بهترین دارو­ها برای درمان فوری نفخ شکم چیست؟

درمان نفخ شکم برای بیمارانی که با این مشکل دستوپنجه نرم میکنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این بیماری از معضلاتی است که بسیاری را درگیر خود کرده و تنها با دست پیدا کردن به اطلاعات کافی و جامع از بدن خود و داروهای لازم میتوان این مشکل را حل کرد.

نفخ شکم بهطور دقیق به چه معنایی است؟ برای درمان فوری این مشکل کدام داروها تاثیر بیشتری دارند؟ اینها پرسشهایی هستند که از خودتان میپرسید. جواب این پرسشها با ما است.

توضیحاتی درباره نفخ شکم

بعضی وقتها با وجود اینکه غذای زیادی نخوردهاید، احساس میکنید که شکمتان سنگینتر و بزرگتر شده است. در کل باید گفت که نفخ معده یا نفخ شکم عبارت است از میزان باد زیادی که در رودهها شروع به حرکت کرده و باعث میشود تا شکم و معده بزرگتر به نظر برسد.

گاهی وقتها این مشکل عصبی است. برای مثال فرد هیچگونه از خوراکیهایی که باعث نفخ شده را مصرف نکرده ولی دچار این مشکل میشود. استرس و اضطراب بیش از حد از عوامل این مشکل حساب میشود و در زندگی شخصی و اجتماعی تاثیر خوبی نخواهد گذاشت.

روشهای درمان نفخ شکم

برای درمان این مشکل جدی، راهحلهایی وجود دارد. اگر شما از نفخ شکم رنج میبرید، میتوانید از داروهای گیاهی و داروهای شیمیایی استفاده کنید. هر ۲ مورد بهخوبی تاثیرگذار هستند و به روند درمانی کمک میکنند. در ادامه به معرفی محصولات درمانی نفخ شکم میپردازیم.

کپسول سیمپل تریپ اطریفل

این کپسول راهی مناسب برای درمان نفخ شکم حساب میشود. این محصول یک فرآورده گیاهی شمرده شده و از گیاهان هلیله، بلیله و آمله تولید شده است. این محصول برای مشکلات گوارشی مانند نفخ معده بهعنوان راهحلی مناسب شمرده شده است.

دایمتیکون

این داروی شیمیایی و گوارشی از دسته ضدنفخها بهشمار میرود. در تحقیقات انجامشده توسط پزشکان، مشخص شده این دارو با اثر بر کشش سطحی حبابهای گاز واردشده به بدن، نفخ معده را کاهش میدهد.

قابل ذکر است که این دارو باید زیرنظر پزشک متخصص مصرف شود. دایمتیکون در انواع مختلفی مانند dimethicone 180MG و قطره دایمتیکون وجود دارد.

درمان فوری نفخ شکم

قرص دایجستیو اید گلدن

مصرف روزانه یک عدد از این قرص و ۳۰ دقیقه قبل از غذا از مشکلات گوارشی مانند نفخ جلوگیری خواهد کرد. این دارو برای بانوان باردار و کودکان بههیچ عنوان توصیه نمیشود.

کربوگل

کربوگل که از دسته ضد نفخها بوده دارای ترکیباتی مانند پودر رازیانه، پودر زیره سیاه، عصاره خشک برگ بادرنجبویه و عصاره خشک بابونه است. کلیه این ترکیبات داخل این دارو اثر شناختهشدهای داشته و برای درمان نفخ شکم بیشک تاثیرگذار است. این ترکیبات همچنین در کنار زغال فعال در این فرآورده باعث جذب سریعتر و در نتیجه حذف گازها از معده و روده میشود.

کلپرمین

در هر کپسول این دارو از فرآورده گیاهی حاوی ۱۸۷ میلیگرم از روغن نعنا تشکیل شده و در نتیجه بهخوبی به نفخ معده کمک میکند. این کپسول با داشتن اسانس گیاه نعنا فلفلی در رفع علائمی مانند دردهای شکمی و نفخ کمک شایانی خواهد کرد.

