بهترین روغن برای درمان روماتیسم مفصلی

روغن‌های اساسی از اجزای مختلف گیاهان از جمله ریشه، ساقه، برگ‌ها، گل‌ها یا میوه‌ها گرفته می‌شوند. آنها برای بهبود درد و رایحه درمانی استفاده می‌شوند. روغن‌های اساسی می‌توانند به درمان بیماری‌های مزمن مانند آرتریت روماتوئید (RA) کمک کنند. این شکل از آرتروز یک اختلال خود ایمنی است که باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به مفاصل شما حمله کند و باعث التهاب در مفصل، درد و تورم شود. در صورت عدم درمان، آرتریت روماتوئید می‌تواند باعث آسیب غضروف و مفاصل غیر قابل برگشت شود. در ادامه به بهترین روغن برای درمان روماتیسم مفصلی اشاره می‌کنیم:

۵ روغن اساسی برای درمان آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی

اگر به آرتریت روماتوئید مبتلا هستید، ممکن است پزشک داروهایی برای کاهش التهاب و تسکین درد تجویز کرده باشد. یک درمان مکمل یا جایگزین بی‌خطر برای درد شما روغن‌های اساسی است.

قبل از استفاده موضعی باید روغن‌های اساسی را با روغن‌های حامل رقیق کنید مانند:

روغن نارگیل
روغن بادام شیرین
روغن زیتون
روغن آووکادو
روغن جوجوبا
روغن آرگان
روغن دانه انگور

از روغنهای اساسی بیشتر در دستگاه‌های تزریق و استنشاق استفاده می‌شود.

درمان روماتیسم مفصلی با روغن‌های طبیعی

۱. روغن اوکالیپتوس

روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است. این روغن همچنین ممکن است به بهبود گردش خون کمک کند. در یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۳ محققان اثرات رایحه درمانی اوکالیپتوس بر مدیریت درد را پس از تعویض کامل زانو ارزیابی کردند. بر اساس این مطالعه نتیجه‌گیری شد که استنشاق روغن اوکالیپتوس می‌تواند به طور قابل توجهی التهاب، درد و فشار خون را کاهش دهد. اگر به آرتریت روماتوئید مبتلا هستید، می‌توانید این روغن یا ژل رقیق شده را به صورت موضعی به ناحیه آسیب دیده بمالید تا التهاب را کاهش داده و درد را تسکین دهد.

درمان روماتیسم مفصلی با روغن اوکالیپتوس
روغن اکالیپتوس دارایدخواص ضد التهابی و ضد درد است و به درمان روماتیسم مفصلی خون کمک می‌کند
۲. روغن زنجبیل

زنجبیل یک عامل درمانی شایع است که برای خواص ضد التهابی و اثرات تسکین دهنده درد استفاده می‌شود. یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۰۱ اثرات ضد درد زنجبیل را بر روی درد مفاصل و زانو در بیماران آرتروز ارزیابی کرد. بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این مطالعه درد زانو را با استفاده از عصاره زنجبیل در مقایسه با دارونما کاهش دادند. آنها همچنین به مرور زمان از داروهای کمتری برای درمان دردهای مفصلی خود استفاده کردند. توجه به این نکته مهم است که حساسیت به زنجبیل (که به صورت موضعی استفاده می‌شود) وجود دارد بنابراین ابتدا باید همیشه یک نمونه آزمایشی را در یک منطقه کوچک انجام دهید. برای استفاده از روغن زنجبیل برای درد می‌توانید چند قطره به صورت موضعی روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. برای تقویت بیشتر پس از ماساژ دادن منطقه با روغن، از کمپرس گرم استفاده کنید.

۳. روغن زردچوبه

زردچوبه یک گیاه و یک ماده درمانی است. زردچوبه حاوی کورکومین، یک ترکیب ضد التهاب فعال است. از زردچوبه به عنوان یک روغن اساسی می‌توان برای کاهش التهاب، تحریک گردش خون و بهبود هضم غذا استفاده کرد. برای درمان آرتریت روماتوئید می‌توانید روغن زردچوبه را به صورت موضعی بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید یا روغن ضروری را در هوا تزریق کنید. زردچوبه ادویه‌ای است که بخاطر ترمیم معروف است و می‌توان آن را در حین پخت غذا اضافه کرد.

۴. روغن کندر

از مدت‌ها پیش از کندر به عنوان بخور استفاده می‌شده است. همچنین به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده، احیا کننده و ضد التهاب شناخته شده است. مطالعه ۲۰۱۰ Trusted Sourcecon کندر را به عنوان یک درمان بالقوه برای کاهش علائم التهابی، به ویژه آرتروز، تأیید کرد. برای درمان روماتیسم مفصلی روغن کندر رقیق شده را به صورت موضعی روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

درمان روماتیسم مفصلی با روغن کندر
برای درمان روماتیسم مفصلی روغن کندر رقیق شده را به صورت موضعی روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید
۵. روغن پرتقال

میوه پرتقال یک روغن اساسی ضروری با خواص ضد عفونی کنندگی، ضد التهاب و ضد افسردگی است. یک مطالعه ۲۰۱۷ Trust Source تأثیر رایحه درمانی با اسانس پرتقال را بر بیماران مبتلا به درد شکسته شدن اندام ارزیابی کرد. مشارکت کنندگان با استنشاق روغن پرتقال به طور قابل توجهی درد کمتری داشتند و محققان معتقدند که این دارو به عنوان یک درمان مکمل، مفید است. می‌توانید روغن پرتقال رقیق شده را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید تا درد ورم مفاصل کاهش پیدا کند. در نظر داشته باشید که روغن پرتقال رقیق شده را به حمام خود اضافه کنید تا اثر آرام بخشی ایجاد کند و درد بدن کاهش پیدا کند. اگر از روغن‌های اساسی مرکبات به صورت موضعی استفاده می‌کنید پس از آن باید از نور خورشید خودداری کنید.

نتیجه گیری
روغنهای اساسی می‌توانند یک درمان موثر برای بیماریهای مزمن مانند آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی باشند. با این حال، شما نباید روش‌های درمان سنتی را نادیده بگیرید. به توصیه پزشک از روغن‌های اساسی باید در کنار دارو استفاده کنید.

روغن‌های اساسی هرگز نباید به صورت خوراکی مصرف شوند، مگر اینکه توسط یک متخصص آروماتراپی مجاز توصیه شود. لازم به یادآوری است که روغن‌های اساسی توسط FDA کنترل نمی‌شوند و ممکن است در کیفیت و خلوص مشکلاتی وجود داشته باشد. در انتخاب مارک با کیفیت احتیاط کنید.

استفاده از روغن‌های اساسی خام روی پوست نیز می‌تواند باعث تحریک و عوارض جانبی بالقوه مضر شود. قبل از استفاده از هر روغنی، روغن رقیق شده را روی قسمت کوچکی از پوست خود، مانند قسمت داخلی مچ دست خود آزمایش کنید. قبل از استفاده درباره هر روش درمانی جدید با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: essential oils for rheumatoid arthritis

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.