لیزر هموروئید چیست؟

عمل هموروئید که با نام لیزر هموروئید نیز شناخته می‌شود یکی از راه‌های آسان برای درمان بواسیر یا همان هموروئید است. بیماری بواسیر عموما در بیش از ۷۵ درصد افراد خود را نشان می‌دهد این بیماری در بسیاری از مواقع نیاز به درمان با لیزر نخواهد داشت و تنها با رعایت کردن مواردی و برگشت به شیوه صحیح تغذیه به خودی خود درمان خواهد شد، اما اگر بیماری بواسیر در مراحل پیشرفته خود باشد یکی از راه‌‌های درمانی مناسب استفاده از لیزر هموروئید است. در این مقاله در رابطه با لیزر هموروئید اطلاعات کاملی دریافت خواهید کرد با ما همراه باشید.

لیزر هموروئید را می‌توان یکی از عالی‌ترین روش‌های درمانی برای بواسیر در نظر گرفت. این روش درمانی به دلیل آن که ویژگی‌های مختلفی دارد باعث می‌شود که بیمار چه در زمان عمل و چه پس از آن درد زیادی را احساس نکند. در حال حاضر می‌توان عمل هموروئید به وسیله لیزر را یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌‌های درمانی بواسیر در نظر گرفت.

لیزر هموروئید مزیت‌های مختلفی را با خود به همراه دارد که از جمله این مزیت‌ها می‌توان به عدم برگشت بیماری، طول درمان بسیار کم و ناچیز، روند درمانی بسیار سریع، بدون عفونت، بدون خونریزی و غیره در نظر گرفت. در این مقاله به صورت کامل در رابطه با عمل هموروئید به وسیله لیزر صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

می‌دانید بیماری هموروئید چیست؟ می‌دانید انواع بواسیر کدامند و چگونه به وجود می‌آیند؟ بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid) یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در سنین کهن سالی است. درست است که این بیماری بیشتر در سنین بزرگسالی خود را نشان می‌دهد اما علل و عوامل به وجود آمدن آن از سنین جوانی به سراغ ما می‌آید.

این درجه از بیماری بواسیر وخیم‌ترین نوع این بیماری است. در این مرحله از بیماری که درجه انتهایی این بیماری است، فرد بیمار خونریزی شدیدی را در ناحیه مقعد پس از دفع مدفوع شاهد خواهد بود. بواسیر درجه چهار به اندازه‌ای بزرگ می‌شود که به راحتی از ناحیه مقعد بیرون می‌زند و این زائده با دست می‌تواند به داخل مقعد فرو برود. از علائم این نوع از بواسیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

روش انجام لیزر هموروئید چگونه است؟ چه بیمارانی باید عمل لیزر بواسیر را انجام دهند؟ هزینه لیزر هموروئید چقدر است؟ بواسیر بیماری است که تقریبا بیش از ۷۵ درصد از بزرگسالان آن را تجربه خواهند کرد. این بیماری با این که از سنین جوانی در بدن اکثر افراد شروع به فعالیت می‌کند اما همه افراد نیاز به درمان خاص یا نیاز به جراحی با لیزر ندارند و می‌توان گفت تنها ۵ درصد از افراد مبتلا به بیماری هموروئید نیاز به درمان جراحی دارند. در حال حاضر لیزر هموروئید بهترین و عالی‌ترین روش برای درمان این بیماری است.

انواع عمل لیزر هموروئید

لیزر هموروئید چیست؟

در صورتی که بیماری بواسیر یا همان هموروئید شما در مراحل پیشرفته خود باشد، عموما دو روش برای درمان آن وجود دارد، لیزر هموروئید و جراحی سنتی بواسیر. به دلیل آن که لیزر هموروئید در حال حاضر یکی از آسان‌ترین راه‌های درمانی بیماری هموروئید شناخته می‌شود، عموما پزشکان این روش درمانی را برای تمامی افرادی که بیماری پیشرفته بواسیر را دارند پیشنهاد می‌کنند.

عمل هموروئید با لیزر کم توان

می‌دانیم که جراحی بواسیر به وسیله روش‌های سنتی معایب مختلفی را برای بیمار به همراه دارد، از جمله این معایب می‌توان به طول درمان بالا و همچنین عفونت‌هایی که پس از جراحی سنتی هموروئید به وجود خواهد آمد اشاره کرد.

انواع عمل لیزر هموروئید

در حالت کلی عمل لیزر بواسیر دارای دو حالت است، جراحی لیزر کم توان بواسیر و جراحی لیزر پرتوان بواسیر، وابسته به آن که درجه بیماری هموروئید شما چند باشد و همچنین پزشک متخصص شما چه نوع روش درمانی را برای شما تجویز کند، روش درمانی از میان دو مورد نام برده شده انتخاب خواهد شد.

