راه‌های ضدعفونی کردن مسواک

مطمئنا شما هم مانند بسیاری از افراد هر روز صبح دندان های خود را مسواک می زنید. میلیون ها باکتری در دهان ما رشد می کند و این یکی از دلایلی است که ما هر روز صبح دندانهایمان را مسواک می زنیم. اما این میکروب ها کجا هستند؟ بعضی از میکروب ها تخلیه می شوند، اما خیلی از آنها در مسواک باقی می ماند. شما ذراتی از غذا را که روی دندان هایتان هستند پاک می کنید اما این میکروب ها به مسواک منتقل می شوند و اگر مسواک خود را تمیز نکنید قابلیت این را نخواهد داشت که میکروب ها را پاک کنند بلکه خودشان میکروب ها را دوباره به دندان منتقل می کنند. این مسواک مخصوص شماست و ضدعفونی کردن مسواک آن به طور کامل به شما کمک خواهد کرد که در فصل سرما از آنفلوآنزای زمستان در امان باشید.

مسواک ها یک پرورش دهنده و تولید کننده برای بعضی از ویروس ها و باکتری ها هستند از جمله آنهایی که باعث سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شوند. به همین دلیل، انجمن ملی دندانپزشکی پیشنهاد می کند که هر سه ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید و حداقل یکبار در هفته آن را تمیز کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

مراحل ضدعفونی کردن مسواک

ضدعفونی کردن مسواک
ضدعفونی کردن مسواک شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها در امان نگه می دارد

۱- مسواک خود را در به مدت چند دقیقه در دهانشویۀ ضد باکتری قرار دهید. قبل از مصرف آن را کاملا شستشو دهید.

۲- برای ضدعفونی کردن روزانه مسواک، شما می توانید مسواک خود را در یک فنجان کوچک پراکسید هیدروژن قرار دهید. پراکسید هیدروژن یک ضد عفونی کننده قوی است که تمام میکروب های داخل مسواک را از بین می برد. پس از آن مسواک خود را برای مدت ۳ دقیقه بشویید.

۳- مسواک خود را در محفظه نقره ای ماشین ظرفشویی قرار داده و آن را ضدعفونی کنید. مسواک خود را از طریق چرخه داغ بدون صابون اجرا کنید.

۴- شما می توانید یک ضد عفونی کننده مسواک UV تهیه کنید. این ابزارهای بسیار زیبا با ترکیبی از بخار و گرما درست شده اند و برای ضد عفونی کردن مسواک بسیار مناسب هستند.

دهان شما شامل میلیون ها باکتری است، بنابراین تمیز کردن دندان ها بوسیله مسواک شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها در امان نگه می دارد. شما باید هر هفته مسواک خود را تمیز کنید و همچنین عاقلانه است که مسواک های تازه همراه خود داشته باشید تا بتوانید هر سه ماه یکبار آن را تعویض کنید. اگر از مسواکی استفاده می کنید که سر آن تعویض می شود می توانید آن را مانند یک مسواک معمولی تمیز و ضد عفونی کنید.

منبع: toothbrush cleaning

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.