چگونه خواب راحت داشته باشیم؟

برای داشتن خواب راحت می توانید به توصیه های کلاسیک عمل کنید از جمله: اتاق خواب را خنک نگه دارید، قبل از خواب به صفحه نمایش الکترونیکی نگاه نکنید و نیمه دوم روز کافئین مصرف نکنید. اما چه چیز دیگری می تواند به داشتن خواب راحت کمک کند؟

دانشمندان نظرات بسیاری بیان کرده اند که ممکن است با بی خوابی، آپنه خواب و سایر اختلالات بی خوابی مبارزه کند. آن ها معتقدند که هر فردی باید ۷ الی ۸ ساعت خواب مفید داشته باشد. ما به آخرین تحقیقات نگاه کردیم و از کارشناسان پرسیدیم که چه چیزی می تواند به داشتن خواب راحت کمک کند. در مطلب زیر این راه ها را برای شما بیان کرده ایم:

راه های داشتن خواب راحت

– درب اتاق خواب را باز کنید
تحقیقات اخیر نشان داده است که وقتی افراد درب و پنجره های اتاق خواب خود را می بندند، غلظت دی اکسید کربن در اتاق بیشتر می شود. در نتیجه نمی توانند به راحتی نفس بکشند و اغلب در طول شب از خواب بیدار می شوند.

– قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید
همانطور که برای خواب آماده می شوید درجه حرارت بدن کاهش می یابد. کارشناسان می گویند با حمام کردن قبل از خواب می توانید به تعادل دمای بدن کمک کنید.

– هنگام خواب لباس های راحت بپوشید
هنگام خواب لباس هایی بپوشید که با آن ها احساس راحتی می کنید. اگر بیش از حد گرم هستید، لباس خنک بپوشید یا ملافه بردارید، اما اگر بیش از حد سرمایی هستید، لباس بیشتری بپوشید و از پتو استفاده کنید.

داشتن خواب راحت با ورزش تایچی
یک روش مفید برای داشتن خواب راحت ورزش کردن است

– بالش درست انتخاب کنید
مهم نیست که بالش شما نرم باشد یا قوی، شما می توانید از بالش های مختلف استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که گردنتان روی بالش راحت قرار می گیرد.

– مواد مخدر مصرف نکنید
طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله خواب، یک ماده شیمیایی در ماری جوانا وجود دارد که برای افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب مضر است. آپنه خواب اختلالی است که در طی آن تنفس در طول خواب به سختی صورت می گیرد. این ماده سیستم عصبی مرکزی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث عوارضی از قبیل سستی، افزایش حساسیت حواس و اختلال در درک محیط می‌شود.

– ورزش تایچی انجام دهید
یک روش مفید برای داشتن خواب راحت ورزش کردن است. اگر از بی خوابی مزمن رنج می برید، با انجام ورزش روزانه می توانید خواب خود را تنظیم کنید. داشتن یک برنامه منظم ورزشی ممکن است به تنظیم ریتم شبانه روزی کمک کند و در طول زمان باعث افزایش خواب شود.

– هنگام مشاهده صفحه نمایش الکترونیکی از عینک استفاده کنید
بهترین گزینه برای داشتن خواب راحت این است که قبل از خواب به صفحه نمایشی نگاه نکنید. اما گاهی اوقات این خواسته یک هدف دشوار است چون ممکن است یکی از علاقه های شما مشاهده تلویزیون باشد، در این صورت می توانید از لنزهای رنگی استفاده کنید. برخی از نورهای مضر که از صفحه نمایش تلویزیون، کامپیوتر و دستگاه های تلفن همراه پخش می شوند، توسط لنزهای رنگی مسدود می شود.

منبع: have a good night’s sleep

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.