دیگر وقت کم نمی‌آورید

کارآفرینان معمولاً برای کارهایشان وقت کم می‌آورند. حجم کار بسیار بالاست و باید حواس شان به همه چیز باشد. اگر این کارآفرین زنی باشد که باید هوای خانه و زندگی را هم داشته باشد، اوضاع سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. شاید شما هم مانند بسیاری از همکاران‌تان آرزو کرده‌اید که ای کاش روز بیشتر از ۲۴ ساعت بود،اما این آرزویی است که می‌دانید برآورده نمی‌شود و شما باید زمان را در همین ۲۴ ساعت طوری مدیریت کنید که هم به کار برسید، هم به همسر و فرزندان و هم تفریح و استراحت کافی داشته باشید. با رعایت این نکته‌ها تا حد زیادی در این زمینه موفق می‌شوید.

برنامه‌ریزی دقیق مهم‌ترین راهکاری است که به آن نیاز دارید. شما هر روز صبح و حتی به صورت هفتگی باید برنامه مشخصی داشته باشید که به آن وفادار باشید. همه برنامه‌هایتان را بنویسید هم کاری و هم خانوادگی. ضمن اینکه زمان‌هایی را هم باید برای کارهای پیش بینی نشده در نظر بگیرید. برنامه شما در عین دقیق بودن باید انعطاف داشته باشد. سعی کنید زمان را بین کار،خانه و استراحت طوری تقسیم کنید که هیچ بخشی آسیب نبیند.

با اینکه انواع اپلیکیشن‌های موبایلی برای ثبت کارهای روزانه طراحی شده‌ اما بیشتر مردم با نوشتن کارها راحت تر ارتباط برقرار می‌کنند. می‌توانید کارهایی که باید حتماً انجام شوند روی کاغذهای کوچک و برچسبی بنویسید و روی میز کارتان بچسبانید. بعضی‌ها هم با نوشتن کارها در سررسید راحت ترند.باید نوشته‌ها جایی باشند که مدام آنها را ببینید. آنچه مهم است این است که با نوشتن کارها آنها از یادتان نمی‌روند و خودتان را ملزم به انجام دادن آنها می‌کنید.

کارهایی که چندان مهم و ضروری نیستند و فقط وقت‌تان را می‌گیرند مدیریت کنید. خواندن ایمیل‌ها و پیام‌هایی که روی گوشی هوشمندتان دریافت می‌کنید یکی از این کارهای غیرضروری است. زمان محدود و خاصی را در روز در نظر بگیرید و به این کار برسید و در زمان‌های دیگر کاری به آنها نداشته باشید.

همان‌طور که باید میزتان مرتب باشد تا راحت تر به کارهایتان برسید، ذهن‌تان هم باید مرتب و منظم باشد. آشفتگی ذهن که ناشی از کارهای تلنبار شده، درگیری‌های کاری و خانوادگی حل نشده و استرس هاست اجازه نمی‌دهد بموقع و بخوبی به کارهایتان برسید و زمان را مدیریت کنید. ذهن تان را به آرامی مثل میزکارتان مرتب کنید!

ذهن شاداب کارایی بیشتری در مدیریت کارها و زمان دارد اما چطور می‌توانید ذهن را شاداب نگه دارید؟ باید سعی کنید به کارهایی که دوست دارید برسید. زمان آزادتان را هر چند کم باشد به کارهایی که دوست دارید اختصاص دهید.همه این زمان را صرف گوشی همراه تان نکنید. کارهایی مثل دیدار با خانواده و دوستان، خواندن کتاب،پیاده روی، آشپزی و حرف زدن با دیگران ذهن تان را شاداب و تازه می‌کند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.