کار و موفقیت با وجود معلولیت

معلول شدن به معنای خانه نشینی نیست. این جمله شاید تکراری و کلیشه‌ای به نظر برسد اما واقعیت این است که با وجود معلولیت هم می‌توانید موفق باشید و شغل و درآمد داشته باشید. داشتن شغل در این شرایط به شما کمک می‌کند انگیزه پیدا کرده و احساس کنید نقشی در زندگی دارید. این انگیزه روحیه شما را بهتر می‌کند و نمی‌گذارد درگیر افسردگی شوید. مشکلی که بین افرادی با داشتن محدودیت‌های جسمی شایع است. اگر تا به حال فکر می‌کردید با داشتن معلولیت نمی‌توانید کار کنید، تصورتان را عوض کرده و این مطلب را بخوانید:

ما هم قبول داریم که پیدا کردن کار با وجود معلولیت کار آسانی نیست اما راه‌هایی هم وجود دارد. بسیاری از کارها را در خانه می‌توانید انجام دهید. اعتقاد بعضی مدیران به دورکاری شرایط بهتری ایجاد کرده و می‌توانید در این قالب کار کنید. به این معنا که در خانه باشید و کارتان را هم انجام دهید. به این شکل شما راحت‌تر می‌توانید کار کنید و در خانه و با توجه به شرایطی که به آن عادت دارید آسوده‌تر هستید. از سوی دیگر ساعات کار را می‌توانید با ساعاتی که احتمالاً باید دارو مصرف کنید یا حرکات نرمشی و فیزیوتراپی انجام دهید، تنظیم کنید. نگاهی به آگهی‌های کار بیندازید.

شما یک خانم هنرمند هستید؟ دوست و خانواده از هنرهایتان تعریف می‌کنند؟ چرا از این قابلیت و استعداد استفاده نمی‌کنید؟ با داشتن هنرهایی مثل خیاطی، بافتنی، گلسازی و… می توانید کسب و کار کوچکی برای خودتان راه بیندازید. کافی است کمی بین دوست و آشناها تبلیغ کنید و کم کم کارتان را رونق بدهید. حتی اگر هنرهای دستی بلد نیستید می‌توانید با شرکت در دوره‌هایی یکی از آنها را یاد بگیرید و مشغول به کار شوید.

برای کارتان دورنمایی در ذهن‌تان ترسیم کنید. شما می‌توانید مثل همه مردم پیشرفت کنید. به کارگاه کوچکی فکر کنید که آن را راه انداخته اید و باعث ایجاد شغل برای چند نفر هم شده اید. وام‌های خود اشتغالی و ویژه معلولان کارآفرین از سوی دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود. درباره آنها پرس و جو کنید و کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید.

توانایی هایتان را اثبات کنید. کارهایی مثل تایپ کردن و کار با فتوشاپ و سایر مهارت‌های رایانه‌ای می‌تواند موقعیت‌های شغلی بیشتری برایتان ایجاد کند. وقتی به دنبال کار می‌روید با این مهارت‌ها اثبات کنید که می‌توانند روی شما حساب کنند. یاد گرفتن مهارت و پر وبال دادن به توانایی هایتان بهترین راه پیدا کردن شغل است.
بعضی از شرکت‌ها و اداره‌ها مناسب معلولان نیستند. مخصوصاً پله‌ها معمولاً برای شما مشکلاتی ایجاد می‌کنند. اگر محل کارتان طبقه همکف دارد می‌توانید از رئیس‌تان درخواست کنید اجازه دهد شما در این بخش کارتان را ادامه دهید. نگذارید این شرایط مانع کار کردن شما شوند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.