چگونه برفک یخچال را از بین ببریم؟

راه‌های از بین بردن برفک یخچال

فریزر یکی از وسایل مفید و ضروری زندگی است که غذاها را تازه و سالم نگه می دارد. با گذشت زمان ممکن است یک لایۀ ضخیم یخ در داخل فریزر ایجاد شود. این لایۀ یخ که برفک نامیده می شود کارآیی دستگاه را کاهش و هزینه های برق را افزایش می دهد. در این مواقع باید وسایل داخل فریزر را خارج کنیم و آن را یخ زدایی کنیم. راه های زیادی برای این کار وجود دارد که در مطلب زیر به آن ها اشاره می کنیم. قبل از اینکه بخواهید برفک یخچال را از بین ببرید به نکات زیر توجه کنید:

۱- فریزر را خاموش کنید. این کار باعث می شود در هنگام فرایند یخ زدایی، از برق کمتری استفاده شود.

۲- تا زمانی که برفک ها را پاک نکرده اید تمام مواد غذایی داخل فزیزر را در یک منطقه عایق بندی نگه دارید. تا آنجا که ممکن است فریزر را خالی کنید و برای جلوگیری از آلودگی ها، آن ها را در یک حوله، کیسه یخچال یا جعبه عایق بندی قرار دهید. این جعبه را در سردترین قسمت خانه قرار دهید، جایی که دور از نور مستقیم خورشید باشد.

۳- در صورت امکان سینی ها و قفسه های یخچال را خارج کنید تا بتوانید آن ها را راحت تر تمیز کنید. اگر آن ها نیز پوشیده از برفک هستند، آنها را به زور خارج نکنید چون ممکن است بشکنند.

۴- بعضی یخچال ها دارای شیلنگ تخلیه هستند که آب داخل یخچال را خارج می کنند. این شلنگ ها معمولا زیر فریزر قرار می گیرند. این شلنگ را پیدا کنید و آن را به جلو بکشید تا بتوانید آب را هدایت کنید.

۵- از ایجاد گودال آب در زیر یخچال جلوگیری کنید. برای این کار روزنامه های قدیمی را در اطراف پایه های فریزر قرار دهید، این روزنامه ها آب را به سرعت جذب می کنند. همچنین می توانید حوله ها را در بالای طبقه قرار دهید تا آب بیشتری را جذب کند.

برفک یخچال

۶- یک روش یخ زدایی مناسب انتخاب کنید. چند راه مختلف برای پاک کردن برفک فریزر وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. این گزینه ها شامل موارد زیر هستند:

– یکی از سنتی ترین روش ها برای پاک کردن برفک این است که درب یخچال را باز کنید و منتظر باشید تا برفک های آن آب شود.

این روش یخ زدایی ساده ترین و طولانی ترین روش است که مدت زیادی طول می کشد. اگر در یک منطقه سرد زندگی می کنید، این روش می تواند بسیار آهسته باشد اما این روش امن ترین روش برای انجام کار است.

– از سشوار استفاده کنید. تا زمانی که تمام اقدامات احتیاطی اولیه را رعایت می کنید استفاده از سشوار برای پاک کردن برفک کاملا امن است.

هرگز اجازه ندهید سشوار بیش از حد به قفسه های فریزر نزدیک شود زیرا ممکن است گرما به آن ها آسیب برساند. همچنین گرمای زیاد می تواند به خود فریزر نیز آسیب برساند.

در یک زمان بر روی یک منطقه کوچک تمرکز کنید تا مطمئن شوید که سشوار یخ را آب می کند.

– از فن استفاده کنید. با استفاده از فن می توانید هوای گرم را به فریزر منتقل کنید و هوای سرد را خارج کنید.

– کاسه یا ظرف آب گرم روی قفسه ها قرار دهید. یک روش رایج برای سرعت بخشیدن به فرآیند یخ زدایی این است که کاسه یا ظرف آب جوش را در قفسه ها قرار دهید و درب را ببندید. این فرآیند ممکن است ۲۰ دقیقه طول بکشد. با این حال، این روش می تواند به قفسه ها آسیب برساند.

