بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

چشم دارای لطیف‌ترین و نازک‌ترین پوست است، ناحیه زیر چشم و پلک‌ها از جمله حساس‌ترین نقاط بدن هستند که به راحتی تحریک شده و یا دچار التهاب می‌شوند. این نه تنها یک تجربه شخصی است بلکه اغلب پزشکان نیز بر این باورند که هر محصولی را نمی‌توان برای زیر چشم و انواع بیماری‌ها و مشکلات پوستی ناحیه چشم تجویز نمود و به دلیل حساسیت بالایی که پوست این ناحیه دارد استفاده از محصولات شیمیایی برای برطرف نمودن امراض پوستی بسیار با احتیاط صورت می‌گیرد. همه ما به دنبال راهی هستیم تا خطوط ریز و دایره‌های تیره پوست اطراف چشم‌ها را محو کنیم. روغن گیاهی یک روش طبیعی برای تقویت و بازسازی پوست دور چشم است، البته همه روغن‌های گیاهی برای پوست حساس ناحیه چشم مناسب نیستند و ما نیازمندیم که بدانیم دقیقا کدام یک از این نوع روغن‌ها حساسیت کمتری ایجاد کرده و برای چشم مناسب هستند.

– نکته مهم قبل از استفاده از انواع روغن‌ها اینست که این روغن‌ها باید رقیق شوند. نباید از روغن‌های طبیعی ذکر شده به هیچ عنوان به صورت غلیظ و عصاره گیری شده استفاده کرد. میزان رقیق بودن روغن باید ۱٪ باشد تا برای پوست اطراف چشم بدون عارضه شود.
– مخلوط روغن طبیعی و یک روغن حامل باید در پوست ناحیه چشم استفاده گردد؛ به هیچ عنوان از این ترکیب نباید روی پلک و اطراف چشم‌ها استفاده شود زیرا این امکان وجود دارد که به درون چشم وارد شود.
– مخلوط روغن اصلی و روغن حامل را تنها در قسمت اطراف چشم استفاده کنید و از برخورد آن با داخل چشم اجتناب نمایید زیرا حساسیت ایجاد شده و باعث سوزش چشم‌ها می‌شود.
– بهتر است از سرم ساخته شده (ترکیب روغنی ساخته شده) صبح‌ها استفاده کنید، زیرا این ترکیب در طول شب رطوبت پوست را گرفته و ممکن است صبح با چشمانی پف کرده از خواب بیدار شوید.
– در صورت نفوذ روغن به داخل چشم می‌توانید از شیر استفاده کنید و چشمانتان را با شیر بشویید تا روغن درون آن را امولسیون کند. سپس شیر را با آب آبکشی کرده و از چشمانتان پاک نمایید.

روغن گیاه اسطوخودوس
روغن گیاه اسطوخودوس یک جوان ساز و ترمیم کننده فوق العاده است

معرفی روغن گیاهی مناسب برای دور چشم

تعداد محدودی روغن گیاهی وجود دارند که خاصیت ضد پیری و ترمیم کنندگی بالایی دارند و می‌توان با اطمینان خاطر از آنها در پوست ناحیه دور چشم استفاده کرد از جمله:
– روغن گل هلیکروسوم یا گل بی‌مرگ: گیاه گل بی‌مرگ گل خشک یا هلیکروسوم که از خانواده کاسنیان است یک ترمیم کننده و ضد حساسیت قوی بوده که باعث بهبودی چین و چروک دور چشم می‌شود.

– روغن گل شمعدانی: روغن گل شمعدانی با خاصیت ترمیم کنندگی و بازسازی بالایی که دارد پوست را احیا و جوان می‌کند.

– روغن دانه هویج: روغن این گیاه چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم را برطرف می‌سازد.

– روغن کندر: این روغن نیز برای لک‌های ناشی از کهولت سن مفید بوده و کاهش دهنده چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم‌هاست.

– روغن گل رز: کاهش دهنده لک‌های تیره اطراف چشم بوده و به حفظ استحکام و خاصیت کشسانی پوست اطراف چشم‌ها کمک می‌کند و یک جوان کننده حرفه‌ای است.

– روغن گیاه بابونه: روغن گیاه بابونه نیز یک آنتی اکسیدان قوی و تسکین دهنده التهابات پوستی ناحیه اطراف چشم است و پف چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

– روغن گیاه اسطوخودوس: این روغن گیاهی همه خواص گفته شده را یکجا دارد. آنتی اکسیدان قوی، ضد التهاب، از بین برنده چین و چروک، کاهش دهنده لک وکک و مک پوست بوده و یک جوان ساز و ترمیم کننده فوق العاده است.

روغن دانه هویج
روغن دانه هویج چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم را برطرف می‌سازد

روغن‌های حامل مورد استفاده در ناحیه چشم عبارتند از:
– روغن هسته زردآلو: این روغن ملایم بوده و از جمله بهترین روغن گیاهی بدون عارضه برای دور چشم است که با روغن‌های گیاهی دیگر ترکیب می‌شود.

