مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش

همه ما در برهه‌ای از زمان برایمان اتفاق افتاده که در پایان یک روز طولانی به خانه برگشته‌ایم و تلفن همراه خود را که در آستانه خاموش شدن است به برق می‌زنیم اما اتفاقی نمی‌افتد و گوشی شارژ نمی‌شود. این مسئله بسیار کلافه کننده است و مشکلات معدودی ممکن است در این زمینه رخ دهد یا گوشی شما کلا شارژ نمی‌شود یا به قدری آهسته شارژ می‌شود که سرعت تخلیه آن بیشتر است. چند راه حل را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش را شناسایی کنید و برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

Ampere بارگیری
این برنامه یک ابزار عالی در این زمینه به شمار می‌رود، زیرا با استفاده از آن هم می‌توانید بررسی کنید که آیا تلفن شما در حال شارژ است یا خیر و هم میزان دقیق شارژ باتری آن را بفهید. در واقع Ampere به طور دقیق مشخص می‌کند که چه مقدار جریان از دستگاه شما هنگام شارژ شدن کشیده می‌شود. بنابراین نه تنها برنامه‌ای فوق العاده برای پیدا کردن مشکلات باتری است، بلکه با استفاده از آن نیز می‌توان بهترین روش‌های شارژ را یاد گرفت. وقتی وارد آن شدید تا مشکل باتری‌تان را شناسایی کنید، ابتدا ببینید که اگر شماره نشان داده شده در برنامه سبز رنگ باشد، دستگاه شما سالم است و در حال شارژ شدن است اما اگر عدد نشان داده شده منفی و نارنجی باشد یعنی دستگاه شما به درستی شارژ نمی شود. در این صورت مراحل زیر را انجام دهید و پس از اتمام آنها دوباره از برنامه استفاده کنید و تغییرات را مشاهده کنید.

ممکن است که مشکل نه از شارژر و نه از باتری تلفنتان باشد، ممکن است مشکل اصلی از پریز برق باشد. بنابراین برای اینکه مطمئن شوید مشکل از پریز است یا نه، از سوکت دیگری استفاده کنید و ببینید که آیا باز هم مشکل وجود دارد یا خیر و یا همان کابل خودتان را مستقیم به USB کامپیوتر متصل کنید تا ببینید مشکل از چیست و اگر دیدید که با اتصال به USB کامپیوتر به راحتی در حال شارژ شدن است باید از پورت دیگری استفاده کنید و یا شارژر دیگری تهیه و استفاده کنید.

شارژ نشدن گوشی سامسونگ
کابل شارژ تقریبا متداول‌ترین علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ است

حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ

کابل شارژ را به خوبی بررسی کنید

کابل شارژ تقریباً متداول‌ترین مساله مشکل ساز در این زمینه می‌باشد زیرا بسیاری از افراد در حین استفاده از سیم شارژر آن را به شکل‌های مختلف پیچ می‌دهند یا طوری از آن استفاده می‌کنند که کشیدگی زیادی را متحمل می‌شود. همه این‌ها به مرور زمان باعث خرابی و از کار افتادن آن می‌شود. بنابراین برای اینکه بفهمیم مشکل از کابل است یا نه باید از کابل دیگری استفاده کنیم تا ببینیم مشکل رفع می‌شود یا خیر.

آداپتور شارژر را بررسی کنید

علت دیگر شارژ نشدن گوشی سامسونگ آداپتور شارژر است، خصوصاً آداپتورهایی که کابل در آنها حذف شده است به احتمال زیاد مشکل از خود آداپتور است و صرفا باید آداپتور دیگری را جایگزین کرد. در صورتی که آداپتور دیگری در دسترس نداشتید، می‌توانید به USB کامپیوتر متصل شوید و اگر بعد از اتصال دیدید که به درستی شارژ شد پس مشکل از آداپتور شما است و حتما باید تعویض شود زیرا بعد از مدتی باتری تلفن‌تان را کاملاً از کار خواهد انداخت.

خراب شدن سوکت شارژ گوشی
تغییراتی که در نرم افزارها ایجاد می‌شود می‌تواند تاثیر زیادی بر روی عمر باتری تلفن داشته باشند
سوکت تلفن را کاملا بررسی کنید

بعد از رد شدن از کابل و آداپتور نوبت آن رسیده که کمی فنی‌تر به قضیه نگاه کنیم، اغلب فلزی که در محل اتصال USB قرار گرفته مقداری کج می‌شود و در واقع درگاه کمی حالت خمیده می‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود که کابل شارژر به خوبی با درگاه تماس پیدا نکند و در نتیجه تلفن به خوبی شارژ نشود. برای رفع این مشکل تلفن خود را خاموش کنید و در صورت اطمینان باتری را هم خارج کنید. سپس یک سنجاق برداشته و با استفاده از آن آرام آرام زبانه کوچک داخل پورت را صاف کنید. سپس باتری خود را درون دستگاه قرار داده و تلفن را روشن کنید و دوباره شارژ کنید.‌ مسئله دیگری که در اینجا بوجود خواهد آمد، گیر کردن آشغال یا هر شی کوچکی در پورت است و باید اول این موضوع را بررسی کرد و اگر چیزی درون پورت بود، آن را خارج کرد تا مشکل شارژ حل شود.

باتری را تعویض کنید

اگر خیلی دیر متوجه مشکل باتری شده‌اید و باتری دستگاه شما در حال از کار افتادن است باید به فکر باتری جدید باشید و هرچه سریع‌تر باتری جدیدی بر روی تلفن خود کار بگذارید و برای این کار باید به یک تعمیرکار مراجعه کرده تا سریعاً مشکل برطرف شود.

مشکل دیر شارژ شدن گوشی
یکی از علت‌های شارژ نشدن گوشی سامسونگ خراب شدن سوکت شارژ است
سیستم عامل خود را بروزرسانی کنید و یا آن را به حالت کارخانه برگردانید

تغییراتی که در نرم افزارها ایجاد می‌شود می‌تواند تاثیر زیادی بر روی عمر باتری تلفنتان داشته باشند. طوری که نسخه‌های جدید اندروید به طور کلی برای صرفه جویی در مصرف باتری بهینه شده‌اند. اما تلفن‌هایی که کمی قدیمی‌تر شده‌اند گاهی اوقات نمی‌توانند با نرم افزارهای جدید کار کنند و از مزایای آنها بی‌بهره می‌مانند. ولی اگر متوجه شدید که مشکلات شارژ شما همزمان با بروز رسانی نرم افزار بوجود آمده باید بروز رسانی را برگردانید. اما اغلب در گوشی‌های اندروید نصب جدیدترین سیستم عامل همیشه دستگاه شما را ایمن‌تر نگه می‌دارد. راه‌های زیادی در برگرداندن بروز رسانی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

آیا شما هیچ یک از این روش‌ها را امتحان کرده‌اید؟ آیا پیشنهادات دیگری دارید که ممکن است به شما کمک کند؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید تا به ما در اطلاع رسانی مطلب کمک کنید.

منبع: fix phone wont charge how to

مطالب مرتبط:
چگونه طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند را افزایش دهید؟

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی

مشکل دانلود نشدن برنامه‌ها از مایکروسافت استور

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.