راه‌های درمان آرتروز در طب سنتی

آرتروز بیماری شایعی است که ممکن است شما را از ادامه فعالیت های روزمره باز دارد. افراد مبتلا به آرتروز برای درمان، بیشتر به دنبال روش های طبیعی یا استفاده از داروهای گیاهی هستند. بعضی از گیاهان ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشند و درد را در انواع بیماری ها کاهش دهند. با این حال، شواهد علمی وجود دارد که از چنین ادعاهایی حمایت می کند. قبل از اینکه آرتروز را به صورت “طبیعی” درمان کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

برای درمان آرتروز چه باید کرد؟

۱. آلوئه ورا
آلوئه ورا یکی از رایج ترین داروهای گیاهی در طب پزشکی است. آلوئه ورا به علت خواص شفابخشی آن بسیار محبوب است و برای درمان سایش های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. آلوئه ورای خوراکی می تواند سبب کاهش قند خون و عوارض جانبی گوارشی مانند اسهال شود. از طرف دیگر، ژل آلوئه ورا عوارض جانبی ایجاد نمی کند و برای درمان آرتریت مفید است. شما می توانید ژل آلوئه ورا را به صورت موضعی برای تسکین درد مفاصل استفاده کنید.

۲. بوسولیا
بوسولیا، کندر هم نامیده می شود و به دلیل خواص ضد التهابی آن ستایش شده است. این گیاه از صمغ درختان بوسولیا گرفته شده است و بومی کشور هند است. به نظر می رسد این گیاه با مسدود کردن مواد (leukotrienes) در کنترل بیماری های خودایمنی مانند RA نقش مهمی دارد. بوسولیا در فرم قرص و کرم موضعی موجود است.

درمان آرتروز با آلوئه ورا
انگور تندر خدا یکی از قدیمی ترین گیاهان مورد استفاده در طب چینی برای درمان آرتروز است

۳. پنجه گربه
پنجه گربه یکی دیگر از گیاهان ضد التهابی است که ممکن است درد آرتریت را کاهش دهد. این گیاه یک انگور استوایی است و کاربرد آن به تمدن های اینکان باز می گردد. به طور سنتی، پنجه گربه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

۴. اکالیپتوس
اکالیپتوس مانند آلوئه ورا، به طور گسترده در بازارهای غربی موجود است. برگ های گیاه اکالیپتوس حاوی تانن هستند که ممکن است در کاهش تورم و درد آرتریت مفید باشند. این گیاه در داروهای خوراکی استفاده می شود و عصاره های موضعی اوکالیپتوس برای درمان درد آرتریت استفاده می شود.

۵. زنجبیل
ممکن است از زنجبیل برای پخت و پز استفاده کنید، اما جالب است بدانید عطر و طعم قوی آن دارای خواص ضد التهابی است. در طب سنتی و طب چینی، زنجبیل برای افزایش گردش خون استفاده می شود و خواص گرمایی و بهبودی را به منطقه آسیب دیده می رساند. تحقیقات نشان می دهد استفاده از زنجبیل برای انواع آرتروز مفید است.

۶. چای سبز
چای سبز یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است و برای کاهش التهاب بدن مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است چای سبز برای درمان التهاب آرتریت در قالب نوشیدنی ها یا قرص ها استفاده شود.

درمان آرتروز با اکالیپتوس
برگ های گیاه اکالیپتوس حاوی تانن هستند که ممکن است در کاهش تورم و درمان آرتروز مفید باشند

۷. گیاه تندر خدا انگور
انگور تندر خدا یکی از قدیمی ترین گیاهان مورد استفاده در طب چینی است. عصاره های این گیاه برای سیستم ایمنی بدن مفید شناخته شده است. این باعث می شود که این گیاه یک درمان مناسب برای بیماری های خود ایمنی مانند RA باشد. بهتر است انگور تندر خدا به طور مستقیم به پوست در فرم موضعی اعمال شود.

۸. زردچوبه
زردچوبه یک پودر زرد رنگ است که بیشتر برای آشپزی استفاده می شود. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است. کرکومین، ماده فعال در زردچوبه است که درد مفاصل را کاهش می دهد.

۹. پوست بید
استفاده از پوست بید یکی از قدیمی ترین درمان های التهابی است. در حقیقت، مردم در طی زمان بیکر کاست (قرن پنجم) بر پوست بید می نشستند تا به درمان بیماری های التهابی کمک کنند.

یک مطالعه نشان داد که این گیاه درد زانوها، پشت، باسن و گردن را کاهش می دهد. این گیاه به صورت خوراکی، چای یا قرص مصرف می شود. مصرف بیش از حد آن می تواند سبب بثورات و سایر التهابات شود.

منبع: Treatment of osteoarthritis in traditional medicine

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.