درمان‌های خانگی برای التهاب معده

موثرترین داروهای خانگی برای درمان التهاب معده و روده عبارتند از نوشابه های گازدار، کربوهیدراتهای ساده، مایعات، روی، ماست، زنجبیل، چای بابونه، نعناع، آب برنج، دارچین و زردچوبه.

گاستروانتریت وضعیتی است که در آن معده و روده به علت عفونت باکتریایی تحریک و ملتهب می شود. این واژۀ پزشکی برای آنفولانزای معده است که آنفولانزای معده یا ویروس معده نیز نامیده می شود.

شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد درمان های طبیعی در واقع روشی آرام برای درمان گاستروانتریت هستند. بعضی از علائم آنفلوانزای معده ممکن است با تکیه بر داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد التهابی، بدتر شوند. اگر تنها به مصرف داروها اعتماد کنید، این شرایط ممکن است برای طولانی مدت ادامه پیدا کند. بهترین راه مقابله با التهاب معده این است که از داروهای طبیعی و استراتژی های رفتاری استفاده کنید:

چگونه التهاب معده را کاهش دهیم؟

داروهای خانگی که در زیر شرح داده شده اند، راه حل های موثر و مفیدی برای گاستروانتریت هستند:

نوشیدنی های گازدار
اگر چه نوشیدنی های شیرین و گاز دار ایدۀ خوبی برای درمان آنفلوآنزای معده نیستند و در حقیقت باعث ناراحتی معده می شوند اما نوشیدنی های گازدار مانند آب گازدار، لیموناد یا نوشیدنی های گازدار غیر الکلی گزینه های فوق العاده ای برای تسکین درد معده هستند و حالت تهوع را تسکین می دهند.

کربوهیدرات ساده
هنگامی که معده تحت حملۀ یکی از عوامل ویروسِ گاستروانتریت قرار می گیرد، دوست ندارد کار زیادی برای هضم غذا انجام دهد، به همین دلیل بسیاری از مردم وقتی که بیمار می شوند، از خوردن غذا جلوگیری می کنند. با این حال، با خوردن کربوهیدراتهای ساده مانند نان تست، کراکر، غلات، سیب زمینی، میوه ها و سبزی ها این مواد مغذی هضم می شوند و به سرعت بهبود می یابند.

ماست
باکتری های مفید روده به هضم غذا و محافظت از دستگاه گوارش کمک می کنند و از عفونت جلوگیری می کنند. اما این باکتری های مفید اغلب از طریق استفراغ شدید و اسهال از بین می روند. پروبیوتیک ها در غلظت های بالا در ماست یافت می شوند و این نه تنها درد معده را تسکین دهد، بلکه باعث افزایش رشد باکتری های مفید روده می شود.

درمان‌های خانگی برای التهاب معده
یکی از داروهای سنتی برای درمان گاستروانتریت و التهاب معده مصرف دارچین و عسل است

محدودیت های غذایی
بسیاری از مردم زمانی که مریض می شوند دوست دارند غذاهای راحت بخورند، اما اگر این غذاها به شکل غذاهای تند، کافئین، محصولات لبنی یا غذاهای پر چرب باشد، نتیجه نهایی باعث ناراحتی معده می شود. پس بهتر است به سمت مواد غذایی ساده بروید و غذاهایی که هضم آن ها دشوار است را حذف کنید.

چای بابونه
چای بابونه یکی از قدیمی ترین و قابل اعتماد ترین داروها برای ناراحتی معده است و برای درمان گاستروانتریت ایده آل است. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی چای بابونه به حل کردن معده و از بین بردن تهوع و استفراغ کمک کند، علاوه بر آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و با هر گونه آلودگی آنفولانزای معده مقابله می کند.

زنجبیل
زنجبیل برای درمان گاستروانتریت بسیار مفید است، اجزای فعال آن قدرتمند و همه جانبه هستند. زنجبیل برای تسکین معده مفید است و معده را از باکتری های خطرناک محافظت می کند. جویدن زنجبیل برای از بین بردن حالت تهوع مفید است، اگر چه چای زنجبیل احتمالا شایع ترین کاربرد زنجبیل برای آنفلوآنزای معده است.

مایعات
یکی از بزرگترین خطرات ناشی از گاستروانتریت، کمبود آب است. هنگام استفراغ و اسهال، مایعات زیادی از بدن دفع می شود، در نتیجه سیستم ایمنی بدن کاهش می یابد و دستگاه گوارش به خطر می افتد. برای حفظ هیدراته بدن، باید آب کافی بنوشید.

نعناع
ترکیبات آلی نعناع خنک کننده، تسکین دهنده و ضد التهاب هستند. جویدن برگ نعناع برای گاستروانتریت و مسائل مربوط به معده مفید است. چای نعناع نیز برای کاهش حالت تهوع مؤثر است، زیرا می تواند التهاب روده را کاهش دهد.

دارچین
یکی از داروهای سنتی برای درمان گاستروانتریت مصرف دارچین و عسل است که از سال ها پیش یک درمان خانگی به حساب می آید. عسل و دارچین هر دو دارای ترکیبات سازنده قوی هستند که ایمنی بدن را افزایش می دهند و التهاب را کاهش می دهند.

زردچوبه
این ادویه ترکیبی پیچیده از آنتی اکسیدان ها، بیوفلاوونئید ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث می شود درمان فوق العاده ای برای گاستروانتریت باشد.

توجه: بسیاری از این داروهای طبیعی علائم آنفلوانزا را از بین می برند و به سیستم ایمنی بدن و سیستم گوارش کمک می کنند. اما علاوه بر آن استراحت و هیدراتاسیون نیز مکمل موثری برای درمان التهاب معده هستند.

منبع: treatment of gastritis

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.