بهترین نوشیدنی در دوران بارداری چیست؟

نوشیدن مایعات در تمام دوران زندگی مهم است اما از آنجا که در دوران بارداری احساس تشنگی و عطش در برخی زنان بیشتر می‌شود نیاز به نوشیدنی‌ها در این زمان بیشتر است. هیدراته ماندن برای رشد و نمو کودک بسیار مهم است – و نوشیدن مایعات به شما کمک می‌کند تا بهترین حالت را داشته باشید. اما بهترین نوشیدنی در دوران بارداری چیست، با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

بدن شما و بدن کودک شما بیشتر از مایعات تشکیل شده است. برای حمایت از حجم خون در حال گسترش و همچنین تولید مایعات آمنیوتیک کافی و پشتیبانی از گردش خون سالم جنین به مایعات بیشتری نیاز دارید.

علاوه بر این، نوشیدن مایعات کافی می‌تواند کمک زیادی به رفع مشکلات معمول بارداری مانند یبوست، بواسیر و خستگی کند. اگر در روزهای تابستان دیوانه‌وار عرق می‌کنید نوشیدن مایعات به شما کمک می‌کند مایعات از دست رفته را جایگزین کنید.

باید روزانه چه مقدار مایعات بنوشید؟

متخصصان توصیه می‌کنند هر روز ۱۰ لیوان معادل ۸ اونس آب دریافت کنید. اما همه اینها نباید به شکل ساده و قدیمی باشد. میوه‌ها و سبزیجات با محتوای آب زیاد (هندوانه، خیار، گوجه فرنگی و پرتقال) نیز می‌توانند مانند سایر نوشیدنی‌های سالم به شما در حفظ آب بدنتان کمک کنند.

هنوز هم می‌خواهید مطمئن شوید چیزهایی که می‌نوشید هم برای شما و هم برای رشد دلبندتان مفید است پس بهترین و بدترین نوشیدنی‌ها برای زنان باردار کدامند؟ در اینجا نگاهی به گزینه‌های این موضوع می‌اندازیم.

چای زنجبیلی بهترین نوشیدنی در دوران بارداری
چای زنجبیل گرم یا سرد، گزینه‌ای خوشمزه است که برای نوشیدن در دوران بارداری بی‌خطر است

بهترین نوشیدنی برای زنان در دوران بارداری

آب

در دوران بارداری آب را نوشیدنی پیش فرض خود قرار دهید، آب به بدن کمک می‌کند مواد مغذی اساسی را از مواد غذایی جذب کند. این سلول‌های خونی غنی از مواد مغذی هستند که به جفت و در نهایت به کودک شما، می‌رسند. تهیه آب به عنوان نوشیدنی مخصوص بارداری راهی آسان برای جلوگیری از کالری اضافی و قند است، بنابراین می‌تواند به شما در حفظ وزن مناسب بارداری کمک کند. این نوشیدنی همچنین یک استراتژی هوشمند برای کنترل سطح قند خون است که می‌تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری کمک کند. اگر نوشیدن یک لیوان بزرگ باعث ناراحتی شما می‌شود یک بطری آب به همراه داشته باشید و در طول روز جرعه جرعه آن را بنوشید. اگر از خوردن آب خالی خسته شده‌اید آن را با شاخه‌های نعناع، فشردن آب لیمو یا لیموترش، خیار خرد شده یا حتی چند توت له شده تقویت کنید.

شیر کم چرب

در طول دوران بارداری برای حمایت از رشد استخوان‌ها و دندان‌های کودک و همچنین حفظ گردش خون، عضلات و سیستم‌های عصبی به ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز نیاز دارید و شیر یکی از بهترین منابع کلسیم است که حدود ۳۰۰ میلی‌گرم در یک لیوان ۸ اونسی سرو می‌شود. گرچه می‌توانید از غذاهای غیر لبنی مانند کلم بروکلی یا کلم پیچ نیز کلسیم دریافت کنید ولی غذاهای لبنی مانند شیر (و همچنین ماست و پنیر) از ساده‌ترین راه‌ها برای غنی شدن کلسیم بدن هستند. پروتئین موجود در شیر نیز آن را به یک انتخاب هوشمند تبدیل می‌کند. پروتئین از رشد کلی کودک پشتیبانی می‌کند و همچنین ممکن است به شما کمک کند تا میل به خوردن اسنک و فست فود را کاهش دهید. اگر لبنیات نمی‌خورید شیر غنی شده گزینه خوبی است. این پروتئین تقریباً به همان میزان شیر لبنی پروتئین دارد و غنی از کلسیم است، اگرچه کلسیم آن نیز به خوبی جذب نمی‌شود. فقط مطمئن شوید که یک نوع شیرین نشده را میل می‌کنید تا از مصرف قند اضافه جلوگیری شود.

آب پرتقال بهترین نوشیدنی در دوران بارداری
آب پرتقال بهترین نوشیدنی برای زنان در دوران بارداری است
چای زنجبیلی

چای زنجبیل گرم یا سرد، گزینه‌ای خوشمزه است که برای نوشیدن در دوران بارداری بی‌خطر است – و حتی ممکن است با برخی مزایای اضافی نیز همراه باشد. مطالعات نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند برای تسکین معده ناآرام و تسکین حالت تهوع مربوط به بارداری بسیار مفید باشد. آیا نمی‌توانید چای خود را بدون کمی شیرینی بخورید؟ افزودن یک قاشق چای خوری شکر خوب است به شرطی که آن را در کل قند و کالری دریافتی خود در کل روز قرار دهید مخصوصاً اگر به طور مرتب فنجان چای می‌نوشید. از آنجایی که فهمیدن محتوای درون چای‌های گیاهی کمی دشوار است (سازمان غذا و دارو این گیاهان را تنظیم نمی‌کند) بهترین شرط شما این است که چای زنجبیل خود را با قرار دادن ریشه زنجبیل تازه و بریده شده در آب جوش دم کنید.

اسموتی‌های میوه‌ای و سبزیجات

مطمئناً، آنها ممکن است بین نوشیدنی و غذا فاصله داشته باشند. اما میوه‌ها و سبزیجات مخلوط یک روش خوشمزه برای تأمین نیازهای روزانه است. فقط مطمئن شوید که کالری موجود در سایر وعده‌های غذایی و میان وعده‌های روزانه خود را در نظر بگیرید. در حالی که ترکیبات طعم دهنده عملاً پایان ناپذیر هستند، قند اضافه شده را با نوشیدن مایعاتی مانند آب، شیر یا ماست ساده به جای آب و محدود کردن یا حذف شیرین کننده‌های اضافه شده در حد اعتدال نگه دارید. مراقب سدیم اضافه شده در نوشیدنی‌های گیاهی باشید. برای اینکه رضایت خاطر شما بیشتر شود، یک منبع چربی سالم مانند کره بادام زمینی یا بادام را به آن اضافه کنید.

آب پرتقال پاستوریزه و غنی شده

آب پرتقال بهترین نوشیدنی برای زنان در دوران بارداری است. همچنین نوشیدن مرکبات حاوی پتاسیم می‌تواند به کاهش فشار خون بالا، یک وضعیت بالقوه خطرناک در زنان باردار، کمک کند. آب پرتقال همچنین در صورت مصرف با ویتامین سی قبل از تولد بسیار موثر است. ویتامین سی باعث جذب اهن می‌شود و آب پرتقال حاوی فولات، در رشد عصبی جنین مهم است.

مطالب مرتبط: بهترین فصل برای بارداری از نظر طب سنتی

آیا خوردن پونه در بارداری ضرر دارد؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.