طریقه مصرف برگ انبه برای درمان دیابت

دیابت یکی از شایع ترین بیماری هایی است که امروزه رواج چشمگیری یافته است و متاسفانه تعداد افرادی که به آن مبتلا هستند، رو به افزایش است. دلایل اصلی افزایش این بیماری تغذیه نامناسب، عدم فعالیت ورزشی و چاقی است که اگر این موارد رعایت شود روند این بیماری کاهش خواهد یافت. پیدا کردن رژیم غذایی متعادل برای بیماران دیابتی می تواند سخت باشد، اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از بیماری دیابت رنج می برید، ممکن است کنترل علائم این بیماری برای شما سخت باشد. دقت داشته باشید که باید این بیماری را کنترل کنید در غیر این صورت ممکن است دچار عوارض جدی شوید. عوارض این بیماری زخم دیابت، تاری دید و نابینایی می باشد. اگر چه انواع داروها برای درمان دیابت وجود دارد، ولی بسیاری از آنها می توانند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشند که بر کیفیت زندگی تاثیر می گذارد. خوشبختانه، یک راه حل طبیعی برای درمان دیابت وجود دارد که بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند، این راه حل، استفاده از برگ های انبه است. از قرن ها پیش مردم برای درمان آسم و دیابت از برگ انبه استفاده می کردند.

تحقیقات سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که عصاره برگ های انبه، یک روش امیدوار کننده و طبیعی برای درمان دیابت است و این عمدتا به علت خواص قند خون (hypoglycemic) است.

محققان فرضیه خود را مورد آزمایش قرار دادند، برای اثبات این فرضیه افرادی که در آن ها بیماری دیابت تشخیص داده شده بود، مورد آزمایش قرار گرفتند. آنها دریافتند افرادی که عصاره انبه را از طریق دستگاه گوارش خود جذب می کنند، سطح قند خون آن ها کاهش می یابد.

این عصاره توزیع گلوکز را بهبود می بخشد و در حفظ قند خون بسیار مفید است. از آنجا که برگ های انبه دارای پکتین، ویتامین C و فیبر هستند، می توانند کلسترول بد را نیز کاهش دهند. به علاوه، برگ های انبه می توانند علائم دیابت از جمله تکرر ادرار در شب، کاهش وزن غیر طبیعی و تاری دید را نیز از بین ببرند. با توجه به سطح بالای آنتی اکسیدان موجود در انبه، آنها می توانند به حذف سموم بدن و محافظت در برابر آلرژی ها نیز کمک کنند.

افراد دیابتی باید از خوردن مکمل ها اجتناب کنید. به علاوه، شما می توانید مصرف سبزی ها را امتحان کنید. سبزی ها پر از ویتامین های ضروری و مواد مغذی هستند که باعث می شود دیابت را کنترل کنند.

برگ انبه و درمان سنتی دیابت
از قرن ها پیش مردم برای درمان آسم و دیابت از برگ انبه استفاده می کردند

محققان تاکید کردند که منظور از عصاره برگ انبه، استخراج صنعتی آن نیست، بلکه به این معنی است که آن را به صورت مایع مصرف کنید. شما می توانید نسخه ای از آن را در خانه خود درست کنید! برای تهیه ی آن دستورالعمل های زیر را انجام دهید:

مواد لازم:
۳-۴ عدد برگ انبه
آب

طرز تهیه برگ انبه برای درمان دیابت:

سه یا چهار برگ انبه را در یک ظرف کوچک از آب بجوشانید.
پس از جوشیدن، اجازه دهید این برگ ها یک شب در آب بمانند تا عصاره انبه کامل خارج شود.
صبح برگ ها را از آن خارج کنید و آب باقی مانده را بنوشید.
نوشیدن آن با معده خالی مبارزه با دیابت را تضمین می کند.

منبع: mango leaves to treat diabetes

4/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. احسان سنجری می‌گوید

    سلام و درود ممنون از شما
    دمنوش انبه حتما باید گرم و داغ مصرف بشه ؟

  2. […] دیابت می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون و چربی‌هایی مانند تری گلیسیرید شود. با گذشت زمان، این‌ها می‌توانند به اعصاب دست و پا آسیب برسانند و باعث احساس سوزش مداوم یا گاه به گاه شوند. در صورت مشاهده اولین علائم، مانند سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی در انگشتان دست و پا، به پزشک خود اطلاع دهید تا مطمئن شوید که دیابت خود را به بهترین نحو مدیریت می‌کنید. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.