استفاده از اپیلیدی در بارداری

اپیلاسیون به وسیله اپیلیدی یا روش‌های جدید دیگر یکی از محبوب‌ترین اقدامات زیبایی و بهداشتی برای همه بانوان است و از جمله کارهای روتین روزانه یا کوتاه مدت ماهانه خانم‌های زیباپسند است. اما در زندگی هر زنی اوقاتی وجود دارند که اوضاع کمی تغییر می‌کند؛ بله، زمان بارداری بهترین مثال برای این اوقات است.‌ سطح هورمون‌ها در این دوران تغییر می‌کند و موها شروع به ضخیم شدن و رشد سریع‌تر می‌کنند علاوه بر این‌ها در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی صورت گرفته و افزایش سطح آن تغییرات خلقی بیشتری رخ می‌دهد و همچنین سطح تحمل درد و آستانه درد در طول این ۹ ماه بارداری کم و یا زیاد می‌شود. اینها همه تغییراتی هستند که به راحتی قابل کنترل نبوده و جزئی از زندگی هر زنی هستند. اگرچه این تغییرات طبیعی تلقی می‌شوند اما این بدان معنا نیست که همه زنان در طول بارداری یک چنین تجربه مشابهی خواهند داشت و یا می‌توانند از اپیلاسیون به راحتی بگذرند چون تقریباً هیچ زنی دوست ندارد پرمو به نظر برسد و مو در بدن داشته باشد به خصوص کسی که سطح هورمون‌هایش بالا پایین می‌رود و گاهاً الگوی رشد موی مردانه پیدا می‌کند.

چرا زنان در دوران بارداری نباید از اپیلاتورهایی مانند اپیلیدی استفاده کنند؟

اگرچه دستگاه‌های اپیلاسیون و یا انواع دیگر اپیلاتورها مانند اپیلیدی به مادر و کودک آسیب مستقیم نمی‌رسانند اما به هر حال خم شدن‌های مکرر مادر در دوران بارداری با شکمی برجسته برای اپیلاسیون کردن و از بین بردن موهای زائد پاها و اندام های تحتانی درد آور و خسته کننده بوده و با تکامل بارداری و نزدیک شدن به ماه‌های پایانی این امر غیر ممکن می‌شود. این عامل یکی از عوامل اصلی منع این روش در دوران بارداری است و توصیه شده که زنان در این دوران از روش‌های کلاسیک موزدایی استفاده کنند که راحت‌تر و بی‌ضررتر است.

به جز مواردی که گفته شد دلایل دیگری که زنان باردار را از استفاده از این دستگاه‌ها در دوران بارداری منع می‌کند واقعیت حساس شدن بدن زن در این دوران و تغییر آستانه تحمل درد در او است که معمولاً پایین آمده و کمتر از حد معمول می‌رسد. به غیر از این استفاده از اپیلاتورها و روش‌های جدید اپیلاسیون در دوران بارداری بی‌خطر بوده و کودک تحت تاثیر این روش موزدایی قرار نمی‌گیرد تنها چند مورد منع مصرف در رابطه با تاول، اگزما، حساسیت‌های پوستی، قرمزی و جوش‌های ریز متعدد قرمز در دوران بارداری و پس از اپیلاسیون گزارش شده است که بهتر است قبل از انجام این روش با پزشک خود مشورت نمایید.

به جای استفاده از روش‌های نوین اپیلاسیون صورت و بدن و استفاده از دستگاه اپیلیدی می‌توانید در این دوران به خصوص از روش‌های سنتی و استفاده از تیغ، ژیلت و یا مواد موزدای دیگر استفاده کنید. البته باید بپذیرید که دراستفاده از این روش‌ها موها سریع‌تر رشد می‌کنند اما در چنین شرایط حساسی بهترین گزینه هستند و یا اینکه به جای استفاده از دستگاه‌های شخصی اپیلاتور در منزل به سالن‌های معتبر اپیلاسیون مراجعه کنید و از یک تکنسین بخواهید این کار را برایتان انجام دهد تا از خم شدن و نشستن‌های بی مورد و آزار دهنده آسیب رسان در مواقع استفاده از اپی لیدی خودداری کنید.