برای کاهش خطرات می توانید یک حوله ضخیم در قفسه ها قرار دهید و بعد ظروف داغ را روی آن بگذارید. به یاد داشته باشید که باید هر ۱۰ دقیقه یکبار آب جوش را عوض کنید، این زمان بستگی به مقدار یخی دارد که در داخل یخچال وجود دارد.

– از یک کفگیر داغ استفاده کنید. یک فلز را روی شعله نگه دارید تا گرم شود سپس آن را به برفک فشار دهید تا آب شود. این روش سریع ترین و خطرناک ترین روش یخ زدایی است، بنابراین باید مراقب خود باشید.

– از پارچه گرم استفاده کنید. یک دستمال را در آب گرم قرار دهید و روی آن الکل بریزید، سپس برفک های یخچال را با آن پاک کنید. برای این کار بهتر است روی یک منطقه کوچک تمرکز کنید و پس از آب شدن به مناطق دیگر اعمال کنید.

۷- همه آب ها را با یک حوله پاک کنید. برای این کار حوله های نرم و لطیفی انتخاب کنید که آب بیشتری را جذب می کنند. حوله های خیس شده را در سطل یا سینک ظرفشویی قرار دهید تا از نفوذ آب در جاهای دیگر خانه جلوگیری شود.

۸- فریزر را کاملاً تمیز کنید. اگر اخیرا فریزر خود را تمیز نکرده اید فرصت بسیار خوبی برای تمیز کردن آن دارید.

۹- قبل از اینکه وسایل را داخل یخچال قرار دهید باید آن را کاملاً خشک کنید. برای این کار می توانید از سشوار یا حوله استفاده کنید.

۱۰- مهر و موم یخچال را بررسی کنید. معمولا مهر و موم ضعیف باعث برفک می شود.

اگر مهر و موم به نوعی آسیب دیده است که نمی توانید آن را درست کنید بهتر است آن را عوض کنید.

به مهر و موم و درهای یخچال و فریزر روغن بزنید و مطمئن شوید که همه شیارها روغن خورده اند. این کار مانع خشک شدن لاستیک در سال های آینده می شود و هنگام بسته شدن درب کمک می کند تا مکش آن حفظ شود.

برفک یخچال
یک دستمال را در آب گرم قرار دهید و روی آن الکل بریزید، سپس برفک های یخچال را با آن پاک کنید.

نکاتی برای تمیز کردن برفک یخچال:

– یک فن رو میزی را در یک صندلی یا پایۀ مناسب قرار دهید و روبروی یخچال بگذارید.

با استفاده از فن می توانید یک فریزر برفک زده را در حدود ۴۵ دقیقه پاک کنید، بدون اینکه در معرض خطراتی همچون سوختگی آب جوش یا برق گرفتگی سشوار قرار بگیرید.

قرار دادن فن باعث می شود تا هوای سرد از فریزر خارج شود و به جای آن هوای گرم وارد شود.

– بسیاری از فریزرهای مدرن به پاک کردن برفک نیازی ندارند، همچنین به ضدعفونی اندکی نیاز دارند، زیرا آن ها از قبل با چنین مکانیسم هایی ساخته شده اند.

اگر یک یخچال قدیمی دارید که به یخ زدایی نیاز دارد، سعی کنید آن را به طور مرتب پاک کنید.

– برای سرمای بیشتر و بوی دلپذیرتر عصاره وانیل (جوهر) را به محلول جوش شیرین و آب اضافه کنید.

– اگر می خواهید در فصل زمستان برفک یخچال را پاک کنید می توانید به راحتی مواد غذایی را بیرون یخچال قرار دهید روی آن چیزی قرار دهید.

– از انباشت یخ در فریزر جلوگیری کنید.

پس از تمیز کردن یخچال، مقداری روغن گیاهی را در یک حوله بریزید و داخل یخچال را با آن تمیز کنید. این کار باعث می شود فرآیند تشکیل برفک آهسته یا حتی متوقف شود.

– استفاده از محلول جوش شیرین و آب یکی از راه های تمیز کردن برفک است.

– جوش شیرین، یخچال را تمیز و خنک می کند.

– برای آب کردن برفک ها از بخار استفاده کنید یا آب گرم روی برفک ها بپاشید.

منبع: How to Defrost a Freezer

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.