نگاهی به خواص درمانی چای قرمز

چای روبیوس یا چای قرمز یک داروی گیاهی است که از گیاه Aspalathus lineararis در آفریقای جنوبی بدست می آید. چای قرمز یک چای واقعی نیست، بلکه یک گیاه است. این چای تخمیر شده قرمز رنگ است و با توجه به طعم، مزه و رنگ منحصر به فرد آن، از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. چای قرمز قادر به کاهش سرطان، بیماری های قلبی، پیری زودرس و دیگر بیماری های جدی است. چای قرمز هیچ اسیدی ندارد و می تواند توسط افرادی که سنگ کلیه دارند مصرف شود. چای قرمز حاوی مواد معدنی بسیاری مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز، روی، منیزیم و آلفا هیدروکسی است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند آسپالاتین و نوتروفایگین و ترکیبات فنولیک بسیار قوی می باشد. در ادامه برخی خواص درمانی چای قرمز را بیان می کنیم:

خواص درمانی چای قرمز برای سلامتی بدن

چای قرمز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کسانی است که تناسب اندام برایشان مهم است. فاکتورهای مفیدی که با چای قرمز رابطۀ مستقیم دارند، در مطلب زیر آمده است.

تقویت سیستم ایمنی بدن
چای قرمز حاوی پلی فنول هایی است که دارای ویژگی ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد انعطاف پذیری هستند. پلی فنولها مواد شیمیایی ارگانیک هستند که اغلب برای قابلیت های آنتی اکسیدانی مورد ستایش قرار می گیرند. چای قرمز دارای بسیاری از ترکیبات فنلی است و پلی فنولها مهمترین آنها هستند. آنها به عنوان تودۀ رادیکال های آزاد در سراسر بدن عمل می کنند و متضاد محصولات متابولیسم سلولی هستند که باعث بیماری های سرطان و قلب می شوند. آسپالپتین و نوتروفایگین دو آنتی اکسیدان های حیاتی دیگر هستند که در چای قرمز یافت می شود و این یک نوشیدنی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر انواع بیماری ها می باشد.

خواص درمانی چای قرمز
چای قرمز حاوی پلی فنول هایی است که دارای ویژگی ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد انعطاف پذیری هستند

بهبود خواب
چای قرمز به طور کامل بدون کافئین است، بنابراین برای بیماران مبتلا به بی خوابی توصیه می شود. نوشیدن یک فنجان چای قرمز درست قبل از رفتن به رختخواب می تواند به شما در بهبود خواب کمک کند. با حذف کافئین از رژیم غذایی، می توانید سطوح استرس، خلق و خوی و سلامت قلبی را نیز افزایش دهید. وابستگی به کافئین شایع ترین اعتیاد در سراسر جهان است، اما افراد خطرات آن را درک نمی کنند.

کاهش فشار خون
چای قرمز برای کاهش استرس، تنش عصبی و فشار خون بالا مفید شناخته شده است. چای قرمز به عنوان یک برونکودیلاتور عمل می کند، این عمل باعث کاهش فشار خون می شود و از بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و آترواسکلروز جلوگیری می کند.

سلامت استخوان
چای قرمز غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، منگنز و فلوراید است که در حفظ ساختار استخوان و دندان های قوی مفید است. با افزایش کلسیم می توانید شانس خود را برای ایجاد شرایطی مانند آرتریت، پوکی استخوان و درد مزمن مشترک کاهش دهید. منگنز در واقع عمیق تر عمل می کند و آنزیم هایی را که برای ساختن استخوان های جدید نیاز است، تحریک می کند. فلوراید بیشتر به سلامت دندان ها مربوط می شود، به همین دلیل ترکیبات فلوراید اغلب در دهان و دندان ها یافت می شود.

سلامت قلب
یکی دیگر از آنتی اکسیدان های موجود در چای قرمز، برای جلوگیری از انواع بیماری های قلبی است. این ماده ضد التهابی است، به این معنی که فشار خون را کاهش می دهد و رادیکال های آزاد را از بین می برد. این باعث افزایش سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) می شود و از اتصال کلسترول LDL (کلسترول بد) به دیواره های عروق و رگ های خونی جلوگیری می کند.

منبع: The healing properties of red tea

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.