– روغن آرگان: روغن آرگان از جمله روغن‌های پرطرفدار در صنعت دارویی زیبایی است و یک جوان ساز حرفه‌ای محسوب می‌شود که با عوارض ناشی از افزایش سن مبارزه می‌کند.

– روغن جوجوبا: روغنی افسانه‌ای با پیشینه‌ای طولانی در زیبایی، یک آبرسان فوق العاده و از بین برنده چین و چروک است.

– روغن آووکادو: رطوبت رسان قوی برای افرادی با پوست خشک و حساس است و در ترکیب با روغن کندر در درمان چین و چروک اطراف چشم بسیار کاربرد دارد.

روغن آووکادو
روغن آووکادو در ترکیب با روغن کندر در درمان چین و چروک اطراف چشم بسیار کاربرد دارد
بهترین روغن گیاهی برای از بین بردن چین و چروک دور چشم کدام است؟

روغن گیاه اسطوخودوس با خواص بیشماری که دارد چین و چروک اطراف چشم را برطرف می‌کند، روغن این گیاه ملایم بوده یک تسکین دهنده قوی با خاصیت ضد التهابی و روشن کنندگی پوست است. همچنین تقویت کننده پوست اطراف چشم و احیا کننده آن است و به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست نیز کمک می‌کند. اسطوخودوس از آن جهت بهترین است که تمامی خواص گفته شده را با هم دارد. یک روغن همه کاره و ایده آل جهت حفظ شادابی و ترمیم بافت پوست ناحیه چشم‌ها است و شما می‌توانید مزایای یک دسته از روغن‌های طبیعی گیاهی را با هم از این روغن دریافت کنید.

نحوه ساخت و ترکیب سرم چشم
۲ قاشق چایخوری روغن حامل
۳ قطره روغن هسته هویج
۱ عدد کپسول ویتامین E اگر زیر ۴۵ سال سن دارید و ۲ عدد ویتامین E اگر بالای ۴۵ سال سن دارید
۲ تا ۴ قطره عصاره روغن گیاهی مورد علاقه که می‌تواند روغن زیتون و یا هر روغن دیگری باشد.

روغن هسته هویج و روغن حامل را با کپسول ویتامین E ترکیب نمایید و سپس عصاره روغن زیتون را به ترکیب اضافه کنید.
مقدار کمی از ترکیب ساخته شده را بر روی پوست اطراف چشم‌تان بمالید و اندکی صبر کنید و سپس مواد را از روی پوست پاک نمایید.

هیدروسول‌ها جایگزین مناسب روغن‌ها
هیدروسول‌ها و یا خیس کننده‌های گیاهی از روغن‌ها سبک‌تر بوده و ملایم‌تر عمل می‌کنند
هیدروسول‌ها جایگزین مناسب روغن‌ها

همچنین می‌توانید از هیدروسول‌ها و یا خیس کننده‌های گیاهی نیز در پوست ناحیه اطراف چشم استفاده کنید. این مواد از روغن‌ها سبک‌تر بوده و ملایم‌تر عمل می‌کنند. اگر نمی‌خواهید از روغن‌ها در پوست حساس اطراف چشم استفاده کنید هیدروسول‌ها ترکیبات ایده‌آل اما ضعیف‌تری هستند. برای درمان چین و چروک و لک‌های ناشی از افزایش سن از هیدروسول‌هایی چون بابونه، گیاه اسطوخودوس یا گلاب استفاده کنید.

برای این کار مقدار کمی از هیدروسول را روی یک تکه پنبه بمالید و چند دقیقه روی چشم بسته و یا پوست اطراف چشم‌ها نگه دارید. هیدروسول‌ها باعث تسکین پوست ملتهب اطراف چشم، تسکین پف چشم و کاهش دهنده خطوط ریز اطراف چشم‌ها هستند و یک ترمیم کننده عالی حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها جهت محافظت و جلوگیری از پیری زودرس پوست بوده و با علائم پیری زودرس مقابله می‌کنند و جوانسازی را تسریع می‌بخشند.

ترکیب دیگر استفاده از روغن زیبایی جوجوبا و روغن ضد پیری و جوانساز آرگان به همراه یک عصاره گیاهی دیگر و استفاده از آن در پوست اطراف چشم است.

نکته پایانی:
شما می‌توانید با خیال راحت از ترکیبات گفته شده و از نمونه روغن‌های گیاهی، در پوست اطراف چشم استفاده کنید تنها کافی است از این مواد به صورت کم استفاده کرده و مراقب باشید که این روغن‌ها با چشم‌ها در تماس نباشد و در چشم‌تان نروند. عصاره‌های گیاهی و روغن‌ها از جمله مواد آنتی اکسیدانی قوی با خاصیت تغذیه کنندگی بسیار بالا بوده و یک ابزار ضد پیری قدرتمند هستند.

منبع: best essential oil for eye wrinkles

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] مطالب مرتبط: بهترین روغن گیاهی برای دور چشم […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.