علت درد پشت چشم چیست؟

درد پشت چشم مشکلی جدی نیست، اما باید بدانیم چه چیزی باعث درد پشت چشم می شود؟ در مطلب زیر بسیاری از علت های آن بیان شده است.

علت درد پشت چشم

۱- سینوزیت:
سینوزیت یک التهاب حفره سینوسی است که باعث ایجاد فشار و درد در استخوان ها یا چشم ها می شود. سایر علائم سینوزیت عبارتند از: خستگی، درد دندان، تب، گرفتگی بینی، حساسیت مزه و حساسیت به جلوی صورت. علل سینوزیت عبارتند از: عفونت تنفسی، آلرژی زیست محیطی و حساسیت غذایی.

۲- مشکلات دید:
گاهی اوقات درد پشت چشم به مشکلات بینایی، از جمله دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم مربوط می شود. سندروم پری بیوپسی باعث تاری دید نزدیک می شود و در پشت چشم درد ایجاد می کند. درد پشت چشم ناشی از مغز و چشم است که در تلاش هستند مشکلات بینایی را درمان کنند. تمرکز شدید و چپ نگاه کردن نیز منجر به درد پشت چشم می شوند.

۳- سندرم خشکی چشم:
تصور می شود ۱۷ تا ۳۰ درصد از افراد در طول زندگی خود دچار سندرم خشکی چشم شوند. هنگامی که سندرم خشکی چشم مداوم باشد، سردرد، حساسیت به نور و درد پشت چشم هم رخ می دهد. سندرم خشکی چشم همچنین سندرم سیکا یا کراتیت سیسکا هم نامیده می شود!

سندرم خشکی چشم علت درد پشت چشم
سردرد خوشه نوعی دردناک از سردردهاست که با درد شدید پشت چشم همراه است

۴- اسکلریت:
التهاب بافت صلبیه چشم اسکلریت نامیده می شود. این وضعیت باعث درد پشت چشم و درد ناشی از حرکت چشم می شود. علائم دیگر شامل حساسیت به نور و قرمزی می باشد که می تواند بدون هیچ گونه زمینه ای ایجاد شود. با این حال، اسکلریت ممکن است از اسکلرودرمی، بیماری التهابی روده، لوپوس یا آرتریت روماتوئید ایجاد شود.

۵- نوریت اپتیک:
نوریت اپتیک زمانی اتفاق می افتد که عصب بینایی ملتهب می شود. عصب بینایی کابلی است که چشم و مغز را متصل می کند. به نوبه خود، این حالت اغلب باعث درد پشت چشم و یا درد در اثر حرکت چشم می شود. نوریت اپتیک منجر به توسعه مولتیپل اسکلروزیس هم می شود.

۶- میگرن:
این علت می تواند یک درد خفیف در پشت سر ایجاد کند. میگرن تنها شش درصد از اقرادی که مبتلا به سردرد هستند را تحت تاثیر قرار می دهد، اما بسیار شدید و دردناک است. بیماران مبتلا به میگرن اغلب از درد پشت چشم شکایت دارند. سردرد میگرنی می تواند از بوی خاصی ایجاد شود یا چیزی که سبب واکنش های آلرژیک، استرس و چشمک زدن می شود.

میگرن علت درد پشت چشم
آنوریسم مغزی یکی از علت های احتمالی درد پشت چشم است

۷- میگرن چشم:
میگرن چشم، مشکلی نادر و جدی است که از هر ۲۰۰ نفر که مبتلا به میگرن هستند، یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. این درد در پشت سر چشم است و اغلب یک چشم را شامل می شود. این بیماری همچنین میگرن شبکیه نیز نامیده می شود. این وضعیت بلافاصله به پزشک نیاز دارد و ممکن است نشانه ای از تومور باشد.

۸- سردرد خوشه ای:
سردرد خوشه نوعی دردناک از سردردهاست که حتی در اواسط شب با درد شدید پشت چشم منجر به بیداری فرد می شود. دوره های مکرر سردرد خوشه ای برای هفته ها یا ماه ها ناپدید می شوند و بعدا دوباره ظاهر می شوند. سردرد خوشه ای ناشی از انتشار ناگهانی هیستامین یا سروتونین است.

۹- آنوریسم:
آنوریسم مغزی یکی دیگر از علت های احتمالی درد پشت چشم است. هنگامی که یک دیواره عروق یا عروق خونی مغزی ضعیف باشد، آنوریسم اتفاق می افتد. در نتیجه ممکن است خونریزی یا سکته مغزی ایجاد شود.

منبع: the cause of eye

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.