد از بسته های یخ استفاده کنید. اگر پوستتان دچار تحریک یا عوارض جانبی بیش از حد شد، حتماً با پزشک تماس بگیرید.

تغییرات رنگدانه
پس از درمان لیزر، ممکن است پوست کمی تیره شود. اگر پوستی شفاف دارید، این احتمال بیشتر است که لکه های تیره مشاهده کنید. برعکس افرادی که دارای پوست تیره هستند، کمتر لکه های تیره مشاهده می کنند. با این حال، این تغییرات هم مانند سوزش پوست، موقت هستند و معمولا باعث نگرانی نمی شوند.

عوارض جانبی شدید نادر هستند
حذف موهای زائد توسط لیزر به ندرت ممکن است منجر به عوارض جانبی شدیدتر شود.

مطالب مرتبط:
آیا لیزر بیکینی برای دختر ضرر دارد؟

معرفی لیزر خانگی تریا پریسیژن

آیا لیزر بیکینی ضرر دارد؟ بررسی عوارض لیزر بیکینی

منبع: Does laser hair removal cause infertility?

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.