بهترین زمان خوردن ماست برای لاغری

بهترین زمان خوردن ماست برای لاغری چه زمانی است؟ اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید پیشنهاد می‌کنیم تا آخر مقاله همراه ما باشید.

خوردن ماست به عنوان منوی صبحانه برای کسانی مفید است که می‌خواهند لاغر شوند. محتوای تغذیه‌ای ماست برای تغذیه و انرژی بدن در صبح کافی است. علاوه بر این سلامت دستگاه گوارش نیز حفظ خواهد شد. مصرف این فرآورده لبنی در وعده صبحانه برای مدت طولانی باعث سلامت جسم و ذهن می‌شود. یکی از فواید خوردن ماست در صبحانه دریافت انرژی برای بدن است. همچنین این غذا ذهن را هوشیار و شفاف می‌کند. با مصرف این فرآورده لبنی، قدرت تمرکز شما بالاتر می‌رود.

ثابت شده است که مصرف ماست همراه با سایر غذاهای سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات باعث افزایش سیستم ایمنی بدن در سیستم گوارشی می‌شود بنابراین خطر بیماری‌های دستگاه گوارش مانند سرطان روده بزرگ، اسهال، بیماری التهابی روده و سایر عفونت‌های باکتریایی را کاهش می‌دهد و رشد آنها می‌تواند با خوردن ماست مهار شود.

ماست همچنین می‌تواند بخشی از رژیم غذایی سالم شما باشد. اما مانند سایر غذاها ماست نیز باید در حد متوسط مصرف شود. یک رژیم متعادل با انواع غذاهای سالم برای سلامتی مورد نیاز است.

افرادی که ماست می‌خورند، در مقایسه با افراد دیگر ۲۲ درصد وزن بیشتر، ۶۱ درصد چربی بدن بیشتر و ۸۱ درصد بیشتر چربی شکم بیشتری را در طی ۱۲ هفته کم می‌کنند. ماست کم چرب در سوزاندن چربی‌های اضافی به بدن کمک کند و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کند.

روزانه چقدر ماست مصرف کنیم؟

در واقع برای هر فرد بالای ۹ سال، روزی ۳ فنجان لبنیات توصیه می‌شود.

رژیم لاغری سریع با ماست
همه ماست‌ها به عنوان میان وعده‌های عصرگاهی مناسب نیستند زیرا سرشار از شکر هستند

بهترین زمان خوردن ماست

برای استفاده بیشتر از مزایای سلامتی ماست، توصیه می‌شود در دفعات زیر مصرف شود:

صبحانه
خوردن ماست در صبح برای کاهش وزن مفید است، محتوای تغذیه‌ای ماست برای تغذیه و انرژی بدن در صبح کافی است. علاوه بر این، سلامت دستگاه گوارش نیز حفظ خواهد شد.

خوراک مختصر
انتخاب ماست به عنوان میان وعده نه تنها برای وزن بی‌خطر است بلکه برای حفظ روحیه نیز مفید است. یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف ماست اثری مشابه شکلات دارد و این باعث می‌شود بعد از مصرف آن احساس خوبی داشته باشید.

بعد از خوردن غذا
بهتر است به جای انتخاب محصولات دیگری که حاوی مقدار زیادی قند هستند، ماست را به عنوان دسر مصرف کنید. ماست می‌تواند از این طریق به کاهش کلسترول خون کمک کند.

هنگام مسافرت
گاهی هنگام مسافرت و بازدید از مکان جدید در معرض اسهال، ناراحتی معده و حالت تهوع قرار می‌گیریم. معمولاً این امر توسط باکتری‌های حاصل از غذا ایجاد می‌شود که ماست می‌تواند به رفع این مسئله کمک کند. بهترین گزینه برای مصرف ماست هنگام صبحانه یا با معده خالی است. زیرا باکتریها یا پروبیوتیک‌های خوب در ماست در شرایط زنده به روده بزرگ می‌رسند و هضم و سلامتی غذا را راحت‌تر می‌کنند.

اگر ماست بعد از غذا مصرف شود، باکتری یا پروبیوتیک خوب به دلیل در معرض قرار گرفتن اسید معده در طی فرآیند هضم غذا از بین می‌رود. در واقع، زمان خالی بودن معده مقدار اسید آن به اندازه ورود غذا به معده نیست. در واقع مقدار اسید معده که زیاد می‌شود باکتری‌های ماست نمی‌توانند به طور موثر عمل کنند. معده خالی برای اثربخشی ایمن است و فعالیت باکتری‌های ماست باعث سلامت دستگاه گوارش می‌شود. با این حال، مصرف ماست با معده خالی برای افراد مبتلا به مشکل معده توصیه نمی‌شود.

