زبان بدن تاثیری مثبت بر ذهن می گذارد

استفاده از زبان بدن در مصاحبه های شغلی نقشی اساسی ایفا می کند. ارتباط غیرکلامی به شما کمک می کند از آنچه در ذهن طرف مقابلتان می گذرد آگاه شوید و با استفاده از زبان بدن تاثیری مثبت بر ذهن او بگذارید. اما چگونه از این مهارت استفاده کنیم؟

۱. مراقب طریقه دست دادنتان باشید.
دست دادن می تواند بعضی چیزها را راجع به ما لو بدهد. آیا شما آرام و ملایم دست می دهید یا محکم و شدید؟ جالب است بدانید که افراد پرخاشگر محکم دست می دهند، در حالی که افراد خجالتی و کسانی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند، آرام و نرم دست می دهند.
برای دست دادن به نکات زیر توجه کنید:
دست ها باید کاملاً تمیز باشند.
دست ها باید گرم ولی بدون عرق باشند.
حرفه ای دست بدهید، یعنی نه خیلی محکم و نه خیلی آرام، همراه با یک لبخند گرم.

۲. چشم ها هم حرف هایی برای گفتن دارند.
اهمیت تماس چشمی در کشورهای مختلف یکسان نیست. مثلاً در آمریکا، تماس چشمی ایده آل ۶۰ درصد است، چراکه باعث می شود مدیر با شما احساس راحتی کند. تماس چشمی بیشتر از این مقدار می تواند نشانه جسارت و اعتماد به نفس بیش از حد شما، و تماس چشمی کمتر از این می تواند نشانه بی علاقگی شما باشد.
وقتی کارفرما را برای بار اول ملاقات می کنید، مستقیم به چشم هایش نگاه کنید و به خودتان بگویید “خیلی خوشحالم که بالاخره می بینمت.” بدین ترتیب لبخندی بر لبتان خواهد نشست که تاثیری مثبت بر او خواهد داشت. وقتی با علاقه به کسی نگاه می کنیم، مردمک چشم هایمان ناخودآگاه گشاد می شود و طرف مقابل به طور غریزی متوجه این علاقه و توجه می شود.
موقع مصاحبه به قسمت های مختلف چهره کارفرما نگاه کنید، یعنی به شکل یک مثلث از ابروی چپ به بینی، و از آنجا به ابروی راست.

۳. به طرز نشستنتان دقت کنید.
طرز نشستن یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند بر طرف مقابل اثرگذار باشد. صاف بنشینید چون اعتماد به نفستان افزایش خواهد یافت. اگر شانه هایتان افتاده یا خم باشد، به قفسه سینه تان فشار خواهد آمد که باعث اختلال در تنفس و در نتیجه عصبی شدن شما می شود.

۴. از حالت سرتان غافل نشوید.
اگر می خواهید در طول یک مصاحبه اعتماد به نفستان را حفظ کنید، سرتان را هم در جهت افقی و هم عمودی صاف نگه دارید. به یاد داشته باشید که با این کار جدی تر به نظر خواهید رسید، در صورتی که در موقعیت های دوستانه بهتر است سرتان را کمی به سمت چپ یا راست خم کنید.

۵. بازو ها هم مهم هستند.
بازوها می توانند میزان علاقه و استقبال ما از حرف های طرف مقابل را نشان بدهند، بنابراین بازوهایتان را در دو طرف بدنتان نگه دارید. این نشان می دهد شما از چیزهایی که بر سر راهتان قرار می گیرند نمی ترسید.
افراد کم حرف معمولاً بازوهایشان را کمتر از بدنشان دور می کنند، در حالی که افراد اجتماعی و برون گرا معمولاً بازوهایشان را بیشتر حرکت می دهند. سعی کنید حرکاتتان را در چارچوب بدنتان نگه دارید وگرنه ممکن است غیرقابل کنترل و جسور به نظر برسید.

۶. مراقب پاهایتان باشید.
معمولاً وقتی عصبی، مضطرب یا در حال دروغ گفتن هستیم، پاهایمان را بیشتر از مواقع عادی حرکت می دهیم. بنابراین سعی کنید در طول مصاحبه آنها را ثابت نگه دارید. بهتر است پاهایتان را روی هم نیندازید چون می تواند مانعی بین شما و کارفرما ایجاد کند. قرار دادن قوزک یک پا روی زانوی پای دیگر می تواند القا کننده ی حالت دفاعی باشد.

منبع: برترین ها

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.