علائم دیابت بارداری

دیابت بارداری در دوران دوران بارداری ایجاد می شود و مانند انواع دیگر دیابت، بر نحوه استفاده از سلولهای قند (گلوکز) تاثیر می گذارد. دیابت بارداری باعث ایجاد قند خون بالا می شود و می تواند سلامت مادر و کودک را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا پس از زایمان قند خون به حالت طبیعی بر می گردد، اما اگر دیابت بارداری دارید، در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارید. بهتر است برای کنترل و مدیریت قند خون، با تیم پزشکی خود مشورت کنید. در ادامه به برخی علائم دیابت بارداری اشاره می کنیم:

علائم دیابت بارداری

برای اکثر زنان دیابت حاملگی علایم و نشانه های قابل توجهی ندارد. اما علائم زیر می تواند نشانه دیابت بارداری باشد:

– افزایش اشتها
– تشنگی زیاد
– پر ادراری
– عفونت
قند خون بالا
– تغییرات غیر عادی وزن
– احساس خستگی

علائم دیابت بارداری
اگر وزن بدن با شاخص توده بدنی ۳۰ یا بالاتر داشته باشید احتمال دیابت بارداری در شما افزایش می یابد

چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟
زمانی که تصمیم به باردارای گرفتید، پزشک می تواند خطر ابتلا به دیابت بارداری را به عنوان بخشی از برنامه کلی ارزیابی کند. پزشک برای تشخیص دیابت حاملگی از شما آزمایش خواهد گرفت، اگر مبتلا به دیابت بارداری باشید، ممکن است به درمان بیشتری نیاز داشته باشید. احتمال دیابت بارداری در طی سه ماهه آخر بارداری بیشتر است. زمانی که پزشک سطح قند خون و سلامت کودک را کنترل می کند، ممکن است شما را به متخصصان دیگری راهنمایی کند که در زمینه دیابت تخصص دارند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا در طول حاملگی میزان قند خون خود را مدیریت کنید. برای اطمینان از اینکه پس از زایمان سطح قند خون به حالت عادی برگشته است، تیم مراقبت های بهداشتی درست بعد از زایمان قند خون را بررسی می کنند. اگر دیابت بارداری دارید، بهتر است سطح قند خون خود را به طور مرتب آزمایش کنید.

هر زنی ممکن است دچار دیابت بارداری شود، اما برخی زنان در معرض خطر بیشتری هستند. عوامل خطر برای دیابت حاملگی عبارتند از:
سن بیشتر از ۲۵ سال
زنان بالای ۲۵ سال بیشتر به دیابت بارداری مبتلا می شوند.

تاریخچه خانوادگی یا شخصی
اگر پیش دیابت دارید یا اگر یکی از اعضا نزدیک خانواده، مانند والدین، خواهر یا برادر به دیابت نوع ۲ مبتلا باشد، احتمال دیابت بارداری در شما افزایش می یابد. اگر در دوران بارداری قبلی دچار دیابت حاملگی شده اید، احتمال بیشتری دارد مبتلا به دیابت بارداری شوید. اگر وزن کودک بیش از ۹ پوند (۴/۱ کیلوگرم) باشد این احتمال افزایش می یابد.

عوامل خطر برای دیابت حاملگی
زنان سیاه، اسپانیایی، آمریکایی هندی یا آسیایی بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند

اضافه وزن
اگر وزن بدن با شاخص توده بدنی ۳۰ یا بالاتر داشته باشید احتمال دیابت بارداری در شما افزایش می یابد.

نژاد
زنان سیاه، اسپانیایی، آمریکایی هندی یا آسیایی بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند.

زنان باردار می توانند با کنترل و مدیریت غذاهای سالم دیابت را کنترل کنند. کنترل قند خون می تواند از زایمان دشوار جلوگیری کند و مادر کودک را سالم نگه دارد.

منبع: gestational diabetes symptoms

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.