بهترین زمان خوردن ماست طب سنتی
غذاهای حاوی پروتئین بالا می‌توانند گرسنگی افراد را برطرف کنند و مانع پرخوری زیاد در لحظه می‌شوند
آیا خوردن ماست در شب خوب است؟

ماست به ویژه ماست یونانی، غنی از پروتئینی به ویژه کازئین است. مطالعات اولیه نشان می‌دهد که مصرف پروتئین کازئین در شب ممکن است به کاهش گرسنگی در صبح روز بعد کمک کند. کازئین نوعی پروتئین است که به آهستگی در بدن جذب می‌شود. این پروتئین دارای آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن است و مصرف آن قبل از خواب باعث ریکاوری بهتر و کاهش تحلیل عضلات می‌شود. اگر ماست را به عنوان میان وعده مصرف می‌کنید نوع ساده آن را انتخاب کنید و آن را با میوه‌های شیرین نشده مانند توت یا هلو طعم‌دار کنید.

بهترین زمان خوردن ماست در میان وعده بعد از شام است. زیرا ماست با کالری بسیار پایین و پروتئین بالایش بهترین خوراکی برای آخر شب است. خوردن ماست در میان وعده آخرشب به کاهش عضله سوزی در هنگام خواب هم کمک خواهد کرد. زیرا پروتئین‌های شیر به گونه‌ای هستند که عوامل تخریب کننده عضلات را کاهش می‌دهند. بسیاری از افراد ماست را همراه غذا میل می‌کنند و خوردن ماست در میان وعده را فراموش می‌­کنند.

خصوصیات ماست
کم کالری بودن

غذاهای حاوی پروتئین بالا می‌توانند گرسنگی افراد را برطرف کنند و مانع پرخوری زیاد در لحظه می‌شوند. باید بدانید که ماست منبع ابتدایی پروتئین است اما همه‌ آن‌ها دارای میزان یکسان پروتئین نیستند. در حالی که ماست چکیده، مقدار قابل توجهی پروتئین در هر وعده‌ تأمین می‌کند. در واقع این مقدار می‌تواند دو برابر حالت عادی باشد بنابراین در هر ظرف ماست بالای ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد.

سرشار از پروتئین

ماست وظیفه‌ای اساسی در تضمین آرامش و‌ داشتن استراحت در افراد مبتلا به اختلالات خواب دارد. در واقع ماست حاوی تریپتوفان است. این یک آمینو اسیدی است که به تولید مواد شیمیایی خواب و استراحت به نام سروتونین و ملاتونین کمک می‌کند. ماست تولید این مواد شیمیایی را افزایش می‌دهد که تاثیر آرامش بخشی روی مغز برای کمک به خواب خوب در طول شب دارند.

بهترین زمان خوردن ماست و زیره
بهترین زمان خوردن ماست در میان وعده بعد از شام است
انتخاب ماست

همه ماست‌ها به عنوان میان وعده‌های عصرگاهی مناسب نیستند زیرا سرشار از شکر هستند. به این ترتیب، باید اطمینان حاصل کنید که کالای بدون قند انتخاب شده است زیرا ماست‌های کم شیرین مزایای پزشکی زیادی به همراه خواهند داشت. از ماست‌های حاوی قند بالا خودداری کنید. آن‌ها ممکن است سطح قند خون را بالا ببرند که با تریپتوفان ماست تداخل دارد. ماست ساده، یا ماست‌های حاوی قند پایین را بخرید. اگر دوست دارید، می‌توانید ماست ساده را با غذاهایی مصرف کنید که به طور طبیعی شیرین هستند، مانند میوه شیرین.

استفاده مداوم از مواد شیری به شما کمک می‌کند تا شکم فانتزی مورد علاقه خود را پیدا کنید. این امر در کاهش وزن بسیار مهم خواهد بود به هر حال برای دستیابی به این هدف، اقدامات دیگری نیز مهم هستند. اگر دوست دارید بعد از غذا ماست بخورید در واقع بهترین زمان برای مصرف آن است! بهتر است ماست ۱-۲ ساعت بعد از غذا به عنوان ماده غذایی سالم خورده شود.

مصرف ماست در طول روز

استفاده روزانه از ماست در پی انجام یک تمرین سنگین، عضلات بدن را با داشتن مواد غذایی اساسی احیا می‌کند. عضلات ممکن است در طول تمرین دچار استرس شوند زیرا بسته به مسافت پیموده شده خسته می‌شوند. با مصرف ماست می‌توانید با سرعت بیشتری خستگی را بهبود بخشید. سلولهای زنده‌ای که در حین تمرین خسته شده‌اند پس از خوردن مداوم ماست، دوباره زنده می‌شوند. به همین ترتیب می‌توانید روند هیدراتاسیون بدن را بهبود بخشید. اگر به دنبال کاهش وزن صبحانه هستید بهتر است ماست را ساعت ۶ صبح تا ۱۰ صبح مصرف کنید. این به شما کمک می‌کند خطر تجمع چربی در بدن راکاهش دهید و احساس گرسنگی کمتری در طول روز ایجاد کنید. نیتی دسای، متخصص تغذیه نیز توصیه می‌کند صبحانه خود را صبح زود بخورید و از ماست در این وعده غذایی استفاده نمایید.

منبع: best time to eat yogurt

مطالب مرتبط:
ماست و فواید آن برای موی سر

بهترین داروهای گیاهی برای لاغری

گیاهان دارویی لاغری در طب سنتی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.