تغییر نام و رمز وایفای در مودم های TD-LTE

مودم‌های TD-LTE مودم اینترنت نسل چهارم (۴G/4.5G) ثابت است که برخلاف سایر اینترنت‌ها شما به‌وسیله آن‌ها، سرعت خاصی، خریداری نمی‌کنید، بلکه تنها حجم می‌خرید؛ درواقع سرعت آن‌ها به‌مراتب بالاتر بوده و محدودیت‌های مکانی؛ محدودیت خط تلفن و وجود ظرفیت خالی در مرکز مخابرات در آن لحاظ نمی‌شود. یکی از شرکت‌هایی که از این نوع مودم‌ها و فنّاوری آن استفاده کرده است، شرکت ایرانسل است، شرکت ایرانسل این مودم‌ها به‌صورت بی‌سیم ارائه می‌دهد، ازاین‌رو برای برقراری اینترنت در سازمان‌ها، شرکت‌ها و همچنین منازل مسکونی مناسب می‌باشند. سرعت‌ها ارائه‌شده توسط این مودم‌ها بسته به نوع مودم و شهری که در آن زندگی می‌کنید متفاوت است.

روش استفاده از مودم‌های اینترنت نسل چهارم (۴G/4.5G) ثابت
برای استفاده از مودم‌های TD-LTE باید از سیم‌کارت‌های مخصوص استفاده کنید که تنها برای انتقال داده طراحی شده‌اند. بنابراین در هنگام خرید این مودم باید یک عدد سیم‌کارت از شرکت ایرانسل تهیه نمایید. مودم‌هایی که از این نوع فناوری پشتیبانی می‌کنند متنوع بوده و با قیمت‌های مختلفی در دسترس می‌باشند. بعد از خریداری مودم و سیمکارت، باید طرح و بسته‌های اینترنتی را نیز فعال کنید که این طرح‌ها به‌صورت ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله ارائه می‌شوند.

تغییر رمز در مودم‌های نسل چهارم TD-LTE
برای تغییر پسورد در مودم‌های TD-LTE، باید با توجه به نوع مودمی که انتخاب کرده‌اید از طریق تنظیمات آن اقدام نمایید، که در بیشتر مودم‌ها این روند مشابه است.

در ابتدا باید مودم مورد نظر را از طریق کابل سیمی LAN و یا از طریق وایفای به یک سیستم وصل کنید. در سیستم موردنظر مرورگر خود را باز کنید و در قسمت Address bar مرورگر خود، آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را وارد کنید.

برای ورود به صفحه تنظیمات از شما User name و Password می‌خواهد. به‌طور پیش‌فرض عبارت admin برای مودم‌ها معمولاً تنظیم شده است آن را وارد کنید.
• یوزر نیم admin
• پسورد admin

تا این مرحله در تمامی مودم‌ها تقریباً مشابه است و مراحل بعدی اندکی متفاوت می‌باشد که سعی کردیم در این مطلب تنظیمات مربوط به دو مودم را نشان دهیم:

مودم نوع اول (مودم B5142)

مودم های TD-LTE

• سپس در قسمت تنظیمات کنسول مودم که وارد شدید به منوی WIFI وای فای وارد شوید.
• بعد از ورود به منوی WIFI گزینه‌ی Multiple SSID را انتخاب کرده و از قسمت (Network Name (SSID می‌توانید نام وای فای و از قسمت Key Pass Phrase می‌توانید پسورد وای فای مودمتان را تغییر دهید.

مودم نوع دوم (مودم GP-2101)

مودم های TD-LTE

• پس از ورود به کنسول مودم از منوی سمت چپ روی گزینه System کلیک کرده سپس روی گزینه Account کلیک نمایید.
• Current Password رمز فعلی است. آن را وارد کنید. رمز پیش فرض مودم admin است.
• New Password رمز جدید را وارد کنید.
• Confirm Password رمز جدید را مجدداً وارد نمایید.

بیشتر بخوانید:
دسکتاپ مجازی چیست و راه های دسترسی به تنظیمات آن

راهکارهایی برای حل مشکل صدا در ویندوز ۱۰

پارتیشن بندی هارد درایو در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

4.8/5 - (35 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. .... می‌گوید

    سلام من بعد از اینکه وارد تنظیمات شدم یچیزی زدم که کلا نتم قطع شد و دیگه بالا نیومد
    و همینطور کار میکنه اما اسمش روی گوشی ها و لپ تاپم بالا نمیاد و اینکه دیگه وارد تنظیماتش نمیشه
    چیکار کنم؟؟؟
    خواهش میکنم کمکم کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.