عمل هموروئید با لیزر کم توان

این روش درمان بواسیر که با نام لیزر هموروئید کم توان شناخته می‌شود یک خوبی به همراه دارد و آن هم درمان بدون حتی یک قطره خون ریزی است. این روش درمانی نیازی به استفاده از بیهوشی ندارد و با تابش پرتوی نور به محل بواسیر خونرسانی به آن قسمت از بواسیر متوقف خواهد شد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که در این روش درمانی از نور لیزر برای ایجاد برش استفاده نخواهد شد و نور لیزر همان طور که گفته شد فقط باعث جلوگیری از ادامه خونرسانی به آن قسمت خواهد شد.

عمل هموروئید با لیزر پرتوان

در این روش درمانی از نور لیزر برای برش قسمت دچار بواسیر استفاده می‌شود. در این روش به دلیل آن که هیچگونه تماسی بین محل برش داده شده و دستگاه وجود ندارد، باعث خواهد شد از انتقال بیماری‌هایی نظیر ایدز، هپاتیت و … جلوگیری شود.

نکته‌ای که در روش لیزر هموروئید وجود دارد آن است که در زمان تابیده شدن نور لیزر به محل بواسیر، عروق محل ترمیم می‌شوند. یک ویژگی و یا خوبی عمده لیزر هموروئید به صورت پرتوان آن است که در این روش به دلیل آن که حساسیت دستگاه بسیار زیاد است و همچنین از تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای برای این روش استفاده شده است، در بواسیرهایی که در منطقه حساس رشد کرده‌اند، این روش درمانی بسیار کارآمد و مناسب خواهد بود.

لیزر هموروئید چه مزیت‌هایی دارد؟

شاید بتوان ادعا کرد که این روش درمانی هیچگونه عارضه خاصی را با خود به همراه ندارد و استفاده کردن از این روش درمانی باعث خواهد شد که بیمار بدون آن که دچار مشکل شود خواهد توانست به روند عادی زندگی خود بازگردد. در ادامه به بررسی چند ویژگی لیزر هموروئید اشاره خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

مزیت لیزر هموروئید

لیست مقالات بیماری های نشیمنگاه برای اطلاع بشتر از بواسیر و راه اهی درمان خانگی و … را در این سایت ببینید.

درمان سریع و بدون درد هموروئید با لیزر

اولین ویژگی لیزر هموروئید را می‌توان درمان سریع و بدون درد در نظر گرفت. به دلیل آن که در هنگام عمل هموروئید به وسیله لیزر هیچگونه برشی در محل ایجاد نمی‌شود، در زمان عمل بیمار هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد و به دلیل آن که در زمان تابیده شدن نور لیزر بافت محل مورد نظر ترمیم می‌شود، بیمار در سریع‌ترین زمان ممکن و تنها با ۲۴ ساعت استراحت خواهد توانست به روند عادی زندگی خود ادامه دهد.

در مقاله روش جراحی سنتی بواسیر، این روش درمانی طول درمان خاصی ندارد و بیمار می‌تواند با کمی استراحت به زندگی عادی خود بازگردد.

عدم بازگشت لیزر هموروئید

عدم بازگشت بیماری بواسیر

این امکان وجود دارد که در زمان درمان بیماری بواسیر، به شیوه سنتی، فرد پس از مدتی نشانه‌های بازگشت بیماری را در خود احساس کند این موضوع همچنین باعث می‌شود که بیمار پس از درمان نتواند به صورت کامل به زندگی عادی خود باز گردد. دلیل انتخاب اکثر پزشکان برای درمان بواسیر به شیوه لیزر هموروئید آن است که این روش درمانی به هیچ عنوان بازگشت بیماری را به همراه نخواهد داشت.

عدم نیاز به طول درمان بالا

افرادی که توسط لیزر هموروئید بواسیر خود را عمل می‌کنند عموما نیاز به طول درمانی بلایی ندارند و پس از گذشت ۲۴ ساعت می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند. این در صورتی است که جراحی بواسیر به صورت سنتی حداقل نیاز به ۷ روز استراحت مطلق دارد، علاوه بر آن باید در نظر بگیرید که استفاده از روش جراحی سنتی بواسیر این احتمال را به همراه دارد که بواسیر پس از مدتی دچار عود شود و نیاز باشد مجدد برای درمان تحت نظر پزشک قرار بگیرید.

درمان قطعی با لیزر هموروئید

آنچه در مقاله لیزر هموروئید بیان کردیم

روش‌های مختلفی برای درمان بواسیر وجود دارد که از میان این روش‌ها لیزر هموروئید یکی از عالی‌ترین روش‌های درمانی برای این بیماری است. دلایل مختلفی برای انتخاب این روش درمانی وجود دارد  که مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان درمان بدون بازگشت در نظر گرفت. عموما در جراحی سنتی بواسیر، این امکان وجود دارد که بیماری فرد پس از مدتی عود کند و یا عفونت‌های ناشی از جراحی باعث شود که روند زندگی عادی بیمار دچار اختلال شود.

اما با استفاده از لیزر هموروئید شما به راحتی خواهید توانست بدون آن که نیاز به طول درمان زیادی داشته باشید، بواسیر خود را عمل کنید در این مقاله ما به صورت کامل سعی کردیم مزایای این روش درمانی را نسبت به دیگر روش‌ها بیان کنیم. از این که در این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

منبع: https://bita.clinic/

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.