معرفی ۵ نکته ضروری راهنمای خرید سانسوریا

گیاه سانسوریا، نیزه داران ظریف! گیاه سانسوریا را باید یکی از زیباترین و ارزشمندترین گیاهان آپارتمانی قلمداد کرد که به دلیل مقاومت بالایی که در برابر شرایط دشوار محیطی از جمله کم آبی، نور کم و دماهای خشن برخوردار است، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید گیاهان آپارتمانی باشد.

در  خرید گیاه سانسوریا باید نکات مهمی را رعایت کنیم که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شویم که عبارتند از سنجش شرایط محیطی قبل خرید گیاه سانسوریا، دکوراسیون محل کار یا منزل، چرایی اطلاع از گیاه قبل خرید، زمان تعویض گلدان سانسوریا، نژاد های گیاه سانسوریا، سازگاری اقلیمی سانسوریا، بررسی های کلی گیاه قبل خرید، کودهای مناسب نیزه دار سبز، دلایل از بین رفتن این گیاه مقاوم، نکاتی که باید بعد از خرید رعایت کنید.

اگر به خرید سانسوریا علاقه دارید و می‌خواهید در کوتاه ترین زمان بهترین سانسوریا را برای منزل یا محل کار خود انتخاب کنید به سایت نوین بلاگ رجوع کنید.

تیمار و مراقبت از سانسوریا در بین گیاهان زینتی و آپارتمانی، از پیچیدگی کم‌تری برخوردار است. ولی در عین حال خرید گیاه سانسوریا تابع یک سری اطلاعات عمومی اولیه است که بدون در اختیار داشتن آنها شاید دیر یا زود از خرید خود پشیمان شوید و هیچ گاه از گلدان گل سانسوریای خودتان لذت کافی را نبرید.

پس اگر شما نیز در مرحلۀ تصمیم گیری برای خرید یک گیاه سانسوریا، چه برای خانه و محیط کار خود و چه برای هدیه به یک دوست هستید، این پست را با دقت مطالعه کنید.

سانسوریا

  1. هرگز هیجانی خرید نکنید

هر چند گفتیم که گل سانسوریا یک گل زیبا و چشم نواز و مقاوم است، اما این دلیل نمی‌شود که به محض ورود به یک مغازۀ گل فروشی بی درنگ دست به خرید اولین گلدان گل سانسوریایی که می‌بینید بزنید. سانسوریا انواع مختلفی دارد. خریذد سانسوریا سبز، سانسوریا ابلق، سانسوریا کرواتی، سانسوریا راکتی و … مدل های مختلف سانسوریا هستند که می توانید با توجه به شرایط نگهداری یکی از آنها را انتخاب کنید.

پس شرایط محیطی و امکانات محل سکونت یا کار خود را با کارشناس یا فروشنده در میان بگذارید و بررسی کنید که آیا گل سانسوریا را می‌توان یک گیاه مؤثر برای شرایط و امکانات خود در نظر گرفت.

  1. در نظر گرفتن دکوراسیون محل کار یا منزل

این که بدانید دقیقاً گل سانسوریا را در کجای خانه قرار دهید تا هم جلوۀ خاص و چشم نوازی به محیط پیرامون شما بدهد و هم بتواند به رشد پیوستۀ خود ادامه دهد،

یکی دیگر از نکات مهمی است که باید در زمان خرید گلدان سانسوریا در نظر بگیرید. فراموش نکنید که همه جای خانه یا دفتر کار برای همه گلدان‌ها مناسب نیستند. بلکه باید آن را مطابق با نیاز و الزاماتی که دارد در مناسب‌ترین جای ممکن قرار داد.

  1. از گیاه سانسوریای خود بی اطلاع نباشید

در بدو خرید گلدان گل سانسوریا، تا حد امکان از فروشنده اطلاعات لازم در مورد گیاه سانسوریا که در حال خرید آن هستید را جویا شوید. این که شما با شرایط عمومی گیاه سانسوریا آشنا باشید و یا اطلاعات خصوصی در مورد آن گیاه مثل چگونگی تکثیر شدن آن داشته باشید،

می‌تواند در نحوۀ نگهداری شما تأثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال متوجه می‌شوید که اگر گلدان گل سانسوریای شما یک پایۀ جوان است، به این زودی‌ها نباید انتظار پاجوش زدن را از آن داشته باشید.

سانسوریا

  1. گیاه را با دقت مورد بررسی قرار دهید

در زمان خرید گل سانسوریا، برگ‌ها و ریشه‌های آن را با دقت بررسی کنید تا دچار لکه‌های زرد یا قهوه‌ای، نرم شدگی، شُل شدگی، آبکی بودن، وجود حشره یا تار در پیرامون برگ‌ها یا پوسته‌های سفید شپشک زده نباشد.

فراموش نکنید که هر حشرۀ مزاحم در اطراف گیاه می‌تواند نشان دهندۀ وجود یک نوع آفت در آن باشد.

  1. گلدان گل سانسوریا را بی‌درنگ عوض نکنید

هر چقدر هم که از شکل گلدان خود راضی نیستید و می‌خواهید گل خود را به یک گلدان شکیل و زیباتر انتقال دهید، این کار را بلافاصله پس از خرید گل انجام ندهید.

بلکه اجازه دهید گیاه با محیط جدید سازگاری پیدا کند و پس از مدتی اقدام به این کار کنید. تجربه حاکی از آن است که تا حدود ۲ تا ۳ ماه از زمان خرید، دست به تعویض خاک گلدان سانسوریا نزنید.

البته در این باره پیشنهاد خوبی به شما داریم: تا زمانی که امکان تعویض گلدان سیاه و زشت خریداری شده را ندارید، می‌توانید از سبدهای حصیری یا گلدان‌های دکوری برای قرار گرفتن گلدان خریداری شده استفاده کنید تا ظاهر بدنمای آن نیز مخفی بماند و ریشۀ گیاه با شرایط محیط به سازگاری برسد.

4.5/5 - (11 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.