قطره خوراکی کولیف بی اس

این قطره خوراکی در رفع نفخ کودکان تاثیرگذار است. نوزادان کمتر از ۶ ماه روزانه باید ۴ مرتبه ۱۲ قطره مصرف کنند. نوزادان کمتر از ۶ ماه روزانه ۴ مرتبه ۲۵ قطره باید مصرف کنند. به همین شکل بهخوبی میتوانید به کودک و نوزاد خود در رفع نفخ شکم کمک کنید.

اکتیو شارکول

این دارو که بیشتر جهت رفع مسمومیت شناخته شده، برای نفخ نیز کاربرد دارد. این محصول میتواند به بسیاری از سموم در معده پیوند ایجاد کند و جذب را کاهش میدهد. همچنین این دارو در درمان اسهال و سوءهاضمه کاربرد دارد. شارکل در کمک به جذب گازهای روده که باعث نفخ معده میشود کاربرد زیادی دارد.

کپسول گرین کارمین

به منظور استفاده از این کپسول جهت کمک به درمان نفخ شکم باید توجه داشت که باید روزانه ۳ بار و هربار یک الی ۲ عدد از محصول را ۱ ساعت بعد از وعدههای غذایی خود مصرف کنید. همچنین بانوان باردار و شیرده نباید از این کپسول استفاده کنند. در مصرف گرین کارمین باید توجه کنید که بدون مشورت با پزشک نباید دوز دارو را افزایش داد.

قطره کارمینت پورسینا ۳۰ میلیلیتر

این قطره کاملا گیاهی بوده و با مخلوط ترکیبات و اسانسهای ۳ گیاه مشهور باعث تقویت اثر یکدیگر شده است. به همین دلیل این دارو از خاصیت درمانی قابل توجهی برخوردار است. روغنهای موجود در این محصول مانند لیناکول و منتول با داشتن اثرات انتی اسپاسمودیک و کاهش تونوس اسفنکتر مری باعث خارج شدن گازها از معده میشود. در نتیجه این محصول از بهترین راه درمان نفخ شکم بهشمار میرود.

علت نفخ شکم

گاز در سیستم گوارش از نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. هنگام عمل هضم غذا گاز بهشکل هیدروژن متان و دیاکسید کربن آزد میشود. باید گفت در حالت طبیعی نفخ شکم دلیل خاصی ندارد. البته باید گفت دلایلی مانند استرس و رژیم غذایی نامناسب باعث مشکل نفخ میشود. برای همین راههای درمان نفخ شکم به شما معرفی میشود.

رژیم غذایی نامناسب

برخی از غذاها بیش از هر مادهای باعث نفخ شده است. مواد غذایی مثل مرغ، گوشت و تخممرغ و حتی گوجه فرنگی و کاهو، میوههایی مانند انگور انواع توتها و گیلاس باعث ایجاد نفخ میشود. با داشتن یک رژیم غذایی مناسب شما میتوانید بدنی سالم داشته باشید.

فاموتیدین دوای درد معده یا نفخ معده

باید گفت فاموتیدین داروی تاثیر گذاری برای رفع مشکلات گوارشی و مشکلات جدی معده شمرده میشود. در جواب به سوال قرص فاموتیدین چیست باید گفت که این دارو صرفا جهت درمان مشکلات عادی تا شدید معده و گوارش استفاده میشود.

پیدا کردن اطلاعاتی از نفخ شکم

نفخ معده از دسته موضوعاتی محسوب میشود که بر روی زندگی فردی و اجتماعی بیمار تاثیر منفی گذاشته و زندگی وی را تلخ میسازد. البته باید اشاره کرد که راههای درمان نفخ شکم در سایتهای معتبری که توسط پزشکان متخصص تایید شده باشند مانند دکترتو آمده است.

جمعبندی

داشتن اطلاعاتی درباره نفخ معده و داروهایی جهت درمان نفخ شکم میتواند برای شما مفید واقع گردد. اگر از این مشکل که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان پدیدار میشود، رنج میبرید باید کاملا سطح اطلاعات خود را در این موضوع بالا ببرید.

باید بدانید که موانعی برای مصرف برخی داروها وجود دارد و برای انتخاب دوز لازم جهت مصرف حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. درنهایت این مشکل را باید جدی بگیرید و مراقب سلامت بدن خود باشید و در هر انتخابی باید دقت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.