روش فعالسازی اثر انگشت Fingerprint در لپ تاپ

قابلیت اثر انگشت برای ایجاد یک لایه امنیتی در رایانه شما اضافه شده است، در این صورت امنیت سیستم شما بالاتر رفته و هرکسی به رایانه و فایل‌ها شما دسترسی ندارد. استفاده از یک رمز قوی، می‌تواند در برخی موارد دشوار باشد، اینکه بخواهید آن را به خاطر بسپارید و در هر بار روشن و خاموش کردن سیستم از یک رمز طولانی استفاده کنید، ممکن است اندکی خسته کننده باشد. بنابراین استفاده از اثر انگشت یک راه آسان و درعین‌حال امنیتی برای حفاظت از کامپیوتر و لپ‌تاپ شما است. اثر انگشت هر شخص منحصربه‌فرد است و تنها کاربر می‌تواند از طریق اثر انگشت به دستگاهش دسترسی داشته باشد.

برای استفاده از قابلیت اثر انگشت در لپ‌تاپ دو راه پیش رو دارید. یا باید لپ‌تاپی با این قابلیت خریداری کنید و یا دستگاه مخصوص این کار به نام USB Fingerprint Scanner را تهیه نمایید. در هر دو روش تنظیمات داخلی لپ‌تاپ به یک صورت می‌باشد. در روش دوم باید دستگاه را از طریقUSB به لپ‌تاپ وصل کرده و سپس تنظیمات لپ‌تاپ را هماهنگ کنید.

نصب درایور: در ابتدا باید درایور اثر انگشت را نصب کنید. با توجه به مدل لپ‌تاپ می‌توانید این درایو را دانلود کرده و یا سی دی آن را تهیه کنید. درصورتی‌که از دستگاه جانبی اثر انگشت استفاده می‌کنید، کافی است اسم لپ‌تاپ را به همراه کلمه Fingerprint جست‌وجو کرده و درنهایت آن را دانلود و نصب کنید. البته کاربران ویندوز ۱۰ نیازی به نصب درایور ندارند.

بر روی فایل دانلود شده کلیک راست کرده و عبارت Open with File Explorer را انتخاب کنید.

درصورتی‌که از دستگاه جانبی اثر انگشت استفاده می‌کنید در این مرحله باید آن را از طریقUSB به لپ‌تاپ وصل نمایید. مراحل نصب را طی کرده و درنهایت دکمه تأیید نصب را فشار دهید.

دستگاه جانبی اثر انگشت را در یک مکان صاف قرار دهید تا استفاده از آن آسان‌تر باشد.

نرم‌افزار اثر انگشت: در این مرحله باید از یک نرم‌افزار مخصوص استفاده کنید. می‌توانید قابلیت ویندوز (Windows Hello) را فعال کنید اما درصورتی‌که دچار مشکل شد باید از برنامه موردنظر دیگر استفاده نمایید. برخی از لپ‌تاپ‌هایی که از قابلیت اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند این نرم‌افزار را در خود دارند و یا باید آن را نصب کنید. بنابراین با توجه به مدل لپ‌تاپ و یا مدل اسکنر اثر انگشت و جست‌وجو آن در اینترنت نرم‌افزار موردنظر را پیدا کرده دانلود، نصب و اجرا کنید.

تنظیمات ویندوز هلو (Windows Hello) در کاربران ویندوز ۱۰
• در ویندوز به قسمت تنظیمات (Settings) رفته و از بخش Accounts، گزینه Sign-in options را انتخاب نمایید.

اثر انگشت

• در قسمت Fingerprint sign-in گزینه “Set up” یا “Add another” را انتخاب کنید.

اثر انگشت

• پین کد موردنظر را وارد کرده و آن را تکرار کنید و اوکی را بزنید.

اثر انگشت

• در قسمت اثر انگشت لپ‌تاپ و یا در دستگاه اثر انگشتی که خریداری کرده‌اید، انگشت اشاره را قرار داده و مطابق دستور تمام قسمت‌های آن را روی سنسور بچسبانید. زاویه‌ها و تمام قسمت‌های انگشت را با سنسور تماس دهید.

• در صورت لزوم می‌توانید اثر انگشت دیگری را نیز اضافه کنید.

در این صورت بعد از اتمام کار سیستم را ری استارت کنید. حال هر وقت که قصد ورود به لپ‌تاپ را داشته باشید، سیستم از شما اثر انگشت می‌خواهد و از این طریق می‌توانید قفل لپ‌تاپ را باز کنید.

مطالب مرتبط:
راهنمای خرید قطعات جانبی رایانه

تغییر نام و رمز وایفای در مودم های TD-LTE

بروز رسانی درایورهای گرافیک در لپ تاپ

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.