نکاتی برای نگهداری لباس‌های زمستانی با شروع فصل گرما

با فرا رسیدن عید نوروز و گرم شدن هوا، کم کم باید لباس‌های زمستانی و گرم را از کمد لباس‌هایمان بیرون بیاوریم و به انباری منتقل کنیم.

مراقب این ۵ اشتباه در نگهداری لباس‌های زمستانی باشید؛ زیرا ممکن است به لباس‌هایتان آسیب بزند.

این ترفندها به ماندگاری لباس‌های زمستانی شما کمک می‌کند.

۵ اشتباه که ممکن است در نگهداری لباس‌های زمستانی مرتکب شوید

وقتی هوا گرم می‌شود، زمان آن رسیده است که به فکر جابه جایی لباس‌های زمستانی تان به اتاق زیر شیروانی، زیرزمین یا قفسه‌های بالایی کمدهایمان باشیم. تا فضای بیشتری برای لباس‌های بهاره و تابستانه باز شود.

ممکن است شما ژاکت و کت پشمی زمستانی خود را در یک پلاستیک بزرگ قرار دهید و آن را به اتاق زیر شیروانی برای شش ماه آینده منتقل کنید؛ اما این اشتباهات ممکن است به لباس‌های شما آسیب وارد کند.

با مطالعه این مقاله از این اشتباهات رایج در نگهداری لباس‌های زمستانی دوری کنید.

اشتباه شماره ۱: نشستن لباس‌ها قبل از نگهداری

شما قرار نیست این لباس را برای مدت زیادی پوشید، پس نیازی به شستن آن ندارید. اما این طرز فکر اشتباه است.

نگهداری لباس‌هایی که لکه‌ها و بوهای مختلفی روی آن قرار دارد؛ بعد از مدتی نه تنها شستن لکه‌ها را سخت‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند حشرات و آفات را بیشتر جذب کند.

بهتر است لباس‌ها را بشویید و خشک کنید و قبل از نگهداری لباس‌های زمستانی، لکه‌ها را از بین ببرید.

اشتباه شماره ۲: محافظت نکردن لباس در برابر حشرات

مشاهدهٔ سوراخ‌های شب پره روی لباس مورد علاقه تان ممکن است شما را ناامید کند. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید یک شاخه اسطوخودوس یا چند تکه سدر معطر را در محل نگهداری لباس خود قرار دهید.

اشتباه شماره ۳: قرار دادن لباس‌های زیاد در یک بسته بندی

در حالی که نگهداری برخی از لباس‌ها، مانند ژاکت و کاپشن پف دار در یک کیسه مهر و موم شده مناسب است، اما  اگر لباس هاس زیادی را با هم در یک بسته بندی قرار دهید؛ شکل خود را از دست می‌دهند.

چکمه‌ها و کفش‌های زمستانی معمولاً بزرگ هستند و در صورتی که فضای کافی نداشته باشند شکل و حالت خود را از دست می‌دهند.

اشتباه شماره ۴: نگهداری لباس‌های در یک محل اشتباه

هنگام انتخاب محل مناسب برای نگهداری لباس‌های زمستانی، بهتر است جایی را انتخاب کنید که خنک، خشک و دور از نور خورشید باشد.

اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین انتخاب خوبی است، اما مطمئن شوید که این مکان‌ها تغییرات شدید دما نداشته باشند، زیرا می‌تواند به لباس آسیب برساند.

همچنین لباس‌ها را در مکان‌های مرطوب نگهداری نکنید، زیرا رطوبت می‌تواند باعث کپک روی لباس‌ها شود.

در نهایت، محلی را انتخاب کنید که به دور از نور خورشید است؛ زیرا این مکان‌ها تغییرات دمای زیادی بین روز و شب ندارند و به لباس آسیب نمی‌زنند.

اگر به اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین با دمای کنترل شده دسترسی ندارید، لباس‌های زمستانی را زیر تخت، در قفسه‌های بالاتر در کمد یا در کمد یدکی در خانه تان قرار دهید.

اشتباه شماره ۵: استفاده نکردن از کاغذهای بدون اسید برای بسته بندی لباس‌های ظریف

برای لباس‌های حساس و خاص، مانند لباس‌های قدیمی یا ژاکت‌های بافتنی، باید از کاغذهای بدون اسید استفاده کنید و لباس‌ها را به دور آن‌ها بپیچید.

از دستمال کاغذی معمولی استفاده نکنید؛ زیرا اسید موجود در کاغذ در طول زمان الیاف لباس را تجزیه می‌کند.

در صورتی که این نکات را رعایت کرده و از این اشتباهات دوری کنید؛ بدون شک وقتی بعد از شش ماه لباس‌های زمستانی تان را به کمد لباستان بر می‌گردانید؛ همهٔ آن‌ها سالم و مثل روز اولشان هستند و بوی خوبی می‌دهند.

منبع: realsimple

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.