استفاده از اپی لیدی در بارداری
در این دوران بارداری بهتر است از روش‌های سنتی مانند تیغ، ژیلت و یا مواد موزدای دیگر استفاده کنید
در دوران بارداری باید از استفاده از اپیلاتورها در برخی از اعضای حساس بدن جلوگیری کرد

در اکثر کتاب‌های راهنمای مخصوص اپیلاتورها و اصول اپیلاسیون به خانم‌های باردار توصیه شده است که در این دوران تا حد ممکن از دستگاه‌هایی مانند اپیلیدی استفاده نکنند. این توصیه عمدتاً به این دلیل است که به نظر می‌رسد همه خانم‌های باردار از این دستگاه برای موزدایی کل بدن استفاده می‌کنند اما باید گفت که قطعاً در دوران بارداری باید از اپیلاسیون شکم، بیکینی و حتی کمر اکیداً خودداری شود. استفاده از اپیلاتورها در ناحیه شکم می‌تواند باعث درد و گرفتگی در اثر بی‌توجهی و ایجاد زخم شود و یا حتی احساس درد را به جنین درون شکم نیز منتقل کند. به همین دلیل مهم است که به توصیه‌ها در دوران بارداری عمل نموده و انجام این کار را در دوران بارداری منع کرده و به بعد از این دوران موکول کرد.

روش‌های جایگزین
استفاده از مخلوط شکر یا قند گرم شده و آب در خانه

قدرت اپیلاسیونی شکر از مدت‌های خیلی قبل اثبات شده است. می‌توان مخلوطی از مواد تهیه کرده و روی پوست پخش نمود و برای از بین بردن مو به یکباره از روی پوست برداشت، اگر بارداری باعث حساسیت بیش از حد پوست نشده باشد این روش راه حل بسیار خوبی است. البته از این مواد نیز نباید در مناطق با پوست حساس و نازک مانند نوک بینی، پلک و زیر چشم یا نوک پستان و بیکینی استفاده نمود. همانطور که شکم در طول بارداری رشد می‌کند و بزرگ می‌شود برای یک زن باردار بهترین گزینه استفاده از این ترکیب در قسمت‌های تحتانی بدن خود، بیکینی و پاها است که دسترسی کمتری به آن دارد.

اپیلاسیون واژن در دوران بارداری
استفاده از اپیلیدی در بارداری به مادر و کودک آسیب مستقیم نمی‌رساند
استفاده از موم آماده

می‌توانید به جای استفاده از موم قند در خانه، از موم‌های مخصوص اپیلاسیون در سالن نیز استفاده کنید، البته باید یک سالن مطمئن را انتخاب کنید و از مسئول اپلاسیون بخواهید از دستکش و کاردک جدید برای این کار استفاده کند و اصول بهداشتی را رعایت کند تا دچار کهیر یا قارچ پوستی نشوید.

استفاده از کرم‌های موضعی

اگرچه با استفاده از کرم‌های موضعی، ژل‌ها، لوسیون‌ها و پدهای بهداشتی گزینه‌های آسانی برای موزدایی در دوران بارداری هستند اما هنوز علم در مورد بی‌خطر بودن مواد استفاده شده در آنها در دوران بارداری به یک جمع‌بندی کلی نرسیده است و این محصولات حاوی مواد پودری سولفید باریم وتیوکلیکولات کلسیم هستند که با تاثیر بر روی ساختار پروتئینی موهای زائد و با حل کردن آنها در یک توده ژله‌ای باعث موزدایی می‌شوند. این مواد احتمالا می‌توانند از طریق منافذ باز پوست از طریق خون به جنین درون شکم مادر برسانند و یا حتی باعث واکنش‌های شدید آلرژیکی شوند.

منبع: is it safe to use an epilator during pregnancy

مطالب مرتبط:
پانزده اشتباه رایج در اپیلاسیون

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

بیکینی زنانه کجاست؟ لیزر لاین کجاست؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.