سرطان پروستات چیست و درمان طبیعی سرطان پروستات

سرطان پروستات یکی از شایع ترین انواع سرطان در مردان است. معمولا سرطان پروستات به آرامی رشد می کند و در ابتدا به غدد پروستات محدود می شود، در این حالت ممکن است آسیب جدی نداشته باشد. در حالی که برخی سرطان ها ممکن است به آرامی رشد کنند و نیاز به درمان جدی نداشته باشند، برخی سرطان ها تهاجمی هستند و به سرعت گسترش پیدا می کنند.

اگر سرطان پروستات در اوایل تشخیص داده شود – زمانی که هنوز به غدد پروستات محدود می شود- شانس بیشتری برای درمان وجود دارد.

علائم سرطان پروستات

ممکن است سرطان پروستات در مراحل اولیه هیچ علائمی نداشته باشد. اما سرطان پروستات پیشرفته ممکن است شامل نشانه های زیر باشد:

  • مشکل ادرار کردن
  • وجود خون در مایع منی
  • ناراحتی در ناحیه لگن
  • درد استخوان
  • اختلال نعوظ

چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟
در صورتی که علائم یا نشانه های نگران کننده مشاهده کردید، باید به پزشک مراجعه کنید.

روشن نیست که علت سرطان پروستات چیست. اما سرطان پروستات زمانی شروع می شود که برخی سلول های پروستات غیر طبیعی می شوند. زمانی که سلول ها می میرند و سلول های غیر طبیعی همچنان زندگی می کنند. سلول های غیرطبیعی باعث تومور می شوند که می تواند برای حمله به بافت های اطراف رشد کنند. بعضی از سلولهای غیر طبیعی به سایر قسمت های بدن انتقال پیدا می کنند.

علت سرطان پروستات
برخی سرطان ها تهاجمی هستند و به سرعت گسترش پیدا می کنند

عوامل خطر سرطان پروستات

عوامل موثر بر سرطان پروستات عبارتند از:

– سن
خطر ابتلا به سرطان پروستات با افزایش سن افزایش می یابد.

– رنگ پوست
مردان سیاه پوست نسبت به مردان نژادهای دیگر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می گیرند. در مردان سیاه پوست، سرطان پروستات احتمال دارد که تهاجمی یا پیشرفته باشد.

– سابقه خانوادگی
اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا به سرطان پروستات باشند، خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد.

– چاقی
مردانی که افزایش وزن دارند بیشتر در معرض سرطان پروستات قرار می گیرند.

عوارض سرطان پروستات
سرطان پروستات می تواند به ارگان های مجاور مانند مثانه نیز گسترش پیدا کند یا از طریق جریان خون یا سیستم لنفاوی به استخوان ها و اندام های دیگر انتقال یابند. هنگامی که سرطان پروستات به سایر نقاط بدن گسترش می یابد، درمان سخت تر می شود.

درمان طبیعی سرطان پروستات
اگر سرطان پروستات زود تشخیص داده شود شانس بیشتری برای درمان وجود دارد

راههای درمان سرطان پروستات

شما می توانید خطر ابتلا به سرطان پروستات خود را با روش های زیر کاهش دهید:

– یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید
از خوردن غذاهایی با چربی بالا اجتناب کنید و به جای آن بر خوردن انواع میوه ها، سبزیجات و دانه های جامد تمرکز کنید. میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد مغذی بسیاری هستند که می تواند به سلامت بدن کمک کنند.

این که آیا می توانید از طریق رژیم غذایی سالم از سرطان پروستات جلوگیری کنید هنوز به طور قطعی ثابت نشده است. اما داشتن یک رژیم غذایی سالم سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد.

مطالعات نشان داده اند که مکمل ها در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نقش مهمی دارند. غذاهای غنی از ویتامین و مواد معدنی انتخاب کنید تا بتوانید سطح ویتامین های سالم را در بدن حفظ کنید.

– بیشتر روزهای هفته ورزش کنید
ورزش، سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید. برخی شواهد نشان می دهد مردانی که ورزش نمی کنند سطح PSA بالاتری دارند، اما مردانی که ورزش می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار می گیرند.

– وزن متعادل داشته باشید
اگر نیاز به کاهش وزن دارید، بیشتر ورزش کنید تا به وزن ایده آل برسید. داشتن وزن متعادل نقش مهمی در سلامتی بدن دارد.

منبع: prostate cancer

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.