راهکارهایی برای حل مشکل صدا در ویندوز ۱۰

یکی از رایج‌ترین مشکلات موجود در ویندوز ۱۰، قطعی صدا است. بنابراین اگر این مشکل را تجربه کرده‌اید، مطمئن باشید که تنها نیستید، البته این مشکل رایج، راه‌حل‌های ساده و کاربردی دارد که به‌راحتی اجرا می‌شود. بنابراین در این مطلب با ما باشید تا با روش‌های کاربردی، این مشکل را حل کنید.

روش‌های کاربردی برای حل مشکل قطعی صدا، در ویندوز ۱۰:
۱- روش اول: تنظیمات اسپیکر گوشی را بررسی کنید
بر روی آیکون صدا در گوشه سمت راست ویندوز کلیک راست کرده و گزینه Playback devices را انتخاب کنید.

مشکل صدا در ویندوز ۱۰

در پنجره باز شده و در تب Playback، کنار عبارت اسپیکر، باید یک تیک سبزرنگ وجود داشته باشد که در واقع نشان‌دهنده این است که اسپیکر به‌عنوان پیش‌فرض انتخاب شده است.

مشکل صدا در ویندوز ۱۰

اگر اسپیکر به‌عنوان پیش‌فرض انتخاب نشده باشد، مشکل سیستم شما از اینجا نشئت می‌گیرد، بنابراین کافی است گزینه اسپیکر را انتخاب کرده و در نهایت Set Default را فشار دهید و OK کنید.
وقتی‌که اسپیکر به‌عنوان پیش‌فرض انتخاب شد، در همان پنجره بر روی گزینه Properties کلیک کنید، به تب Advanced بروید، در قسمت Default Format، گزینه‌های مختلف را تست کرده و صدا را ارزیابی کنید. این کار را ادامه دهید تا یکی از گزینه‌ها کار کند، آن گزینه را پیدا کرده و تأیید و ok کنید. اگر هیچ‌یک از گزینه‌های موجود در لیست، کار نمی‌کنند، به سراغ روش دوم بروید.

مشکل صدا در ویندوز ۱۰

۲- روش دوم: کارت صدا خود را حذف کنید
برای انجام این کار کافی است کلید ترکیبی ویندوز + X را فشار دهید تا به‌سرعت به صفحه Device Manager دسترسی پیدا کنید. در پنجره Device Manager، در زیرمجموعه عنوان Sound video and game controllers، اسم کارت گرافیک صدای خود را پیدا کرده بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه حذف یا همان آنیستال را بزنید.

مشکل صدا در ویندوز ۱۰

اگر در پیامی از شما تأیید خواسته شد، فرایند حذف را تأیید و اوکی کنید.
سیستمتان را ری استارت کنید و بعد از آن دوباره صدای سیستم را بررسی نمایید، اگر باز هم با قطعی صدا مواجه شدید بهتر است سراغ راه‌حل سوم بروید.

۳- روش سوم: کارت صدا را بروز رسانی کنید
اگر از دو روش قبلی نتوانستید صدای سیستمتان را برگردانید به‌احتمال‌زیاد شما از یک کارت صدا اشتباه استفاده می‌کنید. از دو راه می‌توانید کارت صدای مناسب سیستم خود را پیدا کنید: از طریق دستی یا خودکار.

روش بروز رسانی دستی کارت صدا در ویندوز ۱۰
برای این کار باید وارد سایت سازنده شده و آخرین‌مدل کارت صدای مناسب با سیستم خود را پیدا کنید، آن را دانلود کرده و به‌صورت دستی نصب کنید.

به‌روزرسانی کارت صدا به‌صورت خودکار در ویندوز ۱۰
درصورتی‌که زمان و مهارت کامپیوتری لازم برای بروز رسانی دستی را ندارید، می‌توانید از روش خودکار استفاده کنید. در این روش سیستم به‌صورت خودکار درایور کارت صدا شما را تشخیص داده و بروز رسانی می‌کند.
• برای این کار برنامه Driver Easy را دانلود و نصب کنید.
• برنامه Driver Easy را اجرا کنید و در صفحه ابتدایی بر روی Scan Now کلیک کنید، برنامه Driver Easy کل سیستم شما را اسکن کرده و هر مشکل موجود در درایورها را تشخیص داده و شناسایی می‌کند.

مشکل صدا در ویندوز ۱۰

• این برنامه لیستی از درایورها را به شما نشان می‌دهد که در کنار هر درایور یک گزینه بروز رسانی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید از این طریق، بروز رسانی درایورها را انجام دهید و یا بر روی گزینه بروز رسانی کلی (Update All) در پایین صفحه کلیک کنید تا درایورها به‌صورت خودکار و دسته جمعی آپدیت شوند.
• در نهایت سیستم خود را ری استارت کنید و سپس صدای سیستم را بررسی نمایید.

۴- روش چهارم: ویندوز را آپدیت کنید
شرکت مایکروسافت در هر بروز رسانی‌هایی که ارائه می‌دهد، مشکلات رایج در سیستم‌ها را حل می‌کند. از آنجا که قطع صدا در ویندوز ۱۰ یک مشکل رایج است، شاید با بروز رسانی ویندوز بتوانید این مشکل را حل کنید. برای این کار وارد منو استارت شوید و در کادر آن عبارت بروز رسانی ویندوز (windows update) را جست‌وجو کنید. در صفحه باز شده لیست بروز رسانی برای شما به نمایش در می‌آید. درصورتی‌که پیشنهاد بروز رسانی وجود نداشت، از سمت چپ پنجره، گزینه check for update را انتخاب کنید تا ویندوز بروز رسانی را جست‌وجو کند. روی لینک view available updates کلیک کنید و تمام بروز رسانی‌ها را دریافت کنید. روی دکمه install updates کلیک کنید و در نهایت سیستم را ری استارت کنید و صدای سیستم را بررسی نمایید.

۵- روش پنجم: مجوز تنظیم قطع بودن صدای کامپیوتر را ریست کنید
روی دکمه start کلیک کرده و سپس روی command prompt راست کلیک کنید و run as administrator را انتخاب کنید.
در پنجره مشکی باز شده عبارت زیر را تایپ کنید:

مشکل صدا در ویندوز ۱۰

• net localgroup Administrators /add networkservice را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید.

مشکل صدا در ویندوز ۱۰

• net localgroup Administrators /add localservice را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید.
در نهایت کامپیوتر را ریستارت کنید و صدای سیستم را امتحان کنید. اگر مشکل کماکان وجود داشت بهتر است ویندوز را مجدداً نصب کنید.

مطالب مرتبط:
چگونه فایل های غیرقابل حذف در ویندوز را پاک کنیم؟

آیا ویندوز ۱۱ به بازار می‌آید؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.