نسبت اضطراب در زنان باردار و توجه به خبرهای سلامتی و پزشکی

اطلاعات بهداشتی و پزشکی اضطراب زنان باردار را افزایش می‌دهد. مادران آینده، بهتر است به خبرهای سلامتی و پزشکی بی‌توجه باشند. جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد، اخبار سلامتی و اطلاعات جامعه پزشکی و شایعاتی که از سوی مردم عادی نقل قول می‌شود، اضطراب مادران باردار را بالا می‌برد.

دوران بارداری و لحظاتی که در انتظار مادر شدن سپری می‌شود، خالی از نگرانی و تنش نیست و به عقیده محققان، بهتر است مادران آینده به دور از هرگونه استرس، این دوران را بگذرانند چرا که بی‌توجهی به تأثیر اضطراب بارداری ممکن است احتمال افسردگی‌های پس از زایمان را تشدید کند.

محققان دانشگاه موناش ملبورن در پژوهش‌های اخیر خود، رابطه میان اطلاعات و پیام‌های سلامتی و اجتماعی را کشف کردند.

در گزارشی که هفته گذشته در نشریه بین‌المللی مطالعات زنان به چاپ رسید، جین هیلیز محقق تیم پژوهشی دانشگاه موناش، عوامل اجتماعی مؤثر در پیدایش اضطراب را بررسی کرد.

این محقق تأکید کرد: با وجود شیوع اختلالات اضطرابی در دوران بارداری، در مقایسه با افسردگی، به این مشکلات کمتر اهمیت داده می‌شود. در این پژوهش که تأثیرات خبر‌های پزشکی بر گروه‌های مختلفی از زنان باردار در رده‌بندی‌های فرهنگی و اقتصادی مختلف نشان داد، مدیریت استرس در دوران بارداری به فاکتورهای متعددی بستگی داشته و بی‌توجهی به آن تبعات جبران ناپذیری بر سلامت جنین و مادر می‌گذارد. همچنین در این تحقیق مشخص شد، حجم زیادی از پیام هایی که در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های آنلاین هر روز رد و بدل می‌شوند، کذب و استرس زا بوده و بر شیوه تفکر و تصمیم‌گیری مادران باردار در این دوران تأثیر منفی می‌گذارد.

متخصصان سه فاکتور آرامش، امنیت و هوای خوب را برای زنان باردار مهم و ضروری معرفی کرده و این عوامل را در پیشگیری از وقوع سندرم مرگ ناگهانی در نوزادان پس از تولد، لازم دانستند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.