بهترین فصل برای بارداری از نظر طب سنتی

تقریباً اینگونه به نظر می‌‌رسد که یک رابطه رازآلود و معما گونه‌ای بین زمان شکل گیری نطفه و شروع بارداری در بعضی از ماه‌های سال و میزان سلامتی جنین در دوران بارداری و پس از آن وجود دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته نیز این پدیده یک پدیده عجیب اما واقعی است که هم توسط متخصصان طب سنتی در دو طب سنتی چینی و طب سنتی ایرانی و هم در تحقیقات صورت گرفته توسط متخصصین طب نوین به اثبات و تایید رسیده است. البته متخصصان طب نوین می‌گویند: تحلیل و بررسی آن یک پروسه طولانی مدت را می‌طلبد و باید ریشه یابی شود. ما در این مقاله قصد داریم حقیقت شکل گیری نطفه در برخی ایام سال و ارتباط آن با سلامت جنین را آشکار ساخته و به شما نیز در پاسخ به این سوال کمک کنیم که بهترین فصل برای بارداری چه فصلی است؟

در اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی محققان در بررسی‌‌هایی که انجام دادند متوجه شدند کودکانی که در فصل زمستان متولد می‌شوند بیشتر در معرض مشکلات سلامتی پس از تولد قرار خواهند گرفت. این مشکلات شامل مشکلات تنفسی، رشد نامطلوب و کمتر از حد معمول و حتی مرگ زودرس است که دلیل این امر نیز بیماری‌هایی است که در فصل زمستان ممکن است یک زن باردار و جنین او را درگیر سازد از جمله انواع سرماخوردگی‌ها و ویروس‌ها که منجر به ایجاد تب بالا می‌شوند و یک زن آبستن که بسیار آسیب پذیر است را درگیر خود می‌‌سازند.

بهترین فصل برای زایمان
تابستان بهترین زمان برای ایجاد نطفه و آغاز بارداری است

علاوه بر بیماری‌هایی همچون آنفلوآنزا H1N1 و بیماری‌های ناشی از تولد زودرس انواع سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های حاد تنفسی نوزادان تازه به دنیا آمده در فصل زمستان را درگیر خود می‌سازد. این نوزادان به دلیل کاهش دریافت ویتامین D در طول بارداری با سطح ویتامین D پایین‌تری به دنیا می‌آیند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که ماه مِی (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد) نامطلوب‌ترین زمان برای شروع فرآیند بارداری است زیرا نوزادانی که پس از گذراندن ۹ ماه بارداری سر انجام در زمستان به دنیا می‌آیند حدود ۱۳ درصد پیشتر از زمان زایمان متولد شده و دچار زایمان زودرس می‌شوند و دوره بارداری آنها تقریباً یک هفته کمتر از میانگین خواهد بود و از آنجایی که زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد مشکلات متعددی از جمله ضعف سیستم ایمنی، بینایی و شنوایی و گاهی رشد آهسته‌تر را باعث می‌‌شود باید از این امر اجتناب گردد. لقاح و آمیزش در بازه زمانی بین ماه‌های دی تا خرداد نیز در طول متوسط بارداری تاثیر می‌گذارد و موعد زایمان را حدود یک هفته نسبت به ماه‌های تیر جلوتر می‌اندازد.

در نتیجه از نظر وزن هنگام تولد و میزان سلامتی جنین، تابستان بهترین زمان برای ایجاد نطفه و آغاز بارداری خواهد بود. مادرانی که از ماه تیر تا شهریور اقدام به بارداری نموده‌اند جنین آنها در طول بارداری رشد بهتر و کامل‌تری داشته و در نهایت نوزادانی به طور متوسط با حدود ۸ تا ۹ گرم وزن سنگین‌تری نسبت به ماه‌های دیگر سال به دنیا آورده‌اند.

تاثیر فصل بهار بر روی باروری مردان
طب‌های سنتی، فصل تابستان را بهترین زمان برای آغاز بارداری و فصل بهار را بهترین زمان تولد نوزاد می‌دانند

بهترین فصل برای آغاز بارداری از نظر طب سنتی چینی

طب سنتی چینی مانند سایر طب‌های سنتی، فصل تابستان را بهترین زمان برای آغاز بارداری و سپس فصل بهار را بهترین زمان تولد نوزاد می‌داند زیرا در این فصل میزان دریافت ویتامین D به جهت تابش روزانه و مستمر آفتاب بیشتر است و نطفه در ماه‌های اول بارداری به خصوص ۳ ماهه نخست و ۳ ماهه دوم نیاز به دریافت ویتامین D بیشتری دارد. طب سنتی چینی معتقد است نوزادانی که در فصل بهار به دنیا می‌آیند نوزادانی فعال‌تر، باهوش‌تر و شادتر بوده و این عوامل در زندگی فردی آینده آنها نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند، همچنین افرادی که اواخر زمستان و فصل بهار صاحب فرزند می‌شوند و نطفه آنها در فصل تابستان شکل گرفته است به دلیل وجود میوه‌های فراوان و ویتامین‌های موجود در میوه‌ها در این فصل انواع ویتامین‌ها را دریافت نموده و از این جهت نیز دچار مشکل نمی‌شوند.

بنابراین بهترین فصل برای شروع بارداری از نظر طب سنتی اواخر بهار و اوایل تابستان است، به این دلیل که در فصل بهار مزاج افراد گرم‌تر و مرطوب‌تر بوده و احتمال سقط جنین تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند و به دلیل حالت با ثبات‌تر و معتدل‌تری که مزاج زن و مرد در این فصل دارند نطفه قوی‌تر و کامل‌تری شکل می‌گیرد.

بهترین فصل برای انعقاد نطفه
بهترین فصل برای شروع بارداری فصل بهار است و بدترین فصل نیز پاییز است

تاثیر فصل بهار بر روی باروری مردان و تولید اسپرم از نظر طب سنتی

از نظر طب سنتی اوایل بهار بهترین زمان برای تشکیل نطفه و آغاز فرآیند بارداری نام گرفته است، به دلیل آنکه اسپرم مردان به اوج خود رسیده و در بالاترین حد در طول سال می‌‌رسد و همچنین تحرک اسپرم‌ها که عامل مهمی در شکل گیری نطفه است نیز در سریع‌ترین سرعت و حالت ممکن خود قرار می‌گیرد. در طب سنتی به جا مانده از اساطیر یونان نیز فصل بهار را فصل رشد و باروری معرفی نموده‌اند و همچنین بیان داشته‌اند که در فصل بهار به جهت دریافت مواد آنتی اکسیدانی بیشتر و همچنین مواد غذایی با طبع گرم تولید مثل را تقویت می‌کنند از جمله مارچوبه، اسفناج، تمشک، ریواس و انواع میوه‌ها و سبزی‌ها که دارای مواد مغذی طبیعی هستند بهترین فصل برای شروع یک بارداری موفق است.

چرا پاییز بدترین فصل بارداری است

از نظر طب سنتی همان طور که به آن اشاره نمودیم، بهترین فصل برای شروع بارداری فصل بهار است و بدترین فصل نیز پاییز است. طب سنتی به دلیل آنکه از نظر انواع مزاج و طبع بدن افراد، بارداری را مناسب دانسته و شروع آن را بسیار به این عوامل وابسته می‌داند معتقد است که در فصل پاییز به دلیل آنکه اغلب مزاج‌ها به سمت سردی و خشکی گرایش دارند و در این فصل به دلیل وفور مواد غذایی با طبع سرد فرد ناچار به خوردن این مواد است بنابراین طبع بدن او سردتر می‌گردد، در نتیجه این طب فصل پاییز را شروع مناسبی برای شکل گیری جنین نمی‌داند. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که بیشتر سقط جنین‌ها در این فصل صورت می‌گیرد. طب سنتی همچنین توصیه اکید نموده است که کسانی که بارداری را از این فصل آغاز می‌نمایند به هیچ عنوان بادمجان را در وعده غذایی خود قرار ندهند زیرا بادمجان طبع بسیار سردی دارد و حتی ممکن است در سه ماهه نخست بارداری منجر به سقط جنین شود.

منبع:
best eason get pregnant

best worst months pregnant

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] مطالب مرتبط: بهترین فصل برای بارداری از نظر طب سنتی […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.