۱۴ فوت و فن ساده و کاربردی برای آشپزی

چند فوت و فن آشپزی ساده اما مهم

شاید باورش سخت باشد اما رعایت چند نکته مهم می تواند تاثیر مهمی بر بروی نتیجه آشپزی شما داشته باشد این نکات در ظاهر شاید ساده باشند اما تاثیر آنها بر روی غذا و آشپزی بسیار زیاد و مهم خواهد بود.

  1. ریختن آب سرد موقع دم کشی برنج باعث می شود تا برنج به طور کامل قد نکشد و افزایش حجم بسیار کمتری داشته باشد به جای آن می توانید از آب ولرم استفاده کنید آب سرد باعث جمع شدن برنج می شود همچنین برنج های ایرانی نسبت به این اقدام بسیار حساس هستند.
  2. یک پیشنهاد خوب برای صبحانه ای خوشمزه این است که میتوانید چند عدد سیب زمینی را به صورت آبپز به همراه چند تا تخم مرغ بپزید و به همراه کره و پول ببیر و مقداری جعفری برای صبحانه نوش جان کنید البته میتوانید برای مغز پخت شدن از کیسه پخت سیب زمینی استفاده نمایید که در عرض ۵ دقیقه به نتیجه مطلوب خواهید رسید.
  3. برای غلیظ شدن سوپ و آش می توانید از دو قاشق غذاخوری آرد استفاده کنید که باعث غلظت و خوش فرمی آش می شود. البته بعضی ها به جای آرد گندم از آرد جو هم استفاده می کنند که می توانید آن را هم انجام دهید در کل تغییری در طعم باهم ندارند.
  4. برای تهیه سبزی برای قورمه سبزی برای جلوگیری از تغییر رنگ و سرخ شدن سریع می توانید بعد از اینکه روغن خوب داغ شد سبزی را بریزید در عرض چند دقیقه سرخ و خوشرنگ می شود.
  5. برای تهیه برنج زعفرانی حتما از کره طبیعی هم استفاده کنید که بو و طعم محشری به آن می دهد.
  6. موقع خیس کردن برنج حتما از نمک استفاده کنید متوجه تغییرات زیادی خواهید بود.
  7. برای تهیه جوجه کباب خوب حتما از سینه استفاده شود و از چند ساعت قبل آن را داخل پیاز رنده شده و کمی شیر یا ماست و چند قاشق روغن زیتون و چند قاشق سودا بخوابانید البته برای اینکه مواد کاملا به داخل جوجه کبابتان نفوذ کند بعد از برش سینه ، به وسیله بیفتک کوب آنرا سوراخ کرده و سپس مواد گفته شده را اضافه کنید.
  8. برای تهیه قورمه سبزی و قیمه حتما از ادویه کاری استفاده کنید بو و عطر خیلی خوبی به خورشتتون میدهد.
  9. در تهیه مایه ماکارونی حتما از شنبلیله و یا جعفری استفاده کنید.
  10. تف دادن حبوبات با پیاز باعث میشود تا موقع پخت حبوبات از هم وا نروند.
  11. برای اینکه فسنجانتان بیشتر روغن پس بده حتما به آن چند قالب یخ بندازید.
  12. برای ته دیگ میتوانید از کنجد سفید هم استفاده کنید که در اینصورت مقداری روغنی که استفاده میکنید کمی بیشتر از مواقع عادی باشد.
  13. در نهایت ایستادن جلوی گاز به مدت طولانی می تواند باعث اذیت شدن پاها شود که توصیه می شود از یک دستگاه ماساژور پا استفاده شود.
  14. برای خوش رنگ شدن رب، حتماً موقع استفاده آنرا خوب تفت دهید و بسته به مقدار غذا از میزان رب مناسبی استفاده کنید.
1.5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.