تقویت گل‌های آپارتمانی

فرقی نمی‌کند در چه نوع آب و هوایی زندگی می‌کنید؛ مراقبت از گیاهان و گل‌های آپارتمانی یک چالش است؛ اگر آپارتمان کوچکی دارید؛ ممکن است دسترسی به نور خورشید در آن محدود باشد؛ این چالش‌ها ممکن است در هر خانه‌ای متفاوت و سخت ظاهر شود. اما شما می‌توانید با رعایت برخی نکات کاربردی به تقویت گل‌های آپارتمانی خود بپردازید و خانه‌ای پر از گل‌های زیبا داشته باشید:

گیاهان و گل‌هایی را انتخاب کنید که برای زندگی در این محیط‌ها مقاوم باشند

انتخاب یک گیاه مناسب اولین کاری است که باید انجام دهید. آپارتمان‌ها به نور کمی دسترسی دارند و ممکن است دمای آن‌ها زیاد یا کم باشد؛ بنابراین گیاهی را انتخاب کنید که برای زندگی در محیط‌های آپارتمانی مناسب‌تر است؛ درست است بسیاری از گیاهان عاشق نور و خورشید هستند؛ اما برخی از گیاهان نیز در شرایط تاریک بهتر رشد می‌کنند؛ انتخاب شما در بین گل‌های آپارتمانی ممکن است محدود باشد؛ اما به شما کمک می‌کند که به خوبی از این گیاهان مراقبت نمایید.

نام گیاهانتان را بلد باشید

همه گیاهان و گل‌ها دارای نام مشتری هستند؛ نام‌های لاتین گیاهان جهانی هستند؛ بنابراین شما می‌توانید با جست و جوی آن‌ها در اینترنت در مورد نیازهای آب، نور، کود و … اطلاعاتی به دست بیاورید. نیازی نیست اطلاعات را حفظ کنید؛ کافی است آن‌ها را یادداشت کرده و بر روی گلدان گیاه بچسبانید.

گل‌های آپارتمانی

گیاه را در نور مناسب قرار دهید

برای تقویت گل‌های آپارتمانی بهتر است آن‌ها را در مکان‌هایی قرار دهید که به نور خورشید دسترسی داشته باشند. نزدیک پنجره‌ها مکان مناسبی برای استفاده از نور خورشید هستند و مکان ایده آلی برای گیاهان به حساب می‌آیند؛ از پرده‌های نازک‌تر استفاده کنید یا چند ساعت در روز پرده‌ها را بکشید تا نور خورشید به سطح گیاهان برسد.

گل‌های آپارتمانی به آب زیادی نیاز ندارند

نور خورشید برای تقویت گل‌های آپارتمانی بسیار حیاتی‌تر از آب برای گیاهان است. آبیاری زیاد و بیش‌ازاندازه گل‌های آپارتمانی باعث مرگ آن‌ها می‌شود؛ در مورد گیاهان تحقیق کنید و یاد بگیرید هر گیاه به چه مقدار آبیاری در طول هفته نیاز دارد. می‌توانید این اطلاعات را با برچسب بر روی گیاهان قرار دهید. گلدان‌های پلاستیکی رطوبت را بیشتر حفظ می‌کنند؛ اما گلدان‌های گِلی این طور نیستند؛ بنابراین با توجه به نوع گیاهان از گلدان‌های خاص استفاده کنید. به‌طور مثال بهتر است برای گل‌های کاکتوس از گلدان‌های پلاستیکی استفاده نکنید. در کنار تعداد دفعات آبیاری و میزان آبی که در هر بار استفاده می‌کنید؛ کیفیت آب نیز اهمیت دارد؛ اگر در آب شما مقدار زیادی مواد معدنی و نمک وجود داشته باشد خاک این مواد را جذب کرده و ممکن است به گیاه آسیب وارد کند. گیاه شما به آب مقطر نیاز ندارد؛ اما بهتر است از آب‌های تصفیه شده برای آبیاری گل‌های آپارتمانی استفاده شود. اگر آب، سختی زیادی دارد از فیلترهای تصفیه خانگی استفاده کنید. آب باران یک منبع خوب برای آبیاری گیاهان است که شما می‌توانید آن را به وسیله ظرف‌هایی که در پشت بام قرار می‌دهید جمع‌آوری کنید.

گل‌های آپارتمانی

خاک مناسب خریداری کنید

خاکی که در محیط بیرون از خانه و بر روی زمین مشاهده می‌کنید؛ برای گلدان‌ها و گل‌های آپارتمانی مناسب نیست؛ بنابراین بهتر است برای تقویت گل‌های آپارتمانی از فروشگاه‌ها و گل‌فروشی‌ها خاک مناسبی خریداری کنید.

در زمان درست از کود استفاده کنید

زمان مناسب برای اضافه کردن کود به گیاهان به زمان رشد گیاهان بستگی دارد؛ تعیین زمانی که گیاه به کود نیاز دارد سخت است؛ بیشتر گل‌های آپارتمانی و سایر گیاهان در فصل زمستان به کود نیاز ندارند؛ زیرا دمای هوا کم است و نور خورشید به‌اندازه کافی وجود ندارد. دما و نور کم، رشد گیاه را کندتر می‌کند؛ بنابراین به مواد مغذی نیازی ندارد. یک قانون کلی برای تقویت گل‌های آپارتمانی وجود دارد و آن استفاده از کود محلول در طول دوره رشد است که به‌طور معمول در فصل‌های بهار و تابستان می‌باشد. کودهای متنوعی در بازار وجود دارد که هرکدام از آن‌ها دارای درصدی از نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند؛ برای گیاهان آپارتمانی زینتی بهتر است از کودی استفاده کنید که دارای نسبت مساوی از نیتروژن، فسفر و پتاسیم است؛ اما گیاهان گل‌دار به میزان بیشتری فسفر و پتاسیم نیاز دارند.

گل‌های آپارتمانی

بعد از مدتی باید گلدان را تعویض کنید

اگر ریشه گیاه تمام گلدان را در برگرفته است؛ زمان آن رسیده که گلدان را تعویض کنید. گلدانی انتخاب کنید که کمی بزرگ‌تر از گلدان قبلی باشد؛ به یک باره اندازه گلدان را دو برابر نکنید؛ گیاهان این تغییر را دوست ندارند؛ یک گلدان خوب باید زهکشی شده باشد؛ در این صورت آب اضافی از طریق سوراخ‌های زیر گلدان به راحتی خارج می‌شود و به ریشه‌ها آسیب نزده و باعث خرابی آن‌ها نخواهد شد. خاک گلدان را قبل از اضافه کردن گیاه خیس کنید. گیاه را بیشتر از مقداری که از قبل در خاک بود؛ در خاک فرو نبرید و سطح آن را حفظ کنید.

رطوبت هوا را حفظ کنید

گیاهان CO2 مصرف می‌کنند و اکسیژن را بیرون می‌دهند؛ اما برای سالم بودن به هردو آن‌ها نیاز دارند. علاوه بر این رطوبت هوا نیز اهمیت دارد. بهتر است هوای درون خانه اندکی مرطوب باشد. برای این کار می‌توانید از دستگاه‌های بخور خانگی استفاده کرده و یا هرچند روز یک‌بار از فاصله دور بر روی گیاهان آب‌پاشی کنید. سعی کنید آب هم‌دما محیط باشد و آب خیلی سرد و گرم برای آن‌ها ضرر دارد.

سعی کنید گیاه را جابه‌جا نکنید

تغییر مکان گیاه به تعداد زیاد می‌تواند به او شوک وارد کرده و درنتیجه گیاهتان را خراب کند. بنابراین قبل از خرید، یک مکان مناسب ازنظر نور، دسترسی و زیبایی برای گیاهتان تعیین کنید و تنها با تغییر فصل جای او را تغییر دهید. تغییر مکان گیاهان را وارد شوک کرده و باعث ریزش برگ‌های آن می‌شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.