فواید کیسه آب گرم برای سلامتی بدن

کیسه آب گرم یک کیسه پلاستیکی است که مانند یک کوسن یا پد گرم و یا یک بسته یخ می‌باشد و برای انتقال گرما یا سرما به بدن استفاده می‌شود. استفاده از کیسه آب گرم به دلایل زیادی رایج شده است، عدم نیاز به برق، قابل حمل بودن، کاربردی بودن و… این محبوبیت را ایجاد کرده‌اند. اگر در مکانی پوشیده از برف زندگی می‌کنید و کیسه آب گرم ندارید، قطعا باید در استفاده از آن تجدید نظر کنید. چرا؟ یک کیسه آب گرم می‌تواند پاها را سر حال‌تر از همیشه نگه دارد. کیسه‌های آب گرم دقیقا به همین منظور طراحی شده‌اند تا بدن شما را به طور موثر گرم کنند. در یک شب سرد زمستانی، فقط کافی است کیسه را با آب ولرم پر کنید و از آن استفاده کنید. کیسه آب گرم را زیر پتو بگذارید و گرمای تخت را مطبوع کنید‌. به این ترتیب احساس گرما و راحتی خواهید داشت. در کل، این ابزار بهترین روش برای گذراندن شب‌های سرد در تمام دوره‌های سال است. در ادامه به برخی فواید کیسه آب گرم اشاره می‌کنیم:

فواید کیسه آب گرم

۱- رفع گرفتگی معده

زمانی که معده شما دچار گرفتگی می شود، استفاده از یک کیسه آب گرم می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. اگر معده شما همیشه دچار درد و گرفتگی می‌شود می‌توانم به شما بگویم که دیگر نیازی به مصرف هیچ دارویی نیست، زیرا این کار به طور طبیعی انجام می‌شود! تنها کاری که باید انجام بدهید این است که هنگام خواب کیسه آب گرم را بر روی شکم خود قرار دهید. این کار به مفصل بندی عضلات روده بزرگ کمک می‌کند و در نهایت درد را از بین می‌برد.

۲- کاهش کمر درد

کمردرد مشکل شایعی است که در بین طیف وسیعی از مردم وجود دارد، اما هر مشکلی یک راه حل دارد. کافی است یک کیسه آب گرم را در ناحیه آسیب دیده خود قرار دهید، این کار به شما کمک می‌کند تا درد را تسکین دهید. از این رو، انجام هر کار مشابهی باعث می‌شود تحرک و بهره وری بالاتری داشته باشید.

فواید کیسه آب گرم برای رحم
یکی از فواید کیسه آب گرم تسکین درد قاعدگی در افرادی است که قاعدگی‌های دردناک را تجربه می‌کنند
۳- کاهش درد عضلانی

بعد از یک تمرین سنگین در ورزشگاه، ممکن است احساس خستگی و در نهایت درد در عضلات خود داشته باشید. خوب، کیسه آب گرم می‌تواند این وضعیت را به حالت بهتری تغییر دهد. این درد با قرار دادن کیسه آب گرم روی عضلات آسیب دیده به راحتی حل می‌شود.

۴- گرم کردن تختخواب

ممکن است گرم کردن بدن در یک شب سرد زمستانی کمی دشوار باشد، در این مواقع می‌توانید از گرمای کیسه آب گرم استفاده کنید تا تختخواب شما را گرم کند. می‌توانید قبل از خواب کیسه آب گرم را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در رختخواب خود قرار دهید یا اینکه با آن بخوابید.

۵- رفع درد گردن

درد گردن مشکل شایعی است که ممکن است بعد از کارکردن مدت زمان طولانی جلوی میز کامپیوتر، خواندن کتاب یا حتی خوابیدن در موقعیت بد برای فرد اتفاق بیفتد. اولین چیزی که بیشتر ما انجام می‌دهیم، استفاده از حرکات کششی و ماساژ ناحیه آسیب دیده است اما استفاده از گرما و سرما قطعاً راه حل بهتری خواهد بود و تاثیرگذاری بیشتری دارد. اول سرما را اعمال کنید زیرا با کاهش لاکتیک اسید درد را کاهش می‌دهد. بعد از این که ماهیچه‌ها ریلکس شدند، گرما اعمال کنید تا جریان خون افزایش پیدا کند. استفاده از کیسه آب گرم که روی گردن قرار گرفته می‌تواند به نفع ستون فقرات گردنی باشد.

فواید کیسه آب گرم برای دیسک کمر
کیسه آب گرم بعد از تناول غذا می‌تواند به هضم آن کمک کند
۶- رفع استرس و اضطراب

از آنجا که استرس برای بسیاری از ما به یک امر عادی تبدیل شده است باید به دنبال راهی برای رفع آن باشیم. یکی از این راه‌ها استفاده از کیسه آب گرم است. کیسه آب گرم جریان خون را بهبود می‌بخشد و به ریلکس شدن کمک می‌کند، همچنین می‌توانید از روغن‌های طبیعی و گیاهی همراه با مدیتیشن یا بدون آن استفاده کنید. دفعه بعدی که ناراحت یا افسرده شدید، سعی کنید یک کیسه آب گرم را بغل کنید.

۷- کمک به هضم غذا

کیسه آب گرم بعد از تناول غذا می‌تواند به هضم آن کمک کند. برای این کار میتوانید بعد از غذا دراز بکشید و کیسه آب گرم را روی شکم خود قرار دهید.

۸- کاهش دردهای قاعدگی

یکی دیگر از موارد استفاده از کیسه‌‎های آب گرم، تسکین درد قاعدگی در افرادی است که قاعدگی‌های دردناک را تجربه می‌کنند. برای این کار کافی است، کیسه را با آب داغ پر کرده و روی شکم و اطراف تخمدان و رحم قرار دهید. به این ترتیب آنها می‌توانند همزمان راحتی و آسایش را تجربه کنند.

روش استفاده از کیسه آب گرم
زمانی که معده شما دچار گرفتگی می‌شود، استفاده از یک کیسه آب گرم می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند
۹- کمک به زودتر خوابیدن کودک

کودکان به تغییرات دما حساس هستند و دوست دارند در یک اتاق نسبتاً گرم بخوابند. به همین دلیل است هنگامی که از بغل مادر جدا می‌شوند و در تختخواب سرد قرار می‌گیرند، شروع به گریه می‌کنند. یک راه حل ساده برای کمک به راحت خوابیدن کودک و بهبود شرایط عصبی، استفاده از کیسه آب گرم است. بشرطی که آب ولرم داخل آن بریزید و کنار پاهای کودک بگذارید.

۱۰- بارداری

بارداری می‌تواند ناراحتی‌های زیادی ایجاد کند، در حالی که برخی افراد از عهده این کار برمی‌آیند، برخی دیگر مجبور هستند تمام فعالیت‌های خود را متوقف کنند و منتظر بمانند تا این دوران تمام شود. این دردها ممکن است در مکان‌های مختلف مانند معده یا لگن ایجاد شوند. کیسه آب گرم می‌تواند این دردها را از بین ببرد و باعث احساس راحتی بیشتری در مادران شود و اگر احساس ناراحتی بسیار زیادی دارید، می‌توانید از دوش آب گرم نیز استفاده کنید.

منبع: Benefits of a hot water